Graviditets sukkersyge :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. november 2009

Tenna92

Var til læge i dag pga tilbagevænde blærebetændelse og de tager jo så en urin prøve på mig og den vider positiv self, men også på for meget sukker, nu står jeg så og tænker NEJ! de prøver at tage en prøve fra min finger, men det gik ikke helt godt og de havede travlt så vi har aftalt jeg skal komme igen på mandag fastene og få målt det præcis.. hvis jeg nu har sukkersyge, forsvinder det så igen efter jeg har født siden det bliver kalt "graviditets sukkersyge" hvad med medicin og den slags? gør det nogen skade på mit barn?

Ja, det er kun lige gået op for mig hvad lægen sagde, og ja, så jeg har ikke fået spurgt dem om noget som helst .. er helt på bar bund og meget meget ked af det og bange for det svar der venter mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2009

Winnie

Jeg har llige været inde på hospitalet for at blive tjekke for det og jeg slap heldigvis.

Men havde allerede fået af vide af JM at det som regel forsvinder efter fødslen og at man som regel kan nøjes med diæt, så ingen medicin. Du behøver ikke at have graviditet sukkersyge bare fordi at der er sukker i din urin, men de skal tjekke det.

Held og lykke

Anmeld

13. november 2009

Ni-ko-li-ne

jeg var også til en glukose belastning da jeg var gravid, fordi mit BMI var lidt for højt....

det der er ved det, er at man holder ekstra øje med dig hvis du har udvilket graviditets sukkersyge, så skal man passe lidt på sin kost osv mens man er gravid... de vil holde øje med at dit barn ikke bliver KÆMPE stort, hvis ikke man får lidt styr på sagen vil barnet nemli kunne blive meget stort.... men så længe det bliver opdaget og du ellers er omhyggelig med din kost er der slet ingen fare på færde:0)

Anmeld

14. november 2009

Tenna92

Tak for svarene Jeg blev virkelig bekymret da det gik op for mig hvad de havde sagt, men det er dejligt at man lige kunne få de ting på plads, så jeg kan falde lidt ned igen, det går jo ikke jeg går og bekymre mig det påvrker både min graviditet og sidste fald min søn! 

Tusind tak for hjælpen

Anmeld

14. november 2009

Skouboe

Jeg havde graviditetssukkersyge, og hvis du får det under kontrol, er der ingen grund til bekymring. Den største risiko ved sukkersygen for dit barn er at det bliver stort, fordi det fester på alt det sukker du har i blodet.

I min datters tilfælde betød det 4170 g & 52 cm da hun kom en lille uge før termin, og mit sukkerniveau havde ligget på grænsen hele graviditeten.

Du kan iøvrigt nok have gavn af siden http://www.diabetes.dk/. Der er bl.a. nogle gode opkrifter osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.