Kun 10 skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.381 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. november 2009

denlille

Opdagede i går at min søn har fået skoldkopper. Der er nu blære på dem. Men undre mig over der ikke er kommet flere til i løbet af natten? Han er 1,5 år ..er det noget med at de kun for få i den alder?Alle dem på hans stue har haft en "mild" omgang og har været tilbage senest en uge efter. Kan det mon have noget at sige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Valle81

Hejsa:0)

Man kan få skoldkopper i hvilken som helst alder:0)

Nogle bliver dækket af knopper andre får tre:0) Så håber i har en mild omgang.

Min egen datter havde selv 4 knopper med munden.

Vi fik at vide af lægen at de var sikker på det var skoldkopper, men at når man kun får få knopper, så kan der være en sandsynlighed for at det kommer igen senere.

Christina

23+3:0)

Anmeld

19. november 2009

Bastian

Jeg tror ikke, der er forskellige former for skoldkopper. Mine børn fik det kort tid efter hinanden, og de reagerede meget forskelligt. Men det er faktisk ikke så godt ikke at have flere, for så kan man risikere at få dem igen, fordi man ikke danner nok immunstoffer over for sygdommen. Min søn havde kun 15-20 stk, og børnehaven advarede os om, at han højst sandsynligt kan få det igen, og det havde de set flere gange.

Anmeld

19. november 2009

TbCp

spætte skriver:

Opdagede i går at min søn har fået skoldkopper. Der er nu blære på dem. Men undre mig over der ikke er kommet flere til i løbet af natten? Han er 1,5 år ..er det noget med at de kun for få i den alder?Alle dem på hans stue har haft en "mild" omgang og har været tilbage senest en uge efter. Kan det mon have noget at sige?

Liva havde skoldkopper for et halvt års tid siden, der havde hun samme alder som din søn. Jeg tror hun havde ialt 8 stk.

Desværre har jeg hørt at når de får så nem en omgang kan de godt risikere at få det igen senere

Anmeld

19. november 2009

TbCp

TbCp skriver:

Liva havde skoldkopper for et halvt års tid siden, der havde hun samme alder som din søn. Jeg tror hun havde ialt 8 stk.

Desværre har jeg hørt at når de får så nem en omgang kan de godt risikere at få det igen senere

Nå ja og så kan man også få det som voksen.... der kaldes det så bare "Helvedsild" i stedet for

Anmeld

19. november 2009

Pia.

Ja det er helt normalt kun at få så lidt skoldkopper.. Min mindste fik det 3 gange i træk !!! var ved læge de to første gange da jeg var meget i tvivl og der kun var små 10 skoldkopper hver gang - 3 gang kom det så for alvor og han fik det ALLE steder - selv i munden og inde i øjnene, han var meget plaget af det 3 gang...

Knus Pia.

Anmeld

19. november 2009

TbCp

Pia. skriver:

Ja det er helt normalt kun at få så lidt skoldkopper.. Min mindste fik det 3 gange i træk !!! var ved læge de to første gange da jeg var meget i tvivl og der kun var små 10 skoldkopper hver gang - 3 gang kom det så for alvor og han fik det ALLE steder - selv i munden og inde i øjnene, han var meget plaget af det 3 gang...

Knus Pia.

stakkels dreng

Lå han med feber også eller havde han det ok... ja altså udover at det jo sikkert kløede helt sindsygt

Anmeld

19. november 2009

Bastian

TbCp skriver:

stakkels dreng

Lå han med feber også eller havde han det ok... ja altså udover at det jo sikkert kløede helt sindsygt

Det behøver nu ikke at klø! Min datter fik en masse knopper, men ingen kløe overhovedet.

Anmeld

19. november 2009

denlille

Bastian skriver:

Det behøver nu ikke at klø! Min datter fik en masse knopper, men ingen kløe overhovedet.

Tak for jeres svar..Har også hørt det med at hvis de får få kan de få det igen..Så det er lige før man næsten skal håbe på at han får mange..men burde de ikke være kommet så? Da vores ældste havde det kom der mange og meget hurtigt...Han han ingen feber og virker ikke generet af det..De er alle bitte små med blære i...Jeg husker storebrors som ret store? Men de kan vel nå at komme endnu:-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.