Er der nogen af jer andre der mener at jeres mænd godt kan være lidt hårde i det over for de små? Uden at man er en pylret mor.
Jeg syntes min bedre halvdel godt kan være lige hård nok ved vores den bette og det er ikke bare fordi jeg er en hønemor. Men han kal altid råbe op hver gang den bette bare gør det mindste.
Normalt siger man jo nej på en pæn måde og hjælper det ikke så bruger man en lidt hårdere tone, men han starter med at råbe og kigge meget ondt som jeg kalder det på vores barn og tit får både mig og den bette et mega chok fordi han gør det.
Når han laver noget med den bette bliver der hele tiden sagt nej nej nej og nej og taget ting fra ham og ja vil faktisk sige at faren opføre sig på samme måde som 2 børn ville gøre hvis de var uenig om et stykke legetøj.
Vi har snakket om det tit og han har hver gang lovet at styre sit temperament men har ikke hjulpet overhovedet. Jeg havde selv en far der var skrap i munden og kan huske at til sidst selv op i teenage årene at hver gang han råbte begyndte jeg automatisk at tude, skal lige siges at min far aldrig har lagt hånd på mig og vi har et godt forhold den dag i dag, er vigtig for mig at sige så ingen misforstår det. Men jeg vil nødig have at det skal blive sådan med vores barn, kan huske hvordan det var og er ikke sjovt at tude pga respekt, for så er respekten i mine øjne alt for stor hvis man kan tude pga en der råber uden det handler om en selv.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan gøre mere ved det da jeg efter hånden har haft fat i ham så mange gange og intet er forbedret, nu er vi så kommet til det punkt at barnet provokere hans far fordi han ved at han hidser sig op på den måde som han gør, så ungen kan f.eks finde på at kaste mad i hovedet på hans far og så tænder han først af, og syntes bare at faren der burde indse at der ligesom er et problem når baarnet nu direkte går efter at få ham pist af også selvom barnet ved at det ender med selv at blive ked af det og vil have mor fordi far koger over i noget man ikke burde.
Er virkelig svært og er et godt råd jeg har brug for.
Anmeld