Er ssh og ssa uddannelserne blevet mere populære?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. november 2009

Kloster

Hej.

Har læst en del indlæg på anden debatside om spørgsmål om de her 2 uddannelser. Tænkte på om de er blevet mere populære i denne her arbejdsløsheds tid?

Og hvis I tror det, hvorfor så?

Bare som en "nødløsning"?

Folk bliver sendt ud i det?

Det er det eneste område, der stort set altid mangler folk?

Eller er det muligt, at folk bare har mod på at prøve dette fag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Mca<3

Kloster skriver:

Hej.

Har læst en del indlæg på anden debatside om spørgsmål om de her 2 uddannelser. Tænkte på om de er blevet mere populære i denne her arbejdsløsheds tid?

Jeg er helt sikker på det er en nød løsning ..  Udd er nem at komme ind på , løn under udd. og alle kan stort set gennemføre den .. Der er næsten altid ledige stillinger at få ,,,   Tror det er derfor

Anmeld

11. november 2009

Halbschön

Kloster skriver:

Hej.

jeg tror og har hørt at der bla.  pga krisen er flere der er blevet sendt ud i det af jobcentren og mange tidl. fabriksfolk har valgt at tage springet pga  jobsikkerheden.... men men... har en søster der lige er kommet ind på ssh-udd - på en ekstraplads... der er rigtig mange ansøgere der får nej nu, og ude i nogle kommuner bliver folk fyret pga at kommunerne skal spare - og derved bliver der jo heller ikke ansat nye.. Så det er en noget omvendt situation på det område nu..

Jeg læser til sygeplejerske og har et halvt år tilbage af uddannelsen.. Jeg har under hele min uddannelse arbejdet på et plejecenter både inde og ude, hvilket jeg har været rigtig glad for.. I år var der ikke arbejde til mig fordi jeg simpelthen var for dyr i drift, så de ville hellere bruge ufaglærte samt nogle flere elever..

Anmeld

11. november 2009

Honningblomst

Jeg er sikker på det er fordi der ikke er arbejde og så hellere få elevløn end ingen løn eller blive smidt ud i arbejde på kh som ikke engang er oppe på su niveau som ikkeforsørger.

Men altså, hellere uddanne dem end lade dem gå som ufaglærte, så det er da super..

Anmeld

11. november 2009

Findusinde

Problemet er bare at der kommer for mange inden for faget som ikke brænder for det.. Når det er en udd de har taget fordi de er tvunget til det..

Anmeld

11. november 2009

Stumpen

Jeg tror -desværre- det er en nødløsning, og tror at langt de fleste søger væk så snart der igen er arbejde at få indenfor eget fag eller fabrikkerne igen har arbejde til de ufaglærte..

Anmeld

11. november 2009

Honningblomst

Findusinde skriver:

Problemet er bare at der kommer for mange inden for faget som ikke brænder for det.. Når det er en udd de har taget fordi de er tvunget til det..

Men mange af de mennesker arbejdede jo også som ufaglært og det er da endnu værre...og dem der virkelig ikke brænder for det, de holder ikke, det er jeg helt sikker på. Det var i hvert fald og heldigvis sådan det udviklede sig for mange af dem jeg startede på semi med....HELDIGVIS...

knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.