Skærpet indberetningspligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.755 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. november 2009

AstridM

Jeg har været til møde med min sagsbehandler fordi jeg i sidste ende vel skal have pension.

Hun skabte så meget meget usikkerhed i forhold til mine to piger. Hun mener at fordi vores ældste er højintelligent så måtte jeg have svært ved at forholde mig til det.HUn påpegede flere gange sin skærpede indberetningspligt.

Så snart man har en psykiatrisk diagnose (anoreksi for 16 år siden, har holdt min vægt i 13 år) så må jeg være i problemer. Der er derfor uanfægtet af at jeg var den sagen handlede om mig, skrevet en mail til børne og familieafsnittet om at jeg vil hvae hjælp.

Jeg er så uendelig træt af at skulle høre om at fordi jeg tidligere har haft problemer så kan jeg ikke passe mine børn når både, SP, DP, børnehave, egen lægesiger vores piger er i virkelig god trivsel og vi klarer dem rigtig fint.

Usikkerheden om fremtiden er bare enorm og man hører jo sager hvor de tvangsfjerner børn som burde være hos deres forældre.

Jeg kom for at tale om arbejdsprøvning og brugte over 1 time på at tale om mine pigers trivsel, kan ikke se hvad de har med mit forløb mod pension at gøre.

Sikke en svada.. tak fordi i lyttede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

MissMikkelsen

Sikke da noget træls noget. Det er ganske vist rigtigt at hun har skærpet indberetningspligt men hun må ikke selv skabe en situation for at kunne indberette den.

Kan godt forstå du føler dig usikker!

Anmeld

17. november 2009

Trolde_mor

Det er SÅ typisk, en gang inden for systemet og så er man stemplet for altid.

Håber ikke det bringer dig alt for meget besvær *kram*

Anmeld

17. november 2009

Vingummien

Nogle mennesker burde bare ikke arbejde ved kommunen, syntes bare tit at de skal gøre en sag være end det er og køre det ud i noget der ikke er der. Men når din sp osv siger at du klare den godt er der nok ingen grund til bekymring. Jeg havde jo en lille sag da jeg fødte Emil og fik en snak med vores sp for følte mig virkelig mast op i en krog over ingenting som en sygeplejerkse havde fundet på og hun sagde at hvis nogen skulle indberrete noget så skulle hun være en af dem og hun havde intet på mig og så var det  det.

Min bror har også den holdning at man f.eks ikke skal diskutere med en pædagog for hvis de ser sig sure på en kan de ødelægge en hel familien fordi de har magten over forældrene.

Og kan kun give ret i at man ser lidt for tit at det er de forkerte der bliver taget og så er der f.eks et barn der virkelig lever ulykkeligt som slet ikke bliver taget alvorligt, sørgeligt nok.

Anmeld

17. november 2009

TbCp

suanne85 skriver:

Nogle mennesker burde bare ikke arbejde ved kommunen, syntes bare tit at de skal gøre en sag være end det er og køre det ud i noget der ikke er der. Men når din sp osv siger at du klare den godt er der nok ingen grund til bekymring. Jeg havde jo en lille sag da jeg fødte Emil og fik en snak med vores sp for følte mig virkelig mast op i en krog over ingenting som en sygeplejerkse havde fundet på og hun sagde at hvis nogen skulle indberrete noget så skulle hun være en af dem og hun havde intet på mig og så var det  det.

Min bror har også den holdning at man f.eks ikke skal diskutere med en pædagog for hvis de ser sig sure på en kan de ødelægge en hel familien fordi de har magten over forældrene.

Og kan kun give ret i at man ser lidt for tit at det er de forkerte der bliver taget og så er der f.eks et barn der virkelig lever ulykkeligt som slet ikke bliver taget alvorligt, sørgeligt nok.

Aaarrrhhh det din bror siger synes jeg måske er lidt i overkanten

Men må give ret i at nogle gange findes der personer der har fået en ide om at den og den familie har problemer og så pludselig ser de "spøgelser" alle vegne.

Har dog også oplevet at det virkelig er svært at få gjort noget når der så virkelig ER problemer.

Men ligefrem at pædagoger har magt over familierne og man ikke må diskutere med dem.... det er da lige i overkanten.

Anmeld

17. november 2009

Vingummien

TbCp skriver:

Aaarrrhhh det din bror siger synes jeg måske er lidt i overkanten

Men må give ret i at nogle gange findes der personer der har fået en ide om at den og den familie har problemer og så pludselig ser de "spøgelser" alle vegne.

Har dog også oplevet at det virkelig er svært at få gjort noget når der så virkelig ER problemer.

Men ligefrem at pædagoger har magt over familierne og man ikke må diskutere med dem.... det er da lige i overkanten.

Tror det er efter det med os i vuggestuen hvor pædagogerne angreb mig på den måde som de gjorde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.