julegaveideer til en 2-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.292 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. november 2009

oo

Hej Kvinder (og mænd)

Jeg skal købe en julegave til en 2-årig og har brug for inspiration! hvad ville du give? eller hvad har I fået til jeres barn som har været et hit??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2009

Valle81

Tjuhl skriver:

Hej Kvinder (og mænd)

Jeg skal købe en julegave til en 2-årig og har brug for inspiration! hvad ville du give? eller hvad har I fået til jeres barn som har været et hit??

ET mikrofonstativ - så kan der bare rockes derud af:0)

Min datter fik et i julegave da hun var lige knao to, og hun kunne sige lidt sammenhængede ord, men ikke sådan voldsomt.

Men i måneder efter juleaften blev der skrålet: Chokolade chokolade, elsker chokolade i den stakkels mikrofon. Hun lavede selv melodien til:0)

Hvis det er til en pige, så My little Pony, så skal der reddes hår:0)

Anmeld

13. november 2009

tascia

Altså hvis det er en lille dreng kunne det være noget bruo tog evt. Thomas tig eller også noget postmand Per legetøj? Det hitter hvertfalde hos min 2 årig grissebasse. Eller bogen find Holger. Hvis det er en pige kunne det være en dukke, ny little pony eller en rigtig prinsessebog, tasker klæd-ud tøj og andet man kan lege" fin dame" med, det er lige alderen hvor det begynder ar blive interessant. Lege mad fra haba er også ideelt...
Det var lige hvad jeg kunne komme på

Anmeld

13. november 2009

JustAnotherName

Min Bianca er 2 år, og for hende hitter disse ting blandt andet :

¤ Gynge, sandkasse, skovle, spande, kost og al andet UDENDØRS-leg

¤ Køkkenting - tallerkener, kopper, skeer, kande, osv, så hun kan servere for os

¤ Brio træ togbane

¤ Bøger, gerne lidt simple historier, som hun kan huske essensen af...

¤ DUPLO - klodser.

¤ At stable og vælte torn af træ-klodser og plastic-stabletorn også

¤ Dukker og div. tilbehør ....Hun kan få laaang tid til at gå med at skifte ble, smøre creme på, osv... Så skal de spise, så skal de trøstes og have sut, så skal de puttes og gåes ture med i barnevognen, mm.

¤ DVD med "De små Einsteins" elelr "Teletubbies" er et kæmpe hit.

¤ Hun elsker musik, så CD'er med glad børnemusik kunne være en idé.
Og evtuelt INSTRUMENTER.
Bianca elsker at spille musik. Og hun kan slet ikke stå stille når vi sætter CD på - så hopper og danser hun lystigt rundt.

¤ Bolde er sjove. Både større bolde til at spille med, men også sådanne små bløde bolde, som man kan hælde i et badekar eller badebassin eller i et legetelt og tumle rundt i.

Det var da lidt ideer....udfra hvd min 2-årige godt kan li' at lege med

Anmeld

13. november 2009

TbCp

Hej Kvinder (og mænd)

Liva har en kæmpe ønskeseddel og er jo også 2 år.

Du kan evt se den på http://labr.nemhjem.dk måske du kunne finde lidt inspiration der

Du kan logge ind med guest guest

Anmeld

13. november 2009

oo

Tak for input, det er helt sikkert noget der kan bruges - måske især mikrofon stativet. jeg havde egentlig tænkt hun skulle have en racerbane, men jeg tror hun er en anelse for lille endnu. Hun har rigtig rigtig mange af de ting I foreslår allesammen, og jeg vil gerne bryde med alle "pige"tingene som fx min mor går enormt højt op i at hun skal have (ja, jeg er jo en gammel sur feminist, så jeg kan ikke rigtig bære at hun KUN skal have lyserødt osv.)

Anmeld

13. november 2009

TbCp

Tjuhl skriver:

Tak for input, det er helt sikkert noget der kan bruges - måske især mikrofon stativet. jeg havde egentlig tænkt hun skulle have en racerbane, men jeg tror hun er en anelse for lille endnu. Hun har rigtig rigtig mange af de ting I foreslår allesammen, og jeg vil gerne bryde med alle "pige"tingene som fx min mor går enormt højt op i at hun skal have (ja, jeg er jo en gammel sur feminist, så jeg kan ikke rigtig bære at hun KUN skal have lyserødt osv.)

Hvad med noget rigtig godt tegnegrej? Hvis hun kan lide at tegne?
Man kan få nogle kanongode u-giftige farver, noget godt papir, maling, pensler, lærreder osv.

Kom bare til at tænke på det da Liva elsker at tegne/male... og får hun et ark klistermærker også så kan der virkelig bruges lang tid

Anmeld

13. november 2009

oo

TbCp skriver:

Hvad med noget rigtig godt tegnegrej? Hvis hun kan lide at tegne?
Man kan få nogle kanongode u-giftige farver, noget godt papir, maling, pensler, lærreder osv.

Kom bare til at tænke på det da Liva elsker at tegne/male... og får hun et ark klistermærker også så kan der virkelig bruges lang tid

ja, det er en rigtig god ide faktisk, for hendes far maler en masse billeder, så det kunne være de kunne få sig en masse hyggelige timer sammen

Anmeld

13. november 2009

Mutti2

Tjuhl skriver:

Hej Kvinder (og mænd)

Jeg hopper med på ideen om en mikrofon i et stativ!! Min datter får et lyserødt klaver med mikrofon i julegave

Hun elsker at synge og larme  Så det bliver 2 fluer med 1 smæk

Knus Pernille

Anmeld

13. november 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Caroline er to år og 5 måneder, når vi når jul, og har alle tøsetingene - som hun elsker at lege med. Men hun viser mere og mere interesse for "drengetingene" som biler og landbrugsmaskiner - og værktøj. Så hun ønsker sig i hvert fald et sæt værktøj, så hun kan hjælpe sin far med småreperationerne på vores gamle hus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.