Eksperthjælp: Fortsætte amning under influenza epidemi ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.082 visninger
0 svar
0 synes godt om
13. november 2009

Lisbeth Jess

"Fortsætte amning under influenza epidemi ?"

Hej Lisbeth.

Jeg skriver fordi jeg egentlig havde besluttet mig for at stoppe helt med amningen, men sad jeg og genovervejede min beslutning pga alt den snak om influenzaen, det jeg tænker på er simpelthen om hun bedre vil ku8nne klare sig igennem sådan en omgang hvis hun stadig får modermælk (dog kun 1-2 gange om aften/nat) eller vil det overhovedet ikke have noget indvikning på hendes evne(immunforsvar) til at komme hurtigere igennem, fordi kan det hjælpe så vil jeg hellere end gerne fortsætte til vi er over "sæsonen", og så stoppe helt der..

Hilsen den næsten ammefri mor

Lisbeths svar

Kære Mor til prinsessen!

Jeg forstår til fulde din bekymring, for influenzen fylder rigtig meget i medierne.

Nu er det med at bevare roen, det er ikke engang sikkert hun bliver smittet,.Du skal jo ikke sidde inden døre indtil faren er drevet over, alligevel skal du ikke bringe hende derhen, hvor du ved der er syge mennesker.

M.h.t fortsat amning, så mener jeg ,det er en god ide du fortsætter,for hvis hun bliver syg, så er der den sikkerhed,  at du stadig ammer og kan give hende mælk og alt det andet gode  der følger med.når du stadig ammer.

Deter jo ,når de er syge, de ikke spiser så meget, og  få dem til at drikke kan også være lidt svært, det bliver klaret ved amningen.

Det at få mad hos mor, være tryg og glad styrker også immunforsvaret, selvom antistoffer fra mor jo er flest i de 3 første måneder.

Det lyder som om det er o.k at fortsætte, så det r hermed anbfalet.

Fortsat held og lykke med din prinsesse, som jeg håber holder sig rask.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.