Barn nr. 2 - for tidligt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

904 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. november 2009

mettenoah

Min mand og jeg ønsker brændende at lave barn nr. 2 her først i det nye år. Vi har i forvejen en søn på 1 år, og jeg er lidt nervøs for, om det er for tidligt at tænke på nr. 2 allerede.
Vil det påvirke vores søns opvækst til det dårlige?
Har nogle af jer erfaringer med børn så tæt på hinanden?
Vi er unge forældre på 23 og 24 år, og måske kan det sætte forholdet på en prøve med en 2´er.

Håber der er nogle, som kan hjælpe mig lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

Mum33

Har også en på 10 mdr og drømmer allerede om nr 2, men har altså hørt en dame i Tv udtale sig om, at et barn ikke er klar til at rumme en søskende før det er 2½, så hun anbefalede at vente. Ved ikke om hun har ret, men jeg tror vi venter lidt.

Anmeld

10. november 2009

Joanna

mettenoah skriver:

Min mand og jeg ønsker brændende at lave barn nr. 2 her først i det nye år. Vi har i forvejen en søn på 1 år, og jeg er lidt nervøs for, om det er for tidligt at tænke på nr. 2 allerede.
Vi er unge forældre på 23 og 24 år, og måske kan det sætte forholdet på en prøve med en 2´er.

Hvis jeg kunne gøre det om... *suk*

Jeg fandt ud af, at jeg var gravid, da min søn var 13 måneder. Den ældste er fra marts 05, den yngste fra december 06. Min mand er selvstændig, så han har stor fleksibilitet i sit arbejde. Det hjalp for jeg har aldrig været nødt til at vælge mellem to grædende småbørn og vurderer hvis behov er størst. Min ældste fortsatte i sin vuggestue, som han var glad for, og når han kom hjem kl 14 holdt min mand pause med arbejdet til de var lagt i seng. 

Min ældste var en "nem" baby - selvfølgelig med få dårlige perioder. Men han sov stort set om natten og spiste stort set "efter planen". Min mindste er født med en lidt langsom tarm og har haft store problemer med dårlig mave. Han fik problemer med ørerne, da han var 3 måneder. Han fik børneeksem - meget voldsomt - fra isse til fod, da han var næsten 3 måneder. Det vil sige, at der gik et par måneder med virkelig dårlig trivsel - de tre ret "banale ting" sat sammen gjorde hans trivsel rigtig dårlig. Han kunne ikke koncentrerer sig om at spise - og så kunne han ikke sove og så ... det blev en spiral og vi endte med at blive indlagt med "skrigeture" og standset vækst, da han var godt og vel 4 måneder. FØJ - det var en hård tur. 

I dag er han en tilfreds og rask dreng. Han er vokset fra sine mave og øreproblemer, og hans eksem er ikke noget, vi mærker i det daglige. 

Drengene deler værelse, de søger selskab og trøst hos hinanden og spejler sig meget i hinanden. De går på samme stue i børnehaven og har de samme legekammerater. Deres søskendeforhold er helt unikt og meget nært - jeg håber, det bliver ved 

Så... det er ups and downs - og hvis man får et barn med lidt ekstra behov som to'er, så bliver livet ganske strengt. Men det er jo en periode, der holder op igen og der er også noget dejligt ved at de er tæt på hinanden i alder. 

Anmeld

10. november 2009

Hjaltesmor

mettenoah skriver:

Da jeg var til fødselsforberedelse på Rigshospitalet, anbefalede jordemoderen, at hvis man skulle have flere børn, skulle nr. 1 ikke nå at blive 3 år, før nr. 2 blev født.

Så jeg tror da bestemt ikke, din søn vil tage skade af, at I går i gang igen nu. Der går jo i hvert fald 9 måneder, og så er han jo næsten 2 år.

Det er nok nærmere jer, og især din krop, det bliver hårdt for. Men det er jo en anden snak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.