Er det så forfærdeligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. november 2009

Stumpen

at vi holder ved vores traditioner/valg?

1.søndag i advent pynter jeg til jul og det kan der ikke rykkes ved medmindre 1. søndag i advent falder i december, så pynter jeg op søndagen før.. Det er en tradition som jeg har med hjemmefra..

I 2006 hvor vi fik Mathilde fik Karstens søster også hendes andet barn (nr 1 kom i 2005) Men vi tager i skoven lørdag før 1. søndag i advent for at finde ting og sager til dekorationer og så tage hjem til svigermekanikken bagefter for at lave disse.. Da vi er færdige spørger min svigerinde om vi ikke skal gøre det til en tradition, jow siger jeg -bare det ikke bliver den 1. søndag i advent, da jeg pynter op der.. De kigger noget, men lader den ligger... Vi har så været i skoven 2 gange siden og så for et stykke tid siden fik vi sms om at nu nærmede tiden sig.. Jeg fik så ikke skrevet i min kalender hvornår det var, så jeg skriver og spørger om det er på lørdag eller næste lørdag, hvortil der kommer svar at det er på søndag ( .. )  da de jo godt ved jeg pynter til jul 1. søndag i advent......................

Vi lavede så også en anden tradition at 1. juledag er hellig for os, der skal ungerne have lov at lege med deres gaver og den skal stå på rå-hygge, pyjamas og afslapning.. Karsten og jeg valgte at gøre det fra 2006 af, så ingen kunne komme og sige "jamen sidste år...."

De sidste to år har min far og hans kone inviteret os og mine søskende op 1. juledag og begge år har vi sagt nej tak og hvorfor.. I år har de så lejet et eller andet lokale så alle børn og børnebørn kan komme (med os 23 stk) og vi siger igen nej tak og hvorfor, men de nævner det bare hver gang vi snakker sammen...

Jeg står fast ved disse to trationer, men er det da så slemt??

Anja...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

FrkT

Absolut ikke!

Jeg synes kun det en skønt at du holder fast ved de traditioner, som du har med hjemmefra, som betyder noget for dig, og som du og Karsten har lavet sammen. Det vil pigerne da også bare nyde når de bliver ældre, for så ved de jo altid at 1. søndag i advent er jeres julepynte-dag  Og den med 1. juledag, den har vi også brugt hjemme ved os, at den dag blev der ikke planlagt noget. Det var en afslapnings/legedag. At vi så ind imellem har måtte bruge 5 timer af dagen på at køre hjem fra Lolland af (hvor vi har familie), hvis vi har holdt jul der, det er så en anden ting. Men ingen julefrokost eller anden julehygge med andre end bare os 4. Det tror jeg altså også der er mange andre der gør - synes også det er en dum dag at planlægge noget, da man ofte er så træt fra dagen før.

Synes bare du skal være stædig og holde ved dine gode traditioner, og så må du melde ud til din svigerinde at I ikke kommer med til det skov-halløj i år, og at du generelt IKKE kan hvis det bliver 1. søndag i advent. Så må de jo enten lave dagen om eller undvære jer. Uanset hvad skal I sikkert nok få en hyggelig oppyntningsdag den søndag hos jer selv

Iøvrigt er det et skønt billede af Mathilde og Victoria, du har på som profilbillede

Knus

Anmeld

16. november 2009

oo

nej det er slet ikke slemt, og du skal da bare holde fast i dem, hvis I syntes de er bedst! vi har selv visse traditioner (og vi har ikke børn endnu) som vi holder fast i, og her spørger hele familien også altid - jeg tror man skal tage det som at de gerne vil understrege, at de gerne vil have man deltager

men...på søndag er da ikke 1. søndag i advent?

Anmeld

16. november 2009

Stumpen

Tjuhl skriver:

nej det er slet ikke slemt, og du skal da bare holde fast i dem, hvis I syntes de er bedst! vi har selv visse traditioner (og vi har ikke børn endnu) som vi holder fast i, og her spørger hele familien også altid - jeg tror man skal tage det som at de gerne vil understrege, at de gerne vil have man deltager

men...på søndag er da ikke 1. søndag i advent?

nej nej, det var også derfor det blev på søndag og ikke næste søndag..

Anmeld

16. november 2009

FrkT

Stumpen skriver:

nej nej, det var også derfor det blev på søndag og ikke næste søndag..

Ahhh, så misforstod jeg også

Men det er jo dejligt, så kan du jo begge ting

Anmeld

16. november 2009

Stumpen

- skriver:

2 små tradititoner (er ved at skrive operationer da jeg ser GREYS )

syntes jeg sagtens man kan holde ved.

Er personligt glad for min/kærestens familie ikke har alle de forskellige sammenkomster i julen da jeg syntes det dejligt at tage det roligt.

1. juledag er også total hjemmedag for os.

Vi laver også juledekorationer weekenden inden 1. dec.

Jamen vi kan jo også nemt lave det weekenden før dec -bare om lørdagen ligesom vi gjorde det første år..

Men jeg skriver ikke dette indlæg fordi jeg vil til at puste mig yderligere op i familierne, men mere for at høre om det er hen i vejret at jeg holder stiv på mine traditioner.. Altså planlægges der noget på de to dage kommer vi bare ikke og det vil jeg så heller ikke mugge over (altså at vi ikke kan komme med, for det er jo så min egen skyld)

Anmeld

16. november 2009

Stumpen

- skriver:

klart...

Syntes specielt når det ikke er en "nødvendighed" der bliver holdt, f.eks 80 års fødselsdag eller lign...

Men syntes det fint så længe du ikke har booket alle weekender op - altså forstået der er mulighed for at holde noget andre dage... de andre familiemedlemmer har de deres egne traditioner udover det?

Nej Karstens forældre og søstre tager til norge 1.juledag og bliver til efter nytår

Min egen har vidst heller ikke andre -jo min ene søster er hos hendes svigerfamilie 2. juledag..

Men ellers er der ikke noget vi skal til, så vi kunne jo sige at 2. juledag er hellig, men nej, vi holder fast ved vores beslutning..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.