mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

379 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. november 2009

Milka

lige et spørgsmål om babymad, jeg vil gerne give bøtterne æg, men hvordan skal det serveres? måske hårdkogt og i små stykker?

og må de få yoghurt? (de er snart 9 mdr)

i dag til frokost fik de fiskefrikadeller og ris med en 'sovs' som egentlig var noget grøntsagsmos (gulerødder, persillerod, blomkål, lidt hvidløg og lidt karry) som jeg havde fortyndet med fløde. og de guffede det bare i sig – det er bare så sødt når de siger mmmmmm og ååååhh når de får noget de godt kan lide 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2009

Klumpe-dumpe

Malucca får hårdkogt æg, som jeg bare tilpasser til hende mund, sammen med rubbern. (rugbrød)

De må jo gerne få A38, -og Malucca får mos (på glas) med blåbær og yoghurt, hun får også købe grød med noget yoghurt i.... og de sidste dage har hun fået danon. (jeps jeps ansvarsløse mamse, men det er det eneste som hun har ville spise)

Så jo jeg tror godt de må få det.

Ja det er så sødt når de siger lyde til maden, og måden de tygger på, åbner munden hele op og i igen.

Malucca ellllsker også mormors flødesovs fra panden. (ja ja jeg ved godt de ikke må få pandesovs; )

Har du ikke den kogebog fra sp?

Anmeld

14. november 2009

Ni-ko-li-ne

du kan også lave kødboller eller farsbrød med æg i :0)

de må gerne få æg nu og surmælksprodukter :0) ja der er faktisk ikke ret meget de ikke må få nu hvor de er så store :0)

Anmeld

14. november 2009

Klumpe-dumpe

ka-ri-na skriver:

du kan også lave kødboller eller farsbrød med æg i :0)

de må gerne få æg nu og surmælksprodukter :0) ja der er faktisk ikke ret meget de ikke må få nu hvor de er så store :0)

hvad med rejer? (kom jeg til at tænke på igår da, jeg sad og spiste til frokost og Malucca gerne ville smage men jeg sagde nej. For de er jo ikke "behandlet")

tak skønne madmor

Anmeld

14. november 2009

Ni-ko-li-ne

malucca09 skriver:

hvad med rejer? (kom jeg til at tænke på igår da, jeg sad og spiste til frokost og Malucca gerne ville smage men jeg sagde nej. For de er jo ikke "behandlet")

tak skønne madmor

hi hi.... madmor ;0) elsker mad, og elsker at lave mad....

jo det mener jeg godt de må få :0) de er jo kogt...

forresten så prøv at lave farsbrød med hakkede gulerødder og et fed hakket hvidløg i, havregryn og evt. hirseflager, hakket løg samt en slat mælk :=) det bliver super lækkert.... også som pålæg næste dag

Anmeld

15. november 2009

Milka

ka-ri-na skriver:

hi hi.... madmor ;0) elsker mad, og elsker at lave mad....

jo det mener jeg godt de må få :0) de er jo kogt...

forresten så prøv at lave farsbrød med hakkede gulerødder og et fed hakket hvidløg i, havregryn og evt. hirseflager, hakket løg samt en slat mælk :=) det bliver super lækkert.... også som pålæg næste dag

opskrift, please!

Anmeld

15. november 2009

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

opskrift, please!

ca 500 gram hakket kylling, kalkun, gris, kalv og flæsk eller okse....

3 - 4 gulerødder (afhængig af str) hakkes i mini hakker eller rives

1 stort fed hvidløg eller 2 små, presses i hvidløgspresse

ca 1 dl mælk eller vand

ca 1 - 1½ dl havregryn og eller hirseflager

lidt salt og peber

og en håndmikser med dejkroge

så blander du bare det hele... hvis farsen skiller/smuldrer så skal der lidt mere mælk/vand i, hvis den er for våd kan du komme lidt mere havregryn/hirseflager i eller lidt hvede/spelt mel :0)

så former du et "brød" i et fad, og putter ca 1 cm vand ved og ½ bouillon terning ved eller noget andet bouillon.

"brødet" skal ca have 1 time ved 200grader evt. varmluft

Anmeld

15. november 2009

Vingummien

Emil elsker æg, men gik noget tid før han forstod sig på det hvide på æget det er jo ikke at tygge i som blommen. så det gad han ikke før nu

Anmeld

15. november 2009

Ni-ko-li-ne

ka-ri-na skriver:

ca 1 dl mælk eller vand

lidt salt og peber

så blander du bare det hele... hvis farsen skiller/smuldrer så skal der lidt mere mælk/vand i, hvis den er for våd kan du komme lidt mere havregryn/hirseflager i eller lidt hvede/spelt mel :0)

så former du et "brød" i et fad, og putter ca 1 cm vand ved og ½ bouillon terning ved eller noget andet bouillon.

hov, og hvis der skal æg i kan det være der skal lidt mere havre eller hirse i :0)

Anmeld

15. november 2009

Milka

ka-ri-na skriver:

ca 1 dl mælk eller vand

lidt salt og peber

mange tak! har lige prøvet at give dem hårdkogt æg – det gad de ikke. lilja begyndte at græde! de gad heller ikke rugbrød i dag, så jeg måtte ud og varme noget god gammeldags grød i en fart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.