Børnesår..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.704 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. november 2009

starsofheaven

hejsa, nogle er jeres børn der har haft børnesår? min datter blev smittet i mandags og så kørte vi til vagtlægen med det samme så hun kom i behandling. hvor lang tid tager sådan noget og hvornår må hun komme i vuggestuen igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

4xGreve

det smitter ikke længer når hun er i bahandling men de har nogen særlige regler hvad det gælder og derfor må du nok heller ringe og høre dem ad...

Jeg havde børnesår og det tog sin tid før det gik væk tror jeg fik at vide 14 dage men der gik over 1½ månede mener jeg...Ikke sjovt...

Held og lykke med det!!!

Anmeld

11. november 2009

LotteN

min datter har lige haft børnesår ogo det kan godt tage sin tid... her gik der en uges tid... ´men alt efter hvor det sidder henne,  så kan du jo putte et plaster på, så smitter det jo i hvert fald ikke.

Me ndet heller sig, at når skorpen er faldet af, så må man kommer i institution igen...

Anmeld

11. november 2009

LinLin

Jeg arbejder i vuggestue. Vores regler/oplysninger er at børn med b'rnesår først må komme igen når den sidste sårskorpe  er tørret ind OG faldet af! 

Anmeld

11. november 2009

ekzunz

WiitrioeN skriver:

det smitter ikke længer når hun er i bahandling men de har nogen særlige regler hvad det gælder og derfor må du nok heller ringe og høre dem ad...

Jeg havde børnesår og det tog sin tid før det gik væk tror jeg fik at vide 14 dage men der gik over 1½ månede mener jeg...Ikke sjovt...

Held og lykke med det!!!

Det passer altså ikke. Det smitter stadig selv om man er kommet i behandling. Det er derfor man ikke må komme i institution osv.

Anmeld

11. november 2009

starsofheaven

okay ja hun har stadig sår, det sidder på hagen.. og har meldt mig selv syg indtil fredag og møder så igen mandag forhåbentlig men de var sku ik glade på mit arbjede men kan jo ikke gøre noget..

Anmeld

12. november 2009

4xGreve

Znuzke skriver:

Det passer altså ikke. Det smitter stadig selv om man er kommet i behandling. Det er derfor man ikke må komme i institution osv.

da jeg fik børnesår i sin tid der fik jeg at vide at når jeg var kommet i behandling så stoppet smitte risikoen (kan ikke udtale mig om det passer eller ej men må vel tro på hvad jeg får at vide)

Og dengang gik jeg på efterskole og skulle hjem hvis det smittede (ikke en eneste anden fik børnesår på den skole) og fik at vide at jeg godt kunne blive da jeg nu var i bahandling...

Anmeld

12. november 2009

vatten

Mathias har ikke haft det, men det har jeg.

Det var ikke vildt stort og tog en uges tid om at gå væk.

Det smitter sådan længe, der er sår på (for så kan ungerne komme til at rive det af og så blive smittet af væsken), så de må ikke komme i vuggestue før det er helt væk, der hvor Mathias går.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.