stærkt mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.077 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. november 2009

tb

nu vil jeg lige have opklaret noget vi har snakket meget om herhjemme  synes jeg har læst et sted at man bør undgå stærk mad under graviditeten.. er det pga halsbrand m.m eller ligger der noget andet bag?? eller er det bare en skrøne som så meget andet ?? nogen der har et svar

knus tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2009

oo

hej hej

det er en gammel skrøne min søster spurgte sin jordmor om det da hun var gravid, fordi alle de ældre kvinder i familien sagde, at nu måtte hun jo ikke spise chili og karry og whatnot mens hun var gravid. Jordmoderen sagde, at man førhen havde troet, at det skadede barnet med den stærke mad, men så var der begyndt at komme en masse indvandrerkvinder til danmark og de spiste stærk mad hele tiden og deres børn tog overhovedet ikke skade. Så det er altså bare en skrøne. Det vigtigste er, at man spiser som man plejer, også når du ammer, for så er babyen mave vænnet til den stærke mad fra start

Anmeld

13. november 2009

LotteGabriella

Tjuhl skriver:

hej hej

det er en gammel skrøne min søster spurgte sin jordmor om det da hun var gravid, fordi alle de ældre kvinder i familien sagde, at nu måtte hun jo ikke spise chili og karry og whatnot mens hun var gravid. Jordmoderen sagde, at man førhen havde troet, at det skadede barnet med den stærke mad, men så var der begyndt at komme en masse indvandrerkvinder til danmark og de spiste stærk mad hele tiden og deres børn tog overhovedet ikke skade. Så det er altså bare en skrøne. Det vigtigste er, at man spiser som man plejer, også når du ammer, for så er babyen mave vænnet til den stærke mad fra start

det var lige præcis det samme jeg fik at vide af min JM

Anmeld

13. november 2009

tb

Tjuhl skriver:

hej hej

tænkte det nok.. manden kom jo lige hjem med karrysuppe fra kineseren, og det kunne jeg da ikke sige nej til.. dem er jeg helt tosset med   

Anmeld

13. november 2009

oo

tb skriver:

tænkte det nok.. manden kom jo lige hjem med karrysuppe fra kineseren, og det kunne jeg da ikke sige nej til.. dem er jeg helt tosset med   

åh jeg ville simpelthen også bryde sammen hvis jeg skulle afstå fra karry og chili osv når jeg blev gravid - tanken om at leve af blaaaaah mad med sovs er ikke tiltalende (i hvert fald ikke 9 måneder straight + amningsperioden)

Anmeld

13. november 2009

Lærke90

Jeg har læst et eller andet sted at det netop skulle være sundt for barnet at man spiste stærkt/krydret mad uder sin graviditet. Dette skulle være godt for smagsløgene og mindske kræsenhed.

Dette er hvad jeg har gået udfra, så har spist det i gennem min graivditet som inden jeg blev gravid

Anmeld

13. november 2009

tb

Tjuhl skriver:

åh jeg ville simpelthen også bryde sammen hvis jeg skulle afstå fra karry og chili osv når jeg blev gravid - tanken om at leve af blaaaaah mad med sovs er ikke tiltalende (i hvert fald ikke 9 måneder straight + amningsperioden)

helt enig  der er ikke noget bedre end "anderledes" mad!! og så lige en ordentlig gang dansk mad en gang i mellem.. hehe..

Anmeld

13. november 2009

Ansemusen

Det er nemlig sundt og godt og jo mere dit barn smager under graviditeten, jo mere kan det sandsynligvis lide senere hen!

Anmeld

13. november 2009

Mira0911

Jeg fik også afvide, du må ikke spise det og det...

Jeg spiste så meget man ikke måtte under graviditeten...

Elsker boller i karry...

Anmeld

13. november 2009

tb

MoarJ skriver:

Jeg fik også afvide, du må ikke spise det og det...

Jeg spiste så meget man ikke måtte under graviditeten...

Elsker boller i karry...

alt med karry er godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.