"Forberedelse til en god fødselsoplevelse"
Hej Karina
Jeg er gravid i 28 uge og overvejer at have en professionel støtte person med til min fødsel. Jeg har en veninde, der har haft en fødselscoach med til sin fødsel, og hun havde en rigtig god oplevelse med det, og følte sig også rigtig godt forberedt via fødselsforberedelsen. Indtil videre vil jeg gerne vide, hvad jeg selv kan gøre i graviditeten og under fødslen for at give min baby en tryg og blid start på livet?
Lisbeths svar
Hej Karina!
Du er nu så langt henne, at fødslen selvfølgelig kommer nærmere ,og du vil gerne gøre alt ,du kan for at det bliver en god oplevelse for dig og en tryg start for dit barn.
At have personer med til en fødsel ,som du er tryg ved og har fuldstændig tillid gør, at du kan slappe af og overgive dig til fødselforløbet.
Alle fødsler opleves forskelligt, og alle der har født øser villigt ud af deres mere eller mindre gode oplevelser.Det kan både være en god ting og alligvel også skræmme nogen gange.
Det er vigtigt at forberede dig bedst muligt, både ved at låne bøger om fødslen, hvor du detaljeret kan læse om de forskellige stadier, og hvordan du bedst kan arbejde med under fødslen. Der findes rigtig mange gode bøger, hvor du kan blive introduceret til mange ting, bl.a. visualisering, som hjælper til afslapning under fødslen.
Deter så vigigt at vide, hvad der sker i kroppen og når det sker, vide at det er helt normalt og en vigtig del af fødselsforløbet. Jo mere viden jo mere tryghed.
At bruge sin krop og holde den i form ved svømning,cykling, gang m.m. er vigtigt. med mindre bækkenkløsning sætter begrænsninger.
Der er yougahold for gravide,samt fødselsforberedelse i vand, det er der mange der har stor glæde af.
Nu håber jeg dette kan inspirere dig og jeg ønsker dig en fortsat god graviditet og en vidunderlig fødsel.
Derer kommet en fødseslcoach her på baby .dk.som du kan kon takte
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk