Alt ud af munden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. november 2009

Mira0911

Har jeres små guldklumper også en fase, hvor alt de får i munden af mad, ryger ud igen?

Julie har haft det sådan i en uges tid... Så det er meget svært at få et måltid gennemført... Samtidig med det, giver jeg hende en ske, hun har i den anden hånd med lidt mad på, i håb om jeg kan få hende til at spise det, uden at det skal ryge ud igen..

Og for det meste virker det, og andre gange slet ikke...

Hvordan er jeres?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2009

katrine26

hej.

nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er. men det er meget normalt for børn omkring 10mdr til et år at de spytter maden ud igen.

Det er en læringsproces for dem at mærke, føle og det inkluderer bla. i at spytte maden ud.

Et råd kan være at du fortæller hende at det må hun ikke og med dine hænder viser samtidig med at du fortæller hende at maden skal ind i munden.

Men det er desværre en proces alle børn skal igennem, så mist ikke modet hun skal nok stoppe med det igen.

Hilsen en dagplejemor.

Anmeld

15. november 2009

qp

Har jeres små guldklumper også en fase, hvor alt de får i munden af mad, ryger ud igen?

Julie har haft det sådan i en uges tid... Så det er meget svært at få et måltid gennemført... Samtidig med det, giver jeg hende en ske, hun har i den anden hånd med lidt mad på, i håb om jeg kan få hende til at spise det, uden at det skal ryge ud igen..

Og for det meste virker det, og andre gange slet ikke...

Hvordan er jeres?

Ja da... det er da ganske normalt... maden er jo det eneste de selv kan styre og det er her de opdager det!

Det bedste du kan gøre er, at spise SAMMEN med hende og gøre måltiderne hyggelige så hyggen afleder hendes nyopdagede evne.

Jeg spiser altid sammen med min søn (1 år) og vi synger, hører musik på cd afspilleren, griner og pjatter osv osv... han elsker når vi skal til, at spise for det er vi fælles om herhjemme.

Kh qp

Anmeld

15. november 2009

Mira0911

Jeg takker mange gange for rådene... Hun er 9 mdr... Så det er ikke helt galt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.