Tæt træt træt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.258 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. november 2009

Nybagt mor

Ja - vi er lykkelige nybagte forældre til en lille mand på 10 dage nu.

Og han er faktisk så nem, græder kun når han er sulten og skal skiftes, og stopper så snart hans behov så er blevet dækket.

Han ammer ca hver 2 time (og har da også taget 500 gram på her den første uge he..) - og sover ellers rigtig meget!

Meeen - hold da op hvor er vi begge bare trætte (forældrene altså..)

Kan I huske hvor længe I var så trætte - før den vendte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

Honningblomst

Christine-nu nybagt mor skriver:

Og han er faktisk så nem, græder kun når han er sulten og skal skiftes, og stopper så snart hans behov så er blevet dækket.

Han ammer ca hver 2 time (og har da også taget 500 gram på her den første uge he..) - og sover ellers rigtig meget!

Så længe jeg ammede om natten var jeg dødtræt og først da jeg ikke ammede mere, var jeg menneske igen...

Knus Eva..

Anmeld

16. november 2009

Ox.

Som Eva siger, så længe man ammer tror jeg

Min datter er lidt over 3 måneder nu, og jeg er da helt udkørt de fleste dage, men tror man "vender" sig lidt til ikke at få så meget søvn ... Det er nemmere for mig at håndtere min træthed nu, iforhold til i starten ihvertfald

Anmeld

17. november 2009

moller84

Åh ja - puh ha den træthed.

Vores Emilia er 12 uger nu, og jeg havde også en lang periode hvor jeg bare var så smadret hver dag. I starten var jeg bare træt, så kom perioden hvor jeg var virkelig udkørt. Havde slet ikke overskud til noget som helst andet end hende, og det var virkelig hårdt for mig at håndtere, da jeg bare også så gerne ville have ordnet en masse i hjemmet, men havde jo ikke overskud til det.  Men der skal jo stadig gøres lidt rent, og vasketøj er der jo kun blevet mere af siden den lille kom - hvis han er en lille gylper som vores emilia er, så køb masser af stofbleer.. dem kan man vaske mange af.

Det tog lidt hårdt på vores forhold i den periode hvor jeg var mest udkørt, men så en dag ku jeg pludselig se at jeg faktisk havde fået lidt overskud igen, og nu sover jeg slet ikke lur om dagen mere - og føler da også jeg har meget mere overskud til lidt huslige pligter igen. Nu det bare den der dovenskab der spiller ind *s*

Så jo du kan nok godt regne med at være lidt træt i al den tid hvor du skal op og amme et par gange om natten - jeg har da stadig dage hvor jeg mere træt end andre. Men bare rolig, det skal nok vende, og ja.. så vender man sig vist bare lidt til at ikke få så meget søvn.

Håber ellers i har det godt alle tre.  Nu har jeg et par gange læst indlæg fra dig, og er jo dejligt at høre lidt om hvordan det går.

Anmeld

17. november 2009

JustAnotherName

Min datter er næsten 6 måneder. Jeg er stadig ofte træt.
Men endelig synes jeg nu, at det for alvor bliver nemmere og nememre.
Mere ro i dagstimerne, hvor hun tager gode lange lure i barnevognen, og mindre uro om natten.

Jeg ammer stadig 90%
Men er nu godt igang med at introducere grød og mos 

Anmeld

17. november 2009

frk andreasen

hi hi jeg er så anderledes jeg ammede min datter fuld ud i 3 mdr, så fik hun flaske og sov i gennem fra hun var  9 mdr. nu er hun snart 3 og jeg vågner stadig i de samme rutiner som da hun fik flaske/ammet. jeg har ikke haft en hel nats søv siden før jeg blev gravid med min datter i 06. nu er jeg gravid igen såå er jeg da vant til de natlig rutiner kan man sige. men jeg er frisk om morgnen alligevel. jeg har vel vænnet mig til det.

kram tanja. 22+2

Anmeld

17. november 2009

TbCp

Christine-nu nybagt mor skriver:

Kører på 2. år med ubeskrivelig træthed...

Har aldrig været så træt som efter jeg blev mor. Må faktisk sige at jeg var mindre træt i starten for der sov jeg samtidig med min datter og det hjalp rigtig meget.
Det kan være svært fordi man gerne lige vil nå en masse mens den lille sover, men det er bare så vigtigt med den søvn, så hvis du kan skulle du næsten prøve at nuppe en enkel eller to lurer om dagen.

Læste et sted, da jeg lige var blevet mor, at det første år som forældre får man 700 timers søvnunderskud

Anmeld

17. november 2009

guggle

Det er totalt hårdt!!!!...husker tydeligt hvor træt jeg har været ved begge børn i starten.... Kunne ikke trække mig selv igang.

Amning trætter helt vildt i starten og så er der selvfølgelig et søvnunderskud...Man sidder jo meget og ammer, hvilket også får ens energi niveau til at falde helt vildt og især hvis man i forevejen er træt/mangler søvn....så lukker kroppen lynhurtigt ned for batteriet... Så det handler også lidt om at holde sig igang og komme ud og få frisk luft. Men tænkte også på om det kunne hjælpe dig at tage nogle hjerntabletter. Man bløder jo under og efter en fødsel og kan mangle hjern, hvilkket bestemt ikke gør det lettere for dig. Jeg har selv hjernmangel lige pt. og en ekstrem træthed har simpelthen divcideret invarderet min krop :-(  Og så er det jo vigtigt at spise godt og sundt og få rigeligt at drikke, nu da du ammer, så du også selv får hvad din krop har brug for.

Held og lykke med det

Anmeld

17. november 2009

guggle

Kom lige til at se at du efterlyser svar på hvor længe og ikke hvorfor.... He he...

Jeg vil sige den voldsommeste træthed varede de første 2 - 3 mdr.

Anmeld

17. november 2009

SaNiNa

uuuh jeg var træt rigtig længe efter vel omkring 1 månede, men vi fødsel var osse lang og dum. startede med veer ca 3 uger før termin og blev sat igang da jeg var 41+0 fødte så dagen efter ved det aks. ks spillede helt sikkert osse ind i at jeg var mega træt.

Nicklas var et gudsbarn og er det stadig utrolig let. nu her hvor han er 5 måneder er jeg ikke træt ønsker bare en nattesøvn hvor man ikke er oppe 20 gang for at give sut. han har så osse sovet "igenem" 4 timer fra dag et af om natten ammede og så sov han 4 timer igen men så ammede jeg rigitg meget i dag timerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.