Hellooooes giiiirls
Fik bare lyst til at komme med en lille update herfra... bare lidt sniksnak om hvad der sker i mit liv pt. Ikke fordi det er det helt vilde 
Efter 3 mdr. virkelig hård opstart af min dagpleje ser det endelig ud til at alle 4 børn er faldet til.
Har en pige som kunne lide at være her de første 2 uger men herefter stod den bare på skrig fra hun kom til hun tog hjem. Har flere gange måtte ringe efter forældrene.
Kunne bare mærke hvor stressende det var og til sidst tog jeg en snak med familien. De havde det rigtig skidt med det, både på mine vegne men selvfølgelig også på deres datters vegne. Ingen ønsker jo at deres lille guldklump skriger en hel dag.
De vidste selv at et af problemerne var at de var lidt for gode til at have hende på armen hele dagen og at hun fik lov til alt! Som regel tog de hende bare med på wc, da hun ellers ville skrige og så var det bare blevet en vane.
Det var præcis de samme problemer her, jeg kunne ikke rykke mig en cm. uden hun skreg.
Hun legede aldrig med de andre da hun havde så travl med at holde øje med hvor jeg var, og allerhelst ville hun sidde på mit skød eller have en hånd på mig så hun var sikker på at opdage hvis jeg rejste mig.
De begyndte at arbejde med det derhjemme. Men hun fortsatte med at skrige. En weekend snakkede jeg med Carsten om at jeg bare ikke kunne klare det mere og var begyndt at hade mit job. Hun skulle bare ud!
Mandagen efter havde jeg pludselig en helt anden pige! Hun var bare vendt 100%.
Hun var glad, smilede, pjattede, legede. Bare sådan fra den ene dag til den anden.
Oveni begyndte hun at sove længe. Hun har sovet max en time her og det var kun hvis jeg var heldig... nu tager hun minimum 1 1/2 time.
Og forældrene kan selvfølgelig også mærke det derhjemme og faktisk sover hun nu også bedre om natten.
Det er bare skønt og denne uge er jeg igen begyndt at nyde mit job!
Der er stadig lidt der skal arbejdes med. F.eks. i fredags hvor jeg sagde nej til at hun flåede legetøjet fra et andet barn. Hun blev SÅ gal på mig og faldt tilbage i den gamle "dårlige vane".
Men alt i alt har den uge her været suverænt god! Det kan mærkes på humøret!
Liva er en bandit for tiden. Hun er ikke ret sød overfor mine dagplejebørn, eller små børn i det hele taget. Hvis jeg ikke har øje på hende hele tiden så får de slag, skub, spark. Hun er hjemme om morgenen når de første børn kommer.
Jeg tror hun har fundet ud af at de unger altså skal til at være her hver dag og det kan hun ikke lige håndtere
. Samtidig er hun blevet MEGET påvirket når hende pigen skreg. Det kunne hun ikke håndtere, hvilket jo er ganske forståeligt.
Hun er rigtig sur på mig i øjeblikket, nok samme årsag som det andet.
Tilgengæld er far et hit og det nyder han og jeg under ham det!
Liva putter hos ham, giver ham knus og er i det hele taget bare rigtig rigtig glad for sin far 
Vi har droppet middagsluren herhjemme i weekenden. Hun kunne sagtens undvære den og hun sov bedre om natten + hun sov længere om morgenen... we like 
Vi forsøgte også i dagplejen, men det gik ikke rigtig. Eller dvs. henover middagen gik det fint. Men når kl. nærmede sig 15 gik Liva ind og satte sig i en stol og faldt i søvn.
Så nu har vi aftalt at hun får en lur på 1- 1 1/2 time og det fungerer egentlig fint nok.
Der skete nok alligevel lidt for meget i dagplejen til at hun kunne holde hele dagen uden lur.
Og ja så er hun jo begyndt at proppe ting i næsen.... jeg venter bare på hvornår vi er nødt til at tage på skadestuen... vi kan jo ikke holde øje konstant og det går altså stærkt. Alt hvad der kan passe i det lille næsebor kommer derop
Håber hun snart har afprøvet det nok så hun stopper med det 
Det var lidt (meget) herfra, lidt af det der fylder i mit liv pt.
Hvordan går det hos jer andre?
Anmeld