Ultralydsscanning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

622 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. november 2009

CamillaSoefelt

Hej til alle!

Er der noget der ved noget om ultralydsscanning og om det kan skade fosteret? Var på skadestuen i morges fordi jeg var bange for der var sket noget, men blev ultralydsscannet og alt så fint ud og vi så det lille hjerte slå..;0) Men har selv en tid hos min gynækolog her på mandag hvor jeg osse skal ultralydsscannes.. Er dette farligt?

Hilsen Camilla 7+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

der blev engang lavet nogle undersøgelser der viste at kvinder der ofte blvier scannet, typisk får mindre børn end gennemsnittet. Senere har det så vist sig at det ikke passer. Det hænger ganske simpelt sammen på den måde at de kvinder hvis babyer ikke vokser som de skal, bliver scannet oftere så det er altså IKKE scanningen der gør babyerne mindre, men fordi babyerne er mindre at de bliver scannet oftere

Når det så er sagt skal man naturligvis ikke forstyrre babyen hele tiden. Den skal have lov til at slappe af, for selvfølgelig bliver den forstyrret når man scanner Men at du får lavet ekstra scanninger i løbet af graviditeten betyder ingenting for dit barn! Der er mange der bliver scannet "ofte" af forskellige årsager, så det skal du ikke bekymre dig om

Tillykke med det lille hjerte! dejligt at alt så fint ud!

Knus Caroline 25+1

Anmeld

14. november 2009

H+S Skjolgborg.

Nej...

Nemlig rigtigt som Caroline86 skriver..

Jeg er også en af dem der er blev scanne hver 14 dage  indtil Nf og vores søn i maven ligger lidt over gemsnittet.

Vores søn veje 1629 i uge 29/30 og her den 2 nov var jdm her og jeg 33+0 henne og hun mente bestemt.

Han lå på 2300-2400 g lidt over gemsnitte som hun sagde.

Tro ikke du skal være bange for nået for var det farligt så scanne de jo ikke en...

Mvh Henriette 34+5

Anmeld

14. november 2009

maria_wlt

Jeg har ihvertfald et problem hvis det er skadeligt/farligt... jeg er snart blevet scannet 20 gange.. Jeg er på ingen måde urolig for noget.. Min dreng ligger over gennemsnittet i vægn og spræller som en sindsyg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.