Er her en dyrlæge til stede? om knude (r) hos hunhund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.429 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. november 2009

mariamiss6

Hey alle jer...

Jeg har jo en lånehund, hun har i lang tid haft en knude på siden af brystkassen. Og idag opdagede jeg så en ny på vej.

For længe siden da jeg (og ejerne) opdagede den første, kom hunden selvfølgelig til dyrlægen, som mente at det var en fedtknude.

Men denne her hund er altså ikke fed, så jeg forstår ikke rigtig hvorfor den skulle få fedtknuder.

Jeg har lagt mærke til, mange gange, at jeg tit synes den vokser, eller staunerer. Og har ofte været i tvivl om hvad jeg skulle mene om den knude.

Idag har jeg så lagt mærke til at knuden i morges startede ud med at være helt blød, ligesom der var væske i den. lidt som en vandballon faktisk.
og så her omkring aftensmads tid der var den helt hård, og kuglerund igen.
Er det normalt, at en knude sådan ændrer karakter i løbet af et par timer?

Hunden er ikke umiddelbart generet af knuden, hun brokker sig ikke når man tjekker den, men ser umiddelbart ud som om det er tæt på at være lige så lækkert som at få tørret øjne. (ironi ikke)

Ud over det så sidder den ældste knude under huden, og sidder kun fast i huden, og ikke i noget andet inden under.
Hvor imod jeg synes den nye knude virker til at sidde fast i det der er under huden... jeg ved så ikke lige om det er muskler, sener eller fedtlag eller hvad?

Men altså er der en dyrlæge eller veterinær sygeplejerske her, der tør give en vurdering, som en slags 2. opinion...? Det ville i hvert fald glæde mig meget, hvis nogen kunne sige noget klogt.

(og så spiller de himmelhunden, lige nøjagtig i skrivende stund, på tv)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2009

N&J

Selvom jeg ikke er hverken det ene eller det andet af hvad du efterlyste, svarer jeg lige alligevel..

Mine forældres hund (på 10 år) har også knuder, mange efterhånden, vi fik at vide at det var fedtknuder, og hun er en meget slank hund, og en del af dem er ret store, men som mine forældre genfortalte fra dyrlægen så er det ligesom på mennesker, hvis de er flytbare (sådan lidt) så er det ikke så farligt og er de helt faste, vil ikke rokke sig, så er det mere alvorligt, ligesom ved mennesker, men altså efterhånden tror jeg at vores hund har 5 af de fedtknuder og selvom hun siger at det er ingenting, så tror jeg altså at der må være noget galt siden der dukker flere og flere op og de vokser, så jeg håber der er en med kyndig vejledning der svarer og at du ellers får dem til at tage til dyrlægen med den, så der kan tjekkes op på det igen, vores skal snart ind til et tjek igen..

Anmeld

14. november 2009

mariamiss6

Ja der er bare det ved det at hunden har været syg for et par år siden. Og derfor passer jeg den så så tit, så de ikke skal tage den med hvor der er mange mennesker, for det gider den ikke så meget mere.

Det sidste års ti følerjeg bare a jeg beder dem slæbe den til dyrlægen hele tiden,over tng sm måske er små ting i vireligheden.
ogejerne er slet ikkedårlige tilat få de afsted, tværtimod så passer de dyrlægen rigtig godt synes jeg.

men ja håber der er en der vil svare.

Jeg vidste godt der var noget med at det ikke burde være "sygdom" når knuderne bare sidder i huden, derfor har jeg heller ikke hidset mig op over det før. Men jeg synes bare det er så mærkeligt at den ændrer sig hele tiden. Jeg har aldrig hørt om en knude der ændrer sig så meget på bare et par timer.

Anmeld

15. november 2009

Lullaby

Nu ved jeg ikke om det er det samme med mennesker og jeg fik en enorm fedtknude på det ene rygblad. Og jeg er da ganske alm.  Så mon ikke også en hund kan få en fedtknude selvom den ikke er fed.

Anmeld

15. november 2009

Vingummien

Kan være fedt knuder, er der mange hunde der får.

Men tag da et smut til dyrlæge så er  i sikre. Hunde kan få mange forskellige knuder uden de betyder noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.