Er jeg den eneste...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.029 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. november 2009

Ranarupta

Er jeg den eneste, der er lidt bange og utryg?

Jeg er gravid for første gang og er nu 8+3 (Så jeg må være i 9. uge?).

Jeg er meget bange for at få en spontan abort. Er der nogen, der ved, hvornår risikoen fortager?

Er jeg den eneste, der har denne frygt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2009

dorthemus

Tro mig du er ikke alene  Jeg lever stadig med angsten selvom jeg nu er 12 uger henne.

Risikoen bliver mindre efter de 8 uger, men selvfølgelig kan man ikke gardere sig helt. Man kan høre hjertelyd fra 7. uge og de skrøbeligste uger er helt klart inden da.

Jeg købte mig til en tryghedsscanning i 8. uge og at se det lille hjerte banke var bare alle pengene værd og gav mig en ro som var meget vigtig for mig. Jeg har ønsket det her barn i mange år og tanken om at miste den var/er helt ubærlig, så jeg forstår præcis hvordan du har det

Nu skal jeg til NF om en uge og det håber jeg giver mig mere ro.

Men glæd dig over det her mirakel og lad ikke din frygt og angst overskygge glæden og forventningen

Anmeld

12. november 2009

dorthemus

Faktisk kan du læse om graviditen uge for uge her på siden og det har hjulpet mig rigtig meget

Anmeld

12. november 2009

Ranarupta

Mange tak for dit svar! 

Jeg er blevet scannet for at fastslå termin, da jeg har PCO og ikke har haft mens op til befrugtningen...

Og min gyn tilbyder en ekstra scanning i uge 10, så jeg skal om en lille uges tid. Glæder mig enormt meget, for det tager ligesom toppen af frygten.

Men jeg gør i forvejen lidt som du foreslår: ikke at tænke på det negative og lade frygten styre mig. Jeg er simpelthen så lykkelig over at være gravid, men jeg er også ekstremt stresset pga. den her lurende frygt... 

Men det er virkelig rart at vide, at jeg ikke er den eneste, der har disse tanker!! Tak for det! 

Ja, jeg er ivrig læser af graviditetens tidslinie herinde. Det er skønt at kunne følge med og forestille sig det lille liv.

Anmeld

12. november 2009

Ranarupta

Hov!! Jeg glemte da helt at sige TILLYKKE med den længe ønskede graviditet! 

Anmeld

13. november 2009

Tvilling

Ranarupta skriver:

Mange tak for dit svar! 

Jeg er blevet scannet for at fastslå termin, da jeg har PCO og ikke har haft mens op til befrugtningen...

Og min gyn tilbyder en ekstra scanning i uge 10, så jeg skal om en lille uges tid. Glæder mig enormt meget, for det tager ligesom toppen af frygten.

Men jeg gør i forvejen lidt som du foreslår: ikke at tænke på det negative og lade frygten styre mig. Jeg er simpelthen så lykkelig over at være gravid, men jeg er også ekstremt stresset pga. den her lurende frygt... 

Men det er virkelig rart at vide, at jeg ikke er den eneste, der har disse tanker!! Tak for det! 

Ja, jeg er ivrig læser af graviditetens tidslinie herinde. Det er skønt at kunne følge med og forestille sig det lille liv.

Hej. Uha nej du er ikke den eneste. Jeg er i dag 9+4 og jeg har det nøjagtig ligesom dig. Er ovenud lykkelig over "vores" graviditet. Har været skruk i 5 år og pga sygdom har det måtte lade vente på sig. Jeg tænker hver morgen. Jubii endnu en dag er gået uden blødning og anderledes smerter inden denne fantastiske situation giver os. Jeg fik en scanning 6+4 pga mistanke om graviditet uden for livmoder og igen 8+4 pga smerter. Og det er fantastisk at følge. Men ja som  der kan læses herinde går der noget tid endnu inden man her helt sikker. Spunken har dog ved mig fået de bedste vilkår efter min mening, da jeg er en smule hys med røg, kost, motion, parfume osv. Og derved kan jeg ikke gøre mere. OG hvis det så skulle gå galt (hvilket det jo ikke gør) er det naturen der har bestemt dette.  Vil så gerne bare snart stå med en min bebs i armene og vide alt er godt

Anmeld

13. november 2009

frk andreasen

nej du er langt fra den eneste.

jeg er 21+5 nu. og hvis jeg ikke mærker lillemanden som jeg plejer så kan jeg osse godt blive utryg.

det hører med  at være bekymret det fortsætter skam osse når du har født.

knus tanja

som har den dejligste datter på 2,8 år

Anmeld

13. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg er i dag 38 +1 og sørme om jeg ikke er lige så bekymret som jeg har været igennem hele graviditeten.

Tror det for mange hænger sammen med det at skulle være mor. Man ER bare bekymret for sin elskede baby, som man elsker over alt på jorden.

For rigtig mange bliver det dog bedre efter 12. uge. Det håber jeg det gør for dig.

Anmeld

13. november 2009

Ranarupta

Tak skal I have!!

Bare dét at vide, at jeg ikke er alene med disse bekymringer, tager toppen af det. 

Jeg vil lade de positive tanker sejre, for jeg vil ikke have en graviditet, hvor jeg går og er bange og slet ikke kan nyde denne fantastiske gave.

Jeg ønsker jer alle en dejlig graviditet! 

/Ranarupta 8+4

Anmeld

13. november 2009

luckas-mor

Ranarupta skriver:

Er jeg den eneste, der er lidt bange og utryg?

Jeg er gravid for første gang og er nu 8+3 (Så jeg må være i 9. uge?).

Jeg er meget bange for at få en spontan abort. Er der nogen, der ved, hvornår risikoen fortager?

Er jeg den eneste, der har denne frygt?

hej

du er  bestemt ikke den eneste, jeg var mega nervøs lige indtil jeg havde været til nf scanning i 13. uge.
det hjalp utrolig meget at se det lille hjerte banke, og i 15. uge mærkede jeg så liv for første gang og det var også helt vildt
idag er jeg i 27. uge og nu er det eneste jeg tænker på en gang i mellem at bar bebser nu blir derinde til hvertfald uge 37+

ellers ska' du bare glæde dig super meget det er en fantastisk oplevelse jo længere du kommer hen, og du kan jo som der også blir skrevet købe dig til en trygheds scanning hvis du ikke vi vente til i 12. uge
men som du også vil ku læser her på siden er det de første 12 uger risikoen er størst.

håber det hjalp lidt hehe.

held og lykke og mon ikke det går alt sammen

stort kram natascha 27+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.