babyværelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.990 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. november 2009

Sisley

Hej alle!

Jeg håber at kunne indrette babyværelse i juleferien (får forhåbentlig kønnet at vide til MD skanning den 21/12). Jeg mangler dog lidt inspiration, så jeg tænkte at nogle af Jer måske har lyst til at vise billeder af hvordan I har indrettet Jer?

Skal man bruge andet end seng, pusleplads og opbevaring til tøj/lejetøj?

Sisley
15+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Valle81

Sisley skriver:

Hej alle!

Jeg håber at kunne indrette babyværelse i juleferien (får forhåbentlig kønnet at vide til MD skanning den 21/12). Jeg mangler dog lidt inspiration, så jeg tænkte at nogle af Jer måske har lyst til at vise billeder af hvordan I har indrettet Jer?

Sisley
15+4

Har ikke lige nogle billeder ved mig.

Det eneste jeg vil sige, er pas på ikke at overdrive og gøre for meget:0)

Jeg gik selv amol da jeg ventede in datter, men ak ja ak, hvor meget blev værelset brugt. Jo hun belv skiftet derinde og sov derinde fra hun var 5 mdr, det var det:0)

Lege det gjorde hun jo i stuen:0)

Ja idag er hun 6 og hndes værelse, det er opbevaring til hendes legeøj og et sted hun sover. Leger erinde når hun har veninder med hjem, ellers er hun hvor vi er.

Vi vil så gerne give dem de lækreste værelser, men det står vist tit bare mest til pynt:0)

Men god fornøjelse:0)

Christina, som nu venter barn nummer to, som ikke får et værelse som er klart fra fødlsen:0)

Anmeld

19. november 2009

Sisley

Kan sagtens følge dig - og jeg vil virkelig prøve at begrænse mig! Måske er det slet ikke aktuelt med et fint værelse fra starten...? Er bare bekymret for om vi har tid og energi til at indrette det, når vi kommer hjem fra hospitalet med den lille.

- men det kunne stadig være sjovt at se billeder :-)

Anmeld

19. november 2009

Valle81

Sisley skriver:

Kan sagtens følge dig - og jeg vil virkelig prøve at begrænse mig! Måske er det slet ikke aktuelt med et fint værelse fra starten...? Er bare bekymret for om vi har tid og energi til at indrette det, når vi kommer hjem fra hospitalet med den lille.

Hmm:0)

Det er jo altid rart at have et rum der er dejligt at være i, så lidt hygge kan man jo sagtens lave. Men det behøver absolut ikke at stå klart med det samme, hvis du har et puslebord og opbevaring til tøj, dejlig beløsning så vil jeg sige det er fint:0) For at pynte op med bamser, klister ppå væggene osv, det er or vores forældre skyld og ikke barnet, det aner ikke om det er der eller ej.  Men følelsen inde i os som mor om at det bare skal spille maks er svær at se bort fra:0)

De første 5 mdr sov Asta i en vugge, de 3 mdr inde ved mig, de sidste 2 på sit væreslse. Så kom hun i sin seng:0) Det var faktisk først da hun fyldte tre år, at hun sådan var inde på sit værelse lidt tid af gangen, men det var ti minutter, så ud igen.

Nu hvor vores dreng kommer til verdenen, bliver vuggen sat op inde i soveværelset og puslebord på badeværelset. Legetøj osv bliver inde i stuen.

Min kærestes søn og baby skal dele værelse, når den tid kommer. Så når baby skal sove i egen seng, kommer den op på fælles værelse og så er det det. For det eneste baby skal på værelset er at sove, nok ind til han bliver 3 år, så får han legeplads i stuen:0)

Og når tiden kommer omkring de 3 år, så er vi nok flyttet så han kan få sit eget værelse:0) Men nu ser vi:0)

Chirstina

Anmeld

19. november 2009

Sjl-msl-Mkl

De første 5 mdr. havde mig og min datter samme værelse, efter det flyttede jeg ud i stuen og hun kom derfor til og sove alene. Jeg fik lavet sådan et puslebord man kan klappe op, da værelset ikke er synderligt stort.

Malou Selma har altid været meget glad for sit værelse, og leger der inde hver dag, både med og uden mig. Hun kan godt finde på og gå der ind selv, og hvis jeg så vil derind og lege med hende, så nogen gange må jeg ikke. Bliver pænt bedt om og gå igen, "Ej ej" siger hun. Her er et par billeder som det ser ud nu:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. november 2009

Lærke & Lucas

Sisley skriver:

Hej alle!

Sisley
15+4

Her er et par billeder fra Lærke´s værelse. Det er ikke lavet noget om siden hun er blevet født. Der er kun kommet mere legetøj
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. november 2009

Ansemusen

Sisley skriver:

Vi maler og indretter (eller jeg maler ikke andet end lidt vægdekoration) inden baby kommer, for jeg tror nemlig heller ikke vores overskud er til det store, når baby kommer!

Anmeld

19. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Sisley skriver:

jeg har ikke billeder endnu, da vi ikke er gået igang.. Men jeg kan fortælle dig vores planer for lillepigens værelse

Vi skal have tremmesengen, en lænestol (til amning, hygge, historie læsning ect), et lille bord ved siden af stolen, puslekommoden og så står der allerede et skab som skal males og have nye greb. Som pynt på værelset har vi valgt ikke at male (der er "modehvidt" derinde nu), men sætter i stedet hylder op (ret langt oppe), hvor min samling af badeænder skal stå som udsmykning hele vejen rundt i værelset. Ellers regner jeg med at lægge et lille tæppe på gulvet (ikke større end at det nemt kan rystes, af hensyn til allergi), og så må det være hendes legetøj, sengetøj, osv der giver farverne og hyggestemningen

Håber der gav lidt inspiration, der kommer billeder i løbet af december når vi kommer i gang, så hold øje med mine fotoalbums

Knus Caroline 25+6

Anmeld

19. november 2009

Sisley

Det lyder helt vildt hyggeligt! God fornøjelse når I kommer i gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.