Kan vores hund blive jaloux?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.251 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. november 2009

Mig med maven

Måske et dunt spørgsmål, da jeg kan se hende blive jaloux, hvs min mand og jeg leger, eller han kysser mig eller lign. Det er faktisk et under at vi er blevet gravide, da hun altid har fungeret som vores egen lille "p-pille".

Men mit spørgsmål er, er der nogen der har erfaringer med at få babyer, når du iforvejen havde en hund eller andet dyr, hvad kan man gøre, for at det ikke sker, eller sker det bare ikke. Jeg ved at min far i tidernes morgen bragte stofbleer som min søster havde ligget på, med hjem fra hospitalet, og han gav dem til hunden, da mine forældre så kom hjem med baby, lugtede hunden til den, og var jo vandt til duften, så den gjorde egentlig ikke mere ved hende, end at acceptere hende som en del af "flokken". Men er der andre ting man kan gøre.

Glæder mig til at høre om jeres erfaringer, samt måske se jeres lille ekstra medlem af familien?!

Her er Fx vore baby NOVA.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2009

qp

Åhhh sød hund altsåååh

Jeg har ingen hund men jeg har dog fundet det perfekte læsestof til dig!

http://www.babybusiness.dk/hund-og-baby-guide-til-foerste-moede-og-den-foerste-tid.html

Kh qp

Anmeld

15. november 2009

Mig med maven

qp skriver:

Åhhh sød hund altsåååh

Jeg har ingen hund men jeg har dog fundet det perfekte læsestof til dig!

http://www.babybusiness.dk/hund-og-baby-guide-til-foerste-moede-og-den-foerste-tid.html

Kh qp

FED atikel. Mange tak.

Anmeld

15. november 2009

Ox.

Vi lod simpelthen Max (hunden) snuse til Lilje og "kysse" hende ovenpå hovedet ligeså meget han ville (selvfølgelig imens vi passede på) og nu er det faktisk hende han ligger og beskytter, og passer på .. det er så sødt

Anmeld

15. november 2009

BinaMor

vi havde selv jaloux hund..

det vigtigste... når i kommer hjem fra hospitalet med baby og går ind af døren må i ikke (hvis muligt) dreje jer væk fra hunden med baby. i må ikke give det indtryk at den må hund ikke komme i nærheden af. med det samme sætter i liften ned på gulvet/sætter jer ned med baby og lader hunden undersøge den. det er møg svært for hunden er mega glad efter i endelig er kommet hjem og baby ser så følsom ud. hunden blir nok også ivrig men i laaangt de fleste tilfælde kan dyrene mærke det er en lille en.og husk baby er lige kommet ud af dig så den kan godt klare at få en hundesnude omkring sig. det er farligere hvis i fjerner baby fra hunden for så er det jalousien kan komme.

knus herfra

Anmeld

15. november 2009

ivfmarie

Hvis en hund kender sin plads i familiens hieraki, så er der yderst sjældent problemer med babyer/børn (medmindre børnene ligefrem driller hunden). Men jeg kan være lidt i tvivl om, hvorvidt jeres Nova er helt sikker på sin plads i jeres familie, siden den bliver jaloux og forsøger at gå imellem jer når I rører ved hinanden.

Mange synes at det er vældig sjovt og sødt når hunden sådan vil"lege" med når mor og far (eller andre i familien) er intime eller vil pøle eller andet fysisk. Men det er altså et udtryk på usikkerhed fra hundens side. 
Er Nova en hund der fx sover i jeres seng, får af jeres mad ved middagsbordet, ligger i sofaen (og vil bestemme hvem der må sidde i sofaen), gør voldsomt af andre hunde, tygger i ting eller tisser når den er alene hjemme, så kunne det godt tyde på at den ikke føler sig sikker på sin plads.

Misforstå mig nu ikke - jeg prøver ikke at sige at det går galt når der kommer en bebs, men lov mig lige at tænk lidt over det...

Marie

Anmeld

15. november 2009

luckas-mor

hej

vores hund (labrador) er ikke ret gammel i nu han er ca 10 mrd og leger vi vil han være med
men hvis vores killing sidder oppe kan han godt bli jaloux, jeg vil gøre en masse for a han ikk blir jaloux når vi først er blevet en mere 

min forældres hund var derimod slem, han ville ikke ha jeg havde en kæreste med hjem, så havde jeg det og vedkomne satte ved siden a mig maste hunden sig imellem, og i min seng lå han imellem og skubbede simpelthen vedkomne ud a sengen

så kender lidt til problemet.

kram natascha

'ps her er min lille joey da han var 5½mrd.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. november 2009

Vingummien

Det er meget vigtig at lade hunden undersøge barnet som de andre siger, dog med grænser selvfølelig skal jo ikke ligge potte og lignende for hårdt på, men husk at hvis hunden gør det så lad være at skælde ud bare fjern poten så den får en god oplevelse med det.

