Jordemoderbesøg guldkorn ang. træning!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

555 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. november 2009

Ansemusen

Hejsa

Jeg var jo til jordemoder idag, fik en ældre jordemoder og en studerende. Det gik rigtig godt! De startede dog med at sige, at de ikke lyttede efter hjertet ved første jordemoderbesøg fordi det var sjældent de kunne høre noget. Jeg blev lidt skuffet og sagde at jeg havde forhørt mig på et baby forum, og at de fleste havde hørt hjerelyd første gang. De sagde så, at hvis jeg ikke troede jeg blev nervøs, hvis ikke de fandt den kunne vi godt lytte efter, men det var op til mig selv. Jeg sagde selvfølgelig ja tak, og de ledte rigtig længe og fandt hele tiden min puls, men så til sidst kom lyden af det lille hjerte frem, meget lavt, men det var der

Deduden var det rigtig befriende at snakke med noge, som faktisk mente at det var hysteri ikke at kunne spise fyldte chokolader med alkohol i indimellem osv. godt for mig, som har tendens til at blive overnervøs til tider! Jordemoren sagde også at hun aldrig havde oplevet nogle få et misdannet barn pga. upastauriserede oste, så de mente godt jeg kunne spise min pizza med gorgonzola med god samvittighed, da det jo er varmet op  Så det vil jeg glæde mig til!

Desuden sagde de begge, at det er en skrøne at træning kan forårsage spontan abort. Det er udelukkende styrketræning eller konditionstræning på eliteniveau, og altså ikke som almindelige motionister træner. Så jeg må gerne spinne og hvad jeg ellers har lyst til af konditionstræning, så længe jeg mærker efter i kroppen! Det må gerne trække lidt i ligamenterne og jeg må også godt få lidt kvalme fordi jeg bliver meget forpustet, det er IKKE pulsen der afgør hvorvidt man træner for hårdt i forhold til graviditeten. Jeg blev rådet til at låne/købe Bente Klarlund Petersens bog omkring motion. Hun er den eneste der har forsket i motion hos gravide og der er INGEN hold i de gamle skrøner. Hun sagde, at når folk siger det, skal jeg tilbagevise deres påstand med denne bog. Så det må jeg jo prøve. Synes i hvert fald det er trist at min veninde fx. ikke engang turde cykle ned for at handle, fordi hendes læge havde sagt, at hun kun måtte træne på det plan hun gjorde der, hvilket var ingenting. Så jeg er rigtig glad nu, nu kan vægten forhåbentlig holdes bedre nede end uden motion

Så på med løbeskoene tøser!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2009

dorthemus

Sikke mange gode ting du fik at vide  Skal vi så snart spinne??

Knus Dorthe

Anmeld

12. november 2009

Ansemusen

Haha, den er god med dig  Tror lige jeg skal øve mig lidt på Cross traineren først! Men så kan vi godt tale om det

Det var nemlig bare rigtig godt! Sjovt nok var jordemoren meget fornuftig og ikke fanatisk på alle punkter, undtagen da det kom til sodavand. Selvom jeg sagde jeg kun drak light sodavand et par gange om ugen, og havde skåret ned fra ca. en halv liter om dagen før jeg blev gravid, sagde hun at jeg skulle drikke vand og skummetmælk i stedet. Det syntes jeg var lige lovlig striks, idet et par gange om ugen jo ikke er ret meget, og man i forvejen giver afkald på en del ting i graviditeten. Så jeg vil fortsat nyde min light sodavand et par gange ugentligt med god samvittighed Har trods alt skåret meget ned, og der er endda ingen anbefalinger omkring den slags!

Anmeld

12. november 2009

dorthemus

Ansemusen skriver:

Haha, den er god med dig  Tror lige jeg skal øve mig lidt på Cross traineren først! Men så kan vi godt tale om det

Det var nemlig bare rigtig godt! Sjovt nok var jordemoren meget fornuftig og ikke fanatisk på alle punkter, undtagen da det kom til sodavand. Selvom jeg sagde jeg kun drak light sodavand et par gange om ugen, og havde skåret ned fra ca. en halv liter om dagen før jeg blev gravid, sagde hun at jeg skulle drikke vand og skummetmælk i stedet. Det syntes jeg var lige lovlig striks, idet et par gange om ugen jo ikke er ret meget, og man i forvejen giver afkald på en del ting i graviditeten. Så jeg vil fortsat nyde min light sodavand et par gange ugentligt med god samvittighed Har trods alt skåret meget ned, og der er endda ingen anbefalinger omkring den slags!

Nej helt ærligt, men igen det er jo udtryk for hendes mening og hvis du nøjes med at drikke sodavand et par gange om ugen, så herregud!

Nu skal jeg lige have overstået den næste uges tid inden NF, så jeg kan få ro på mig selv.

Og så vil jeg også gerne motionere, udover de daglige cykelture til og fra arbejde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.