Hey alle jer...
Jeg har jo en lånehund, hun har i lang tid haft en knude på siden af brystkassen. Og idag opdagede jeg så en ny på vej.
For længe siden da jeg (og ejerne) opdagede den første, kom hunden selvfølgelig til dyrlægen, som mente at det var en fedtknude.
Men denne her hund er altså ikke fed, så jeg forstår ikke rigtig hvorfor den skulle få fedtknuder.
Jeg har lagt mærke til, mange gange, at jeg tit synes den vokser, eller staunerer. Og har ofte været i tvivl om hvad jeg skulle mene om den knude.
Idag har jeg så lagt mærke til at knuden i morges startede ud med at være helt blød, ligesom der var væske i den. lidt som en vandballon faktisk.
og så her omkring aftensmads tid der var den helt hård, og kuglerund igen.
Er det normalt, at en knude sådan ændrer karakter i løbet af et par timer?
Hunden er ikke umiddelbart generet af knuden, hun brokker sig ikke når man tjekker den, men ser umiddelbart ud som om det er tæt på at være lige så lækkert som at få tørret øjne. (ironi ikke)
Ud over det så sidder den ældste knude under huden, og sidder kun fast i huden, og ikke i noget andet inden under.
Hvor imod jeg synes den nye knude virker til at sidde fast i det der er under huden... jeg ved så ikke lige om det er muskler, sener eller fedtlag eller hvad?
Men altså er der en dyrlæge eller veterinær sygeplejerske her, der tør give en vurdering, som en slags 2. opinion...? Det ville i hvert fald glæde mig meget, hvis nogen kunne sige noget klogt.
(og så spiller de himmelhunden, lige nøjagtig i skrivende stund, på tv)