Hejsa alle sammen!!
Min søn er desværre begyndte at bide de andre børn han leger med, syntes det er helt forfærdeligt, og aner ikke hvad jeg kan stille op.
Han gjorde det for første gang for 14 dage siden, ved en dreng i dagplejen. Han har gjort det i alt 5 gange siden. 2 gange hvor jeg har været sammen med ham. Ellers er det sket i dagplejen.
Jeg tager ham selvfølgelig væk fra det andet barn og giver ham skæld ud, sætter mig ned på hans niveau og kigger ham alvorligt i øjnen og fortæller med vred stemme, at han ikke må bide, det gør ondt og det vil jeg ikke have. Kan ikke huske de præcise ord. Får ham til at ae ae det andet barn, han kan ikke sige undskyld.
Jeg ved bare ikke om jeg takler det rigtigt, om man kan gøre det på en anden måde så han forstår, at man ikke må bide. Fordi det lader jo ikke til at have virket.
Han bliver 2 år i slutningen af december og er ikke begyndt at snakke endnu. Så det er jo svært at vide om han forstår hvad jeg siger til ham. Håber jo lidt på at det andet barn siger fra overfor ham, men det er ikke sket endnu. Årh har bare så dårlig samvittighed overfor det andet barn og forældre, det må jo ikke være særlig sjovt, at komme og hente sit barn i dagpleje og så har de bide mærker efter min søn. Og han er jo normalt ikke et ondt barn, men meget sød og kærlig og han elsker at lege med andre børn.
Og havd gør man lige som forældre når det er i dagplejen det er sket, tror i han vil forstå hvis jeg snakkede med ham om det herhjemme, han er jo trods alt kun 22 mdr og snakker ikke endnu.
Åhh håber der er nogle som ligger inde med nogle guldkorn som virker på ham.
Venlig hilsen Christine
Anmeld