Har jeg forstået det rigtigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.196 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. november 2009

Prinsessens'Mor<3

Hej piger er lidt forvirret, så skal lige spørge..

Altså jeg fik afvide at man ALTID for mens 14 dage efter ÆL, medmindre man er gravid selvfølgelig?

jeg er ret sikker på jeg havde ÆL den 29 okt, så det vil sige jeg skal forvente mens imorgen?

Har jeg forstået det rigtigt?

og hvis jeg ikke for mens i moregn eller inden for et par dage, så er det enten fordi jeg er gravid eller ikke havde ÆL den dag jeg troede?

Håber i kan svare.. Tak

KH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

fit_fys

Det tror jeg ikke er helt rigtigt... Nu er jeg ingen ekspert udi biologi, men cyklusser er forskellige, og nogle gange ligger ægløsningen lidt tidligt eller sent i den, så jeg tror ikke man kan regne med at mens kommer præcis 14 dage efter den.....

Tine

Anmeld

11. november 2009

Mie A

Det passer ikke her - så skulle jeg have en cyklus på ca. 24 dage - men den er altså 28-29 dage.

Anmeld

11. november 2009

FrkC

Man får ik altid mens efter 14 dage (tror jeg ik).. Det er vist forskelligt fra kvinde til kvinde..  Det kommer vel an på hvordan ens cyklus ser ud..

Anmeld

11. november 2009

LouiseNielsen

Mellem 12 og 17 dage før mens.... Var hvad jeg fik afvide af min læge da jeg smed p-pillerne og ville søge råd fra en prof.... Min passede præcis med 13 dage, og det gik vi ud fra. Efter to gange ÆL og mens blev jeg gravid ved 3 ÆL....

Anmeld

11. november 2009

Prinsessens'Mor<3

jeg er på 28 dagen i min cyklus imorgen.. men det eneste jeg kan gøre er og vente på mens og teste løs?

Anmeld

11. november 2009

FrkC

MaleneS skriver:

jeg er på 28 dagen i min cyklus imorgen.. men det eneste jeg kan gøre er og vente på mens og teste løs?

Jeg tror jeg ville prøve at teste enten i morgen eller fredag hvis jeg var dig..  

Håber den er der

Anmeld

11. november 2009

Muffinmus

nej, det er ikke rigtigt.

Det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde, men gennemsnitligt passer det:-)

Så du kan sagtens have mens 12 dage efter ÆL, eller 18 dage...der er INGEN faste regler desværre.

Anmeld

11. november 2009

oo

altså hvor mange dage plejer der at gå fra din sidste 1. menstruationsdag til din næste 1. menstruationsdag? det er da langt nemmere at regne din cyklus ud sådan end at prøve at regne mensdato ud udfra din ægløsningsdag.

Anmeld

11. november 2009

Ansemusen

Det er perioden fra menstruationens første dag og til ÆL der varierer, ikke perioden fra ÆL til mens! Men den er dog ikke ens for alle. 9-18 dage, ca. 14 for de fleste efter hvad jeg ved! Det er min veninde, som læser til læge der har fortalt mig det.

Jeg tog fx. en positiv ÆL-test og præcis 14 dage efter fik jeg mens. Og min cyklus er på alt fra 6-9 uger, så for mig passer det altså med, at det er perioden inden ÆL der varierer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.