Du nævner det med jaloux, vi fik en kat en gang som nu bor ved min bror, den var så jaloux på min kæreste at vi simpelhen ikke kunne have den, den var så sød men kyssede han mig eller noget så angreb den ham, vi valgte at give den en chance, men da den en dag flænsede hans ryg fuldstændig fordi den angreb bagfra så kunne vi godt se at det gik bare ikke, og slet ikke når vi skulle hav et barn. Så nu bor den ved min bror hvor den bare trives så godt. Er vilst hvordan dyr kan reagere.

Anmeld

15. november 2009

Mig med maven

ivfmarie skriver:

Hvis en hund kender sin plads i familiens hieraki, så er der yderst sjældent problemer med babyer/børn (medmindre børnene ligefrem driller hunden). Men jeg kan være lidt i tvivl om, hvorvidt jeres Nova er helt sikker på sin plads i jeres familie, siden den bliver jaloux og forsøger at gå imellem jer når I rører ved hinanden.

Mange synes at det er vældig sjovt og sødt når hunden sådan vil"lege" med når mor og far (eller andre i familien) er intime eller vil pøle eller andet fysisk. Men det er altså et udtryk på usikkerhed fra hundens side. 
Er Nova en hund der fx sover i jeres seng, får af jeres mad ved middagsbordet, ligger i sofaen (og vil bestemme hvem der må sidde i sofaen), gør voldsomt af andre hunde, tygger i ting eller tisser når den er alene hjemme, så kunne det godt tyde på at den ikke føler sig sikker på sin plads.

Misforstå mig nu ikke - jeg prøver ikke at sige at det går galt når der kommer en bebs, men lov mig lige at tænk lidt over det...

Marie

Tak for svaret.

Nova ligger i vores seng, og det bliver den ved med, jeg vil til gengæld ikke have min baby i min seng, der bliver andre muligheder for baby.

Nova får altid sin mad i sin skål, det kan godt være at hun er min lille nuttede baby, meeeen hun er en hund.

Nova ligger i sofaen, men har på ingen måde råderet over hvem der ellers skal sidde i den. Nova bliver ved med at ligge i sofaen.

Nova gør ALDRIG, det er sket nogele meget sjældne gange, hvis den er blevet forskrækket eller lignenen, men hun gør aldrig af andre hunde eller mennesker.

Hun tisser ikke der hjemme. NEJ, NIX, ALDRIG. Men hvis hun gjorde, kan der da ikke kun være tale om usikkerhed hos hunden, men også for lidt gåtur fra ejeren.

Jeg er glad for dit svar, og synes du har kommet med nogle gode ting, men tror jeg vil holde mig til den atikkel qp sendte.

Anmeld

16. november 2009

..

´Jeg vil gerne lige slå en ting fast. En hund kan ikke være jaloux, det er en menneskelig følelse som en hund ikke kan have - idet at hunde ikke har følelser på sammen måde som os mennesker.

En hund skal kende sin plads i hirakiet, det gør den hvis man som ejer er en god leder. Man skal fx aldrig kalde på sin hun hvis den fx er løbet efter en kat og man ved den ikke vil komme selv om man kalder - det vil bare gøre at den ved der ikke sker noget som helst ved at igorerere ejeren. En hund skal som IVF skriver ikke ligge i sofaen eller sengen og optimalt set skal den aldrig have mad i en skål. Den skal have lov at arbejde for føden som den ville gøre i naturen, smid det i haven eller lad den få det ud af en tom flaske eller en af de der aktivitetsting. At sidde i sofaen og ligge i sengen er noget der er forbeholdt lederen i flokken og som leder skal man være kærlig men konsekvent. Sådan er det i naturen og en hund er bare en tam ulv..

Hvis man er en god leder og hunden kender sin plads i flokken vil der aldrig være problemer med at der kommer en baby ind i flokken. Babyen vil have privilegier som hunden ikke har, fx at ligge på sofaen og i sengen og derved vil hunde se at vi som ledere har valgt at babyen indgår i lederflokken og at den er over hunden i hirakiet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.