Hvornår skal jeg ringe til vagtlægen/lægen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.465 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. november 2009

Mira0911

Hvis det bliver nødvendigt?

Hele dagen idag, har Julie haft en rigtig tør hosten, samt svingende feber..

Hun blev tilbudt grød imorges, efter første ske fuld kastede hun det op, som om at det sad fast i halsen på hende...

Hun har så fået flaske hele dagen, for det er hun til når hun er syg..

Efter hver flaske, hoster hun, også en meget tør hosten, hvor faktisk MME ryger op igen, imellem måltiderne hoster hun så bare slim op og savler enormt meget..

Skal jeg være bekymret nu ?

Eller hvordan skal jeg forholde mig til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2009

A.

det kan måske være falsk strubehoste for så passer det med når hun får noget varmt begynder hun hoste..hvis det bliver ved skal su helt klart til lægen

Anmeld

15. november 2009

Bondepigen

MoarJ skriver:

Hvis det bliver nødvendigt?

Hele dagen idag, har Julie haft en rigtig tør hosten, samt svingende feber..

Hun blev tilbudt grød imorges, efter første ske fuld kastede hun det op, som om at det sad fast i halsen på hende...

Hun har så fået flaske hele dagen, for det er hun til når hun er syg..

Efter hver flaske, hoster hun, også en meget tør hosten, hvor faktisk MME ryger op igen, imellem måltiderne hoster hun så bare slim op og savler enormt meget..

Skal jeg være bekymret nu ?

Eller hvordan skal jeg forholde mig til det?

Jeg vil altid lige ringe til vagtlægen og høre lige i denne tid i hvert fald, for hvis det nu er influenza A (ligger din mand ikke syg med den?), så skal man jo have tamiflu inden for et vist tidsrum efter man er blevet syg, ellers virker det ikke.... Nogle siger 24 timer, andre siger 48...

Det kunne lyde som om hun har ondt i halsen. Min datter har lige haft ondt i halsen af to omgange (eller én lang omgang??) som udviklede sig til lungebetændelse... Hun savlede og savlede, så der var en sø (og jeg mener virkelig en sø) på hendes madras hver nat. Og om dagen måtte hun have en stofble (som var lagt dobbelt) om halsen, for ikke at blive sjaskvåd...

Er du nervøs, så skal du ringe til vagtlægen. God bedring med hende.

Anmeld

15. november 2009

Vingummien

Jeg vil ringe til vagtlægen og forklare hvordan hun er osv og så høre hvad han/hun har at sige, hellere ringe en gang for meget end en for lidt som man jo siger.

Anmeld

15. november 2009

Mira0911

bondepigen skriver:

Jeg vil altid lige ringe til vagtlægen og høre lige i denne tid i hvert fald, for hvis det nu er influenza A (ligger din mand ikke syg med den?), så skal man jo have tamiflu inden for et vist tidsrum efter man er blevet syg, ellers virker det ikke.... Nogle siger 24 timer, andre siger 48...

Det kunne lyde som om hun har ondt i halsen. Min datter har lige haft ondt i halsen af to omgange (eller én lang omgang??) som udviklede sig til lungebetændelse... Hun savlede og savlede, så der var en sø (og jeg mener virkelig en sø) på hendes madras hver nat. Og om dagen måtte hun have en stofble (som var lagt dobbelt) om halsen, for ikke at blive sjaskvåd...

Er du nervøs, så skal du ringe til vagtlægen. God bedring med hende.

Jo min kæreste ligger med Influenza A..

Snakkede med min søster, og hun mente at Julie også havde Influenza A..

Har sådan, det kan hun da ikke bare sige...

Anmeld

15. november 2009

Bondepigen

Jamen det er jo osse meget sandsynligt, da det smitter temmelig let og hurtigt (siger det altså ikke for at gøre dig nervøs ). Derfor ville jeg ringe til vagtlægen, hvis det var mig...

Min søster, hendes søn på 5 og datter på 2 har lige haft det. Min nevø havde det vist med hjem fra børnehaven...

Anmeld

15. november 2009

A.

MoarJ skriver:

ja hvis han ha´influenza så burde du ringe med det samme..knus

Anmeld

15. november 2009

Mira0911

bondepigen skriver:

Jamen det er jo osse meget sandsynligt, da det smitter temmelig let og hurtigt (siger det altså ikke for at gøre dig nervøs ). Derfor ville jeg ringe til vagtlægen, hvis det var mig...

Min søster, hendes søn på 5 og datter på 2 har lige haft det. Min nevø havde det vist med hjem fra børnehaven...

Ja okey.. Jeg ringer dertil med det samme, og så kommer jeg lige med en opdatering på hvad lægen siger..

Anmeld

15. november 2009

Vingummien

MoarJ skriver:

Ja okey.. Jeg ringer dertil med det samme, og så kommer jeg lige med en opdatering på hvad lægen siger..

Lyder godt, husk at få sagt det hele, de har det med at afbryde syntes jeg

Anmeld

15. november 2009

Bondepigen

MoarJ skriver:

Håber de hører på dig, ellers må du få dem til det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.