Børn på 8 år går i solarium

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

749 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra fpn.dk

Det er ofte mødrene, der tager børn med, viser en ny undersøgelse. Kræftens Bekæmpelse advarer mod tendensen

Danske børn er ikke særlig gamle, når de lader sig brune af solariets kunstige stråler for første gang. En ny undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden viser nemlig, at 3 pct. af alle børn mellem 8 og 12 år har været i solarium i løbet af det seneste år.

"3 pct. lyder måske ikke af så meget, men det er alt for mange, når man tænker på, at det er børn, som jo er særligt sårbare over for kræftfremkaldende faktorer som UV-stråling fra solarier. Det er derfor et kæmpe sundhedsproblem, at så mange børn og unge bruger solarium," siger Anja Philip, projektchef i Kræftens Bekæmpelse.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

Sisley

Skræmmende! Hvorfor er det lige, at børn på 8 år spekulerer på at være brune...

Anmeld

10. november 2009

MaleneG

Sisley skriver:

Også min tanke..

Anmeld

10. november 2009

Valle81

Synes i det hele taget at det er skræmmende at solarier bliver brugt så meget. Børn, voksne what ever.

Men hvor for 8 børn råd og lov til at gå i solarie?? Hvordan kommer de derhen?? Hvis der forældre der giver deres 8 barn lov til dette, så er der sku noget i vejen på øverste etage...................... sorry!!!

Anmeld

10. november 2009

oo

jeg må også sige, at jeg syntes det er skræmmende at så mange går i solarie - voksne som børn!

de fleste siger "det er for at gøre noget godt for mig selv" og så sidder jeg altid tilbage og tænker "jae...for hudkræft er jo noget af det bedste"

Anmeld

10. november 2009

BK

Sisley skriver:

De tager som end tidligt ved lære af deres mødre...

Anmeld

10. november 2009

4xGreve

Jeg fatter det heller ikke, hvad er det fede lige i at være polet neger? Je

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.