Flaskebarn: Hvor meget mme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.600 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. november 2009

CamiRon

Jeg har fra i dag stoppet amningen da jeg endelig har fået Emma til at tage flasken. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvor meget mme hun skal have på et døgn. Hun vejer 8,6 kg. Skal hun så have 1/6 af sin vægt - altså ca. 1400 ml? Det synts jeg umiddelbart lyder af meget... Hvor meget giver I andre jeres børn?

Camilla og Emma 150609

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

Ni-ko-li-ne

maks 1 liter i døgnet :0) og så grød, mos og vand af kop

Anmeld

17. november 2009

Vingummien

Vi gav slet ikke efter det der står på pakningerne osv så ville han godt nok have været meget stor i dag og så skulle vi tvangs fodre ham, tror det karina skriver lyder meget fornuftigt, tror nogle dage fik han kun 750, men han kunne og ville ikke spise mere. Nu du skal give mme skal du huske at det er dig der styre det, så prøv dig frem, vil jo være synd at gå efter bestemte mål hvis hun ikke kan spise det.

Min læge sagde også den gang at det der står på pakken er rigtig meget

Anmeld

19. november 2009

Alexander&Lærke

Min søn er også flaske barn. Det farlige ved flasker er at man ved hvor meget de spiser i døgnet i forhold til amning hvor man ikke aner hvor meget de taget af gangen. Min søn spiste aldig ret meget det meste han spiste var 120 ml på et måltid nogle dage ikke så mange og andre dage flere måltider.

Jeg tror bar du skal give hende det hun kan spise og ikke fukuser på hvor meget det er, og evt hvis hun er gammel nok supplere med grød eller mos. Så skal hun nok taget det hun kan det. 

Min søn har altid været lille/spinkel men han er er fuld af fart og spilopper og sp har altid sagt at han nok skulle bliver stor alligevel.

Anmeld

19. november 2009

cille22

vi plejede at give ca 150ml pr måltid nogle gange spiste de det hele og andre gange ikke, man skal ikke gå 100% efter hvad der står, da det er meget individuelt.

Men pøj pøj med flasken..

Hilsen cecilie med 3 unger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.