Baby mindre end den burde være....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

599 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. november 2009

guggle

Hejsa skriver fordi vi venter os en lille dreng. Han er dog meget lille i forhold til det "normale"

Jeg er i uge 36+0 og han vejer ca. 2200. For en uge siden vejede han 2100, så tager ikke meget på. har været til flere ekstra scanninger fordi han lå under normalen, men da han tog ok på skulle jeg ikke til flere. Han er dog efter vægtens skøn dalet i vægtøgningen pr. uge. 100g. pr uge er jo utrolig lidt efter min mening...

Er der andre der står i samme situation nu eller som har oplevet det samme i deres graviditet...???

Er bare så bekymret for om der er noget galt.

Har været meget syg under alle mine graviditeter og kastet meget op. Taber mig meget i det meste af graviditeten.

1. graviditet spiste jeg utrolig lidt - barnets vægt ved fødsel 3050g. 2. graviditet spiste jeg rimeligt - barnets vægt ved fødslen 3800g. 3. graviditet har jeg spist rigtig godt og han ender måske ikke med at veje mere end 25 - 2600g.

Synes altså det er noget underligt....og så bliver jeg bekymret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Livsmor

Jeg fødte ved aks i 31+5 pga svær svangerskabsforgiftning, blev skannet et par dage før ks, hvor de skønnede min datter 19% mindre end normalen. Lægen sagde, at de først ville gøre noget når det var 21% eller mere. Hun var en lille 1520 g, men idag er hun 18 mdr., og vejer 11 kg. Så bare fordi de er lidt små til at starte med, behøver der ikke være noget galt.

Håber at det kan hjælpe dig.

Anmeld

11. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ville nok lige tage en telefon og snakke med min JM hvis jeg var bekymret. Der er ikke noget værre end at være bekymret uden grund og hvis der er noget at være opmærksom på, så er det også rart at vide det

Anmeld

11. november 2009

vatten

Jeg prøvede det med Mathias, men jeg var ikke nervøs på noget tidspunkt, da jeg kunne mærke han sparke og mosle rundt.

Så længe flowet i navlestregen er fint, så har du intet at frygte- og lægerne ville helt sikkert gøre noget, hvis de mente at det var farligt.

Jeg blev sat igang 40+3, da jeg var til en vægtscanning, fordi lægen mente at vi lige så godt kunne få ham ud og fedet op, når nu termin allerede var nået. 

Han blev født 40+4 og vejede 2740gram. Han havde ved alle scanninger ligget ca 20% under normalen.

Anmeld

11. november 2009

guggle

vatten skriver:

Jeg prøvede det med Mathias, men jeg var ikke nervøs på noget tidspunkt, da jeg kunne mærke han sparke og mosle rundt.

Så længe flowet i navlestregen er fint, så har du intet at frygte- og lægerne ville helt sikkert gøre noget, hvis de mente at det var farligt.

Jeg blev sat igang 40+3, da jeg var til en vægtscanning, fordi lægen mente at vi lige så godt kunne få ham ud og fedet op, når nu termin allerede var nået. 

Han blev født 40+4 og vejede 2740gram. Han havde ved alle scanninger ligget ca 20% under normalen.

Da jeg var til vægtscanningerne tog han bare mere på fra uge til uge end de mener han gør nu..... Synes det er bekymrende når vægtøgningerne går ned ad bakke. I slutningen af graviditeten er det jo ganske normalt at det går meget stærkere med at tage på...

Anmeld

11. november 2009

vatten

Men hvis det var farligt på nogen måde, ville lægerne helt sikkert have gjort noget

Noget andet er, at da jeg blev scannet, som jeg faktisk er tre år siden efterhånden, så scannede de kun hver 14.dag, da man ikke kan bruge en kurve fra uge til uge til noget. Altså, der skal større stræk til, før det egentligt siger noget. Lidt som en slankekur, der siger det heller ikke så meget, hvis du vejer dig hver dag og tænker at du kun har tabt 100gram, for dagen efter taber du måske det dobbelte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.