gravide kvinder og babyer alle vegne - gid det var mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. november 2009

kiwilouise

jeg ser gravide kvinder og babyer alle vegne. det gør helt ondt i æggestokkene og jeg går med følelsen "gid det var mig". jeg har tvillinger på 3 ½ år og er under uddannelse - og jeg ved inderst inde at en baby lige nu ville ikke være det smarteste. jeg har en helt fantastisk kæreste som elsker mine børn som var det hans egen og vi har snakket om at vi venter med alt det babyhalløj til jeg er færdig med min uddannelse (om ca 5 år)...jeg er gået 2 dage over tid (er på p-piller) og er ikke bekymret endnu... er lidt syg så tænker at det måske kunne være grunden til at jeg er gået over tid...men alligvel kan jeg ikke lade være med at tænke over "hvad nu hvis jeg er gravid" skal jeg så beholde det og klare det alligevel eller skal jeg få en abort. jeg er stor modstander af abort og tanken om at slå en lille bebs ihjel er fuldstændig vanvittigt i mit hoved (især når man så inderligt ønsker en lille en) - intet er sikkert endnu så ingen grund til at tage sorgerne på forskud men havde lige brug for at dele mine tanker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2009

Dictes mor

Jeg synes, nu at fem år er lang tid at vente, hvis du allerede nu har det sådan. at du gerne vil have en mere. Hvorfor vil I vente til efter din uddannelse, er det af økonomiske årsager? Grunden til jeg spørger, er at jeg selv er under uddannelse, og hele tiden har planlagt at skulle have børn, mens jeg læste. Men jeg kan godt forestille mig, at økonomien vil være rimelig presset, når man i forvejen har to små tvillinger, som man gerne vil give alt, hvad de ønsker sig.

Hvorfor overvejer du en abort, hvis du skulle være gravid? Det lyder jo som om, du gerne vil have en lille, og med hensyn til økonomi og tid til studier mv. jeg er jeg sikker på, at du nok ville skulle klare det. Jeg er ikke modstander af abort, jeg synes bare, at man skal have gjort sig helt klar over, hvad det er man vil, så man ikke kommer til at fortryde det resten af livet, og dybest set lyder det som om, at det er noget du ville fortryde meget. Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men det lyder bare sådan. Det er noget, du virkelig skal tage op til overvejelse.

Anmeld

12. november 2009

LouiseNielsen

Åhhh sådan havde jeg det også inden jeg blev gravid.... Hehe!

Nu mens jeg er gravid ser jeg bare nyfødte babyer over alt, og det gør da bestemt ikke at man glæder sig mindre...

Syntes ikke du skal lade din uddannelse stoppe en evt familieforøgelse.... Uddannelsen ka du ta færdig bagefter!

Kram Louise 18+5

Anmeld

12. november 2009

kiwilouise

Majastina skriver:

Jeg synes, nu at fem år er lang tid at vente, hvis du allerede nu har det sådan. at du gerne vil have en mere. Hvorfor vil I vente til efter din uddannelse, er det af økonomiske årsager? Grunden til jeg spørger, er at jeg selv er under uddannelse, og hele tiden har planlagt at skulle have børn, mens jeg læste. Men jeg kan godt forestille mig, at økonomien vil være rimelig presset, når man i forvejen har to små tvillinger, som man gerne vil give alt, hvad de ønsker sig.

Hvorfor overvejer du en abort, hvis du skulle være gravid? Det lyder jo som om, du gerne vil have en lille, og med hensyn til økonomi og tid til studier mv. jeg er jeg sikker på, at du nok ville skulle klare det. Jeg er ikke modstander af abort, jeg synes bare, at man skal have gjort sig helt klar over, hvad det er man vil, så man ikke kommer til at fortryde det resten af livet, og dybest set lyder det som om, at det er noget du ville fortryde meget. Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men det lyder bare sådan. Det er noget, du virkelig skal tage op til overvejelse.

ja 5 år er rigtig lang tid - ved slet ikke om jeg kan vente så længe... mig og min kæreste bor ikke sammen. han bor i århus og jeg i nykøbing f - vi ses 2 gange om måneden og det kører egentlig fint sådan. han er uddannet journalist men har planer om at bygge videre på sin uddannelse til sommer i århus så hvis jeg er gravid nu, så kommer jeg nok til at stå med det alene. derfor overvejer jeg abort jeg tror også sagtens jeg vil kunne klare det hvis jeg fik en til men man kan ikke lade være med at tænke logisk når det er så stor en beslutning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.