Hjææææææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2009

6800

tror vi kører hunden ud til min mor i weekenden, så katten kan få tid til at falde til ro, og ser om det hjælper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2009

SHERO

De gange jeg har fået en killing på samme tid som vi havde hund, lod jeg killingen falde til på et værelse, så når den følte sig tryk satte vi en klods(eller hvad det hedder i døren) så katten kunne gå ud og ind, men hunden ikke kunne gå ind på "dens" værelse.

Tog et par uger før katten ligesom tog sig nok mod til at ligge sig til at sove andre steder end på værelsen, men efter 1-2 uger turde de at gå rundt i huset, men stadig på afstand af hunden.

Katte er forskellige, og de skal bare have ro og gøre det i sit eget tempo, så længe de har et sted de kan søge hen for at være i fred skal de nok vænne sig til hinanden... :-)

Mine katte har i hvert fald klaret det fint, på trods af det var en 80 kg nysgerrig og legesyg newfoundlænder de skulle vænne sig til :-D

Anmeld

13. november 2009

6800

Tullen85 skriver:

De gange jeg har fået en killing på samme tid som vi havde hund, lod jeg killingen falde til på et værelse, så når den følte sig tryk satte vi en klods(eller hvad det hedder i døren) så katten kunne gå ud og ind, men hunden ikke kunne gå ind på "dens" værelse.

Tog et par uger før katten ligesom tog sig nok mod til at ligge sig til at sove andre steder end på værelsen, men efter 1-2 uger turde de at gå rundt i huset, men stadig på afstand af hunden.

Katte er forskellige, og de skal bare have ro og gøre det i sit eget tempo, så længe de har et sted de kan søge hen for at være i fred skal de nok vænne sig til hinanden... :-)

Mine katte har i hvert fald klaret det fint, på trods af det var en 80 kg nysgerrig og legesyg newfoundlænder de skulle vænne sig til :-D

Det har jeg også tænkt, men katten prøver jo ikke og komme væk fra hunden, men den prøver derimod af fare på den og sætte klørene i den....

Og så er det ikke engang en stor hun, det er en chiauaua(staves??) på 2 kg, så den er jo ikke større end dens mor

Anmeld

13. november 2009

Trolde_mor

6800 skriver:

Har i dag fået en lille kattekilling, da vores anden kat døde for lidt tid siden....vi havde egentlig regnet med at vi skulle passe på at hunden ikke overfaldt den, da den gerne vil lege med andre dyr og nogle gange leger lidt voldsomt...men men men lige så snart hunden er i syne, hvæser, sprutter og bummer katten efter hunden...

vi har prøvet at sidde med hver sit dyr, og bringe dem tættere og tættere sammen, men jo nærmere de kommer hinanden jo mere hvæser katten...vi har også prøvet at lade katten være i transport kassen med lukket låge, men nu har den siddet der noget tid og lige meget hjælper det...den hvæser og sprutter så snart hunden nærmer sig det mindste...

er der nogle der har ideer til hvad vi skal gøre, vi kan jo ikke have hunden spærret inde på badeværelset det vil jo være synd og det vil jo også være synd, hvis katten skal være i transportkassen i længe...

Håber der er en der kan hjælpe....???!!

Knus fra en der synes det er synd for begge dyr, men som bare ønsker at få det til at fungere for dem begge

ps det skal lige siges, at hunden på ingen måde har været aggresiv over for katten

Kigger lige lidt med her...

Vi har to katte og de har på intet tidspunkt kunne med min lille hund, der hverken knurrer, jagter eller noget andet. Har været vant til at ligge at sove med en kat. Men kattene vil ikke lade ham være Og de har boet sammen i halvandet år

Håber de finder ud af det de kære dyr...

Anmeld

13. november 2009

6800

Senia skriver:

Kigger lige lidt med her...

Vi har to katte og de har på intet tidspunkt kunne med min lille hund, der hverken knurrer, jagter eller noget andet. Har været vant til at ligge at sove med en kat. Men kattene vil ikke lade ham være Og de har boet sammen i halvandet år

Håber de finder ud af det de kære dyr...

Håber også det hjælper at min mor kommer og henter hunden i aften og først kommer med den søndag igen, så har katten mulighed for at falde ordenlig til ro....

Anmeld

13. november 2009

Trolde_mor

6800 skriver:

Håber også det hjælper at min mor kommer og henter hunden i aften og først kommer med den søndag igen, så har katten mulighed for at falde ordenlig til ro....

Lyder som en god idé

Bare pas på at hunden ikke får opfattelse af at den får en lavere plads i hierakiet end katten - da i så kan risikere den reagere efter det.

Håber det hjælper

Anmeld

13. november 2009

ivfmarie

Katte er som katte er: Deres egen!

Hvis denne kat ikke kan lide hunden, så kommer den sikkert heller ikke til det - uanset hvad du gør.

Det bedste er at lade dem være i fred, så finder de selv et "kompromis" hvor de accepterer hinandens nærvær.
Jeg har haft en kat der bare aldrig accepterede hunden. Hunden var fuldstændig ligeglad med katten, men alligevel luskede katten altid rundt efter hunden og hvæsede ved hver given lejlighed - men sådan kunne var det, og det gik fint når bare vi lod være med at blande os.

Vores nye kat har bare forgudet hunden fra dag 1.. uden nogen form for tilvænning til hund... Sådan er de bare de fjollede katte  

Anmeld

13. november 2009

LotteGabriella

Marianne.risom skriver:

Jeg tror at jeg ville lade dem gå frit under opsyn, og lade dem finde hinanden lige så stille. I nat kan i eventuelt lade katten være på badeværelset, og så i morgen sætte dem sammen igen. Tror bare de skal have lidt tid til at lære hinanden at kende.

Lav eventuelt et sted til katten hvor den kan kravle i "sikkerhed" for hunden når den trænger til en pause.

rigtig god idé

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.