Tænder... Hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.835 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. november 2009

moller84

Hej Alle

Jeg ville høre om hvornår jeres børn fik deres første tand, eller om i ved noget om hvornår det tidligst er normalt at få.

Men der er jo selvfølgelig meget stor forskel på børn, og nogle får jo nok bare tidligt mens andre får lidt sent..

Men måske jeg ved at høre fra jer, kan danne mig et indtryk af hvornår jeg måske kan begynde at forvente noget.

kh pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

Vingummien

Emil var rimelig sen til det end andre jeg kender, mener han avr 10 mdr før han fik 1 men nu har han snart dem alle og han er 15 mdr

Anmeld

17. november 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka fik sin første tand, da han var 9 mdr. - troede at han skulle forblive tandløs, ha ha ha. Men så kom de også myldrene.

Lina (8 mdr. i næste uge) fik sin første tand, da hun lige var blevet 7 mdr. og den anden tand er lige brudt ud.

De andre fra min mødregruppe har 2 og 4 tænder, så det er meget forskelligt. Det er meget normalt, at de får tænder fra de er 4 mdr.

Kh. Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

17. november 2009

TbCp

moller84 skriver:

Hej Alle

Jeg ville høre om hvornår jeres børn fik deres første tand, eller om i ved noget om hvornår det tidligst er normalt at få.

Men der er jo selvfølgelig meget stor forskel på børn, og nogle får jo nok bare tidligt mens andre får lidt sent..

Men måske jeg ved at høre fra jer, kan danne mig et indtryk af hvornår jeg måske kan begynde at forvente noget.

kh pernille

Liva var omkring 8 mdr da den første kom og ca. 1 uge efter kom den næste

Anmeld

17. november 2009

moller84

Tak for svarene

Glemte at spørge om hvilke symptomer jeres børn havde... har hørt de godt kan blive lidt pylrede og græde ldt mere, og enda få svag feber.

Anmeld

18. november 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
moller84 skriver:

Tak for svarene

Glemte at spørge om hvilke symptomer jeres børn havde... har hørt de godt kan blive lidt pylrede og græde ldt mere, og enda få svag feber.

Det er også korrekt - mine har også haft lidt rød numse. Der er ingen af mine der har været meget mærket af, at få tænder. De har da været lidt ekstra pylret, men ikke voldsomt

Anmeld

18. november 2009

A.

mathinus var 5 mdr da han fik første tand

Anmeld

18. november 2009

LinLin

David fik sin første da han var 6 mdr og 4 dage - ingen symptomer, mærkede den bare da han "bed" i min finger :-)

Anmeld

18. november 2009

mettenoah

Noahs første tand kom da han var 10½ måned, og nr. 2 14dage efter... så nu vælter de frem.

Det kommer meget an på om forældrene var sene til at få tænder, da de var bitte lille. 

Anmeld

18. november 2009

Vingummien

moller84 skriver:

Tak for svarene

Hos Emil har der slet ikke været noget overhovedet når han har fået en tand. På et tidspuntk fik han 3 på en gange og ventede det værste, men intet var der.

Og så lige en side bemærkning. er færst når barnet er 1½ og ingen tænder har fået at man skal være bekymret, så det kan nnok springe meget. Emils fætter fik den første tand lige inden han blev 3 mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.