Så gider jeg ikke mere!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

806 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. november 2009

LauraLW

Har truffet en beslutning om den møg vaccine!

Gider ike blive ved med at læse og forske i for og imod, det gør mig ikke nødvendivis klogere.

Lægen siger som sundhedsstyrelsen... altså de gentager bare anbefalingerne "gravide skal TILBYDES vaccinen", og ja det er jo lige netop det. Vi skal tilbydes den, men skal man mon tage imod den?

Jeg føler ærlig talt at jeg gambler lige gyldigt hvad. Enten gambler jeg ved at få sygdommen, og alle de eventuelle kompikationer der følger, ellers gambler jeg måske ved at få vaccinen. Indtil videre har de to ligget lige på vægtskålen, men idag tog jeg den endelige beslutning.

Får vaccinen på næste onsdag... Om det er det rigtige, det er der jo ingen der ved... men here goes.

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

Sisley

Lad os høre hvordan det går! Har lige oprettet et emne netop med samme tema :-)

Anmeld

10. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ja, det er fanmer svært, hvad man skal. OM det er det ene eller andet

Nu er jeg jo (desværre) ikke gravid, men de snakker nu også om der måske er komplikationer for dem der prøver at blive gravide. SUK!!!!!!

På mit arbejde har jeg fået alm influenza vaccination. Tom skulle få influenza a vaccine på arbejdet... Men de har bare ikke modtaget vaccinen endnu!! ARGH. Problemet er at han er astmatiker og når han normalt får influenza - så 1 er det altid den særlig dødelige-mande-version og 2 får han 9 ud af 10 gange lungebetændelse bagefter, pga hans dårlige lunger.

Så jeg HÅBER han når at få vaccinen inden sygdommen kommer i børnehaven eller i metroen... :-S

Men det er fanmer svært, skal/skal ikke... mmm...

Held og lykke! Håber du slipper for a tblive syg i hvertfald.

Anmeld

10. november 2009

LauraLW

Ja det er svært..... stadig! - selvom jeg nu har en tid til den. Synes det er absurd at man skal sidde som sin egen fagperson og læge med alle disse for og imod.. Åh hvor ville jeg ønske at der var en der bare kunne sige "gør det" eller "gør det ikke" - og at denne person helst var en ekspert af en art indenfor dette....

Det der lidt gjorde det for mig, var min venindens meddelelse om at infektionsmedicinerne på riget helt klart anbefaler den, og WHO helt klart enbefaler den.... men føler stadig jeg gambler, og kommer nok til det lige indtil jeg har fået den.

Laura - frustreret, irriteret og forvirret.

Anmeld

10. november 2009

MoarTNoah

Jeg har heller ingen ide om det er noget jeg skal rode mig ud i, eller om jeg helt skal lade være... det er meget svært at finde ud af syns jeg!

Jeg snakkede lige med min bedste veninde idag og hun fik den igår - hun blev nødt til at få den da hendes far havde fået konstateret influenza A.. Hun er i sidste trimester, og der burde det vist ikke have den store, hvis ingen indflydelse.. Jeg krydser bare fingre for at der ikke sker hendes lille guldklump noget som helst!

Anmeld

10. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
LauraLW skriver:

Ja det er svært..... stadig! - selvom jeg nu har en tid til den. Synes det er absurd at man skal sidde som sin egen fagperson og læge med alle disse for og imod.. Åh hvor ville jeg ønske at der var en der bare kunne sige "gør det" eller "gør det ikke" - og at denne person helst var en ekspert af en art indenfor dette....

Det der lidt gjorde det for mig, var min venindens meddelelse om at infektionsmedicinerne på riget helt klart anbefaler den, og WHO helt klart enbefaler den.... men føler stadig jeg gambler, og kommer nok til det lige indtil jeg har fået den.

Laura - frustreret, irriteret og forvirret.

"Gør det ikke"

Ej søde.. det er skide svært at træffe beslutningen. Jeg traf min endelige beslutning for "længe" siden og det er helt klart NEJ. jeg skal IKKE have den. Hellere have Tamiflu liggende klar til kamp, hvis jeg eller nogen tæt på mig skulle blive smittet. Jeg tør ikke risikere de komplikationer der kan være ved vaccinen og eftersom jeg reagerer voldsomt på alm. influenza vaccine har jeg valgt at det simpelthen ikke er værd at tage chancen med denne

Infektionsmedicinerne på Skejby (som jo er dem der forsker allermest i H1N1 i DK) støtter mig 100% i min beslutning og synes at det er en ligeså fornuftigt, hvis ikke MERE fornuftig, metode jeg har valgt at følge.

De står klar til kamp hvis jeg skulle blive syg og jeg har Tamiflu liggende hjemme så jeg kan starte op når som helst - både hvis jeg er udsat eller hvis jeg er smittet.

Min obstetriker synes også det er fornuftