vil gerne takke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2009

mor-til-vanessa

Elizabeth Nuñez skriver:

Det er naivt at tro at man kan forhindre tvangsægteskaber med 24 års reglen.. Det sker alligevel. 24 års reglen rammer først og fremmest danskere der giftes med en udlænding. Udlænding og udlænding imellem bliver ramt af tilknytningskravet, hvor man skal bevise at man har større tilknytning til DK end evt. sit hjemland.

Ikke alle mennesker snyder, og lave love der rammer alle istedet for at se sagen individuelt, er for åndsvagt.

Hvor mange andre lande i EU skal man være 24 år for at blive gift? Hvor mange andre lande i Eu skal man vente 7 år på at få lov til at ansøge om permanentopholdstilladelse ( normalt er det 3 år). Vi er det eneste land i verdenen hvor man skal skrive under på en kontrakt om hvordan man skal opføre sig her i landet, for at kunne få lov til at blive.

Vi er rigtig gode til at tro at vi har den bedste måde at leve på og vi er rigtig gode til at se ned på de mennesker som vi mener er mindre godt stillet end os selv. Vi er så bange for at de skal komme og udnytte os at vi gør det stort set umuligt for dem at være i landet. Hvad vi måske burde at gøre er at rakke hånden ud til dem, vi har det økonomiske overskud til at hjælpe andre mennesker, vi mangler bare det mentale overskud.

Jeg vil lige kort fortælle om min mand. Han er fra Cuba. Tit den første reaktion han får er, at folk de synes det er synd at han har været under det forfærdelig tyrani de har i de kommunistiske Cuba, og at så var det jo godt at han kom til Dk så han kunne få et bedre liv. Min mand bliver altid mega stødt over sådan en kommentar. Han kan ikke forstå hvorfor folk ikke kan forstå at de jo ligesom selv har valgt deres regering, og at de ikke ønsker den ændret.. selvfølgelig er der ting de synes at de kunne gøre bedre.. men er det ikke det alle steder. Udover det så hvis han skulle vælge ville han 100 gange hellere være på Cuba end i Dk. Han får ikke noget her som han ikke fik på Cuba.. jo flere penge i løn, men når alle regninger er betalt er der i realiteten ikke meget tilbage alligevel. Den eneste grund til han er i DK er pga. mig og vores datter, INTET andet.  Og jo jeg ved godt at det selvføgelig ikke er alle steder at de har ligeså godt som på Cuba.. men de fleste immigranter der kommer til DK er asyl ansøger hvor der er krig i landet.

Vi burde åbne vores øjne, og lade være med at føle at danmark er verdens navle. Vi er i et demokratisk land og vi kan bestemme hvordan fremtiden skal se ud.. ved at vælge de "rigtige" politkere.. Vi kan kun gøre det bedre!

jeg kan jo kun sige jeg er helt ening med dig. og kan også godt forstå din mand. min kæreste møder den samme og han er fra usa. folk tror usa er så forsærdeligt og man ikke kan komme på sygehuset og få hjælp. så man ligger bare og dør på gaden. er så helt forkert... men sådan ser andre det. "det er kun i danmark vi har det godt"

det slog mig lige her forleden at for at min kæreste kan være her, SKAL vi giftes, er det ikke også et tvangs ægteskab???? Det synes jeg det er, da vi egentligt godt begge ville have ventet, men jo så af "gode" (dårlige) grunde ikke kan. det synes jeg da også er tvangs ægteskab.

kan jo kun sige en ting til de danske regler rasisme rasisme rasisme.... også det med tørklæde debat. da de i sin tid kom derop for at arbejde fordi danmark mangle arbejdstkraft var det helt ok de havde tørklæde. men nu er det ikke okay mere, hvad f.... er det for noget. og i alle alle lande kan man have dobbelt statsborgerskab, men nej som det eneste land i eu kan man ikke i danmark.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

N&J

Jeg glæder mig til du skriver herinde at du har født, måske en uge eller to før tid og din "mand" var med til fødslen..  er super optimistisk og håber virkelig på det bedste.. 

Knuz fra Jane

Anmeld

17. november 2009

guggle

Krydser også fingre for jer....

Forskelsbehandling er når man behandler alle ens....

Anmeld

17. november 2009

N&J

livpultz skriver:

jeg kan jo kun sige jeg er helt ening med dig. og kan også godt forstå din mand. min kæreste møder den samme og han er fra usa. folk tror usa er så forsærdeligt og man ikke kan komme på sygehuset og få hjælp. så man ligger bare og dør på gaden. er så helt forkert... men sådan ser andre det. "det er kun i danmark vi har det godt"

det slog mig lige her forleden at for at min kæreste kan være her, SKAL vi giftes, er det ikke også et tvangs ægteskab???? Det synes jeg det er, da vi egentligt godt begge ville have ventet, men jo så af "gode" (dårlige) grunde ikke kan. det synes jeg da også er tvangs ægteskab.

kan jo kun sige en ting til de danske regler rasisme rasisme rasisme.... også det med tørklæde debat. da de i sin tid kom derop for at arbejde fordi danmark mangle arbejdstkraft var det helt ok de havde tørklæde. men nu er det ikke okay mere, hvad f.... er det for noget. og i alle alle lande kan man have dobbelt statsborgerskab, men nej som det eneste land i eu kan man ikke i danmark.

og dog er det ikke helt rigtig, da de første indvandre kom til dk i 60'erne ønskede de at (selvfølgelig generalt) at falde så meget i med befolkningen og ikke gøre et for stort væsen ud af sig, så derfor var der ikke mange kvinder med tørklæde dengang, ligeledes var religion ikke noget man viste udadtil, men går 100 % ind for religionsfrihed og lighed i dk og mener ikke regler kan stoppe noget som tvangsægteskaber, jeg tror på oplysning.. 

Anmeld

17. november 2009

Elizabeth Nuñez

og dog er det ikke helt rigtig, da de første indvandre kom til dk i 60'erne ønskede de at (selvfølgelig generalt) at falde så meget i med befolkningen og ikke gøre et for stort væsen ud af sig, så derfor var der ikke mange kvinder med tørklæde dengang, ligeledes var religion ikke noget man viste udadtil, men går 100 % ind for religionsfrihed og lighed i dk og mener ikke regler kan stoppe noget som tvangsægteskaber, jeg tror på oplysning.. 

Det er da også dybt ligegyldigt om de skal bære tørklæde eller ej.. Det vigtigste er vel at de selv vælger det og ikke har en regeringer der bestemmer det. Jøder skal oss have love til have deres kalotter/fez på, vi danskere skal have lov til at gå i bikini, uden der er nogen der skal bestemme om det er rigtig eller forkert.

Og jo Liv hvis I skal blive i DK er den eneste mulighed for jer at gifte jer.. Tvangsægteskab kan man vel godt kalde det eftersom det er så godt som umuligt at blive familiesammenført når man ikke er. Og du gifter dig så for syv år (forhåbentlig resten af livet), hvis I ikke vil miste de 60000 kr du skal stille til sikkerhed, I kan først få de penge igen når han enten har fået permanent opholdstilladelse, hvis han dør!!!!! eller hvis I flytter permanent ud af landet, og ikke kommer igen (udover på besøg), IKKE hvis I bliver skilt.. Så ja der er sgu nok lidt tvang over det

Håber ellers alt går godt med jer 

Anmeld

18. november 2009

mor-til-vanessa

Elizabeth Nuñez skriver:

Det er da også dybt ligegyldigt om de skal bære tørklæde eller ej.. Det vigtigste er vel at de selv vælger det og ikke har en regeringer der bestemmer det. Jøder skal oss have love til have deres kalotter/fez på, vi danskere skal have lov til at gå i bikini, uden der er nogen der skal bestemme om det er rigtig eller forkert.

Og jo Liv hvis I skal blive i DK er den eneste mulighed for jer at gifte jer.. Tvangsægteskab kan man vel godt kalde det eftersom det er så godt som umuligt at blive familiesammenført når man ikke er. Og du gifter dig så for syv år (forhåbentlig resten af livet), hvis I ikke vil miste de 60000 kr du skal stille til sikkerhed, I kan først få de penge igen når han enten har fået permanent opholdstilladelse, hvis han dør!!!!! eller hvis I flytter permanent ud af landet, og ikke kommer igen (udover på besøg), IKKE hvis I bliver skilt.. Så ja der er sgu nok lidt tvang over det

Håber ellers alt går godt med jer 

vidste godt man skulle stille sikkerhed, men vidste ikke staten skulle have dem, troede bare man skulle vise man kunne forsørge ham eller hende.

det går okay. vi venter på svar så håber bare. men tror jeg rykker telt pælene op og flytter til usa, så er ved at indstille mig på det og undersøge hvordan og hvorledes.

hvis vi søger om familiesamføring her til januar komme vi jo nok ind i de samme problemer som jer dengang med au pair.

Anmeld

18. november 2009

mor-til-vanessa

NikitasMoar skriver:

Jeg glæder mig til du skriver herinde at du har født, måske en uge eller to før tid og din "mand" var med til fødslen..  er super optimistisk og håber virkelig på det bedste.. 

Knuz fra Jane

hej jane

mange tak. jeg håber også han er med til fødslen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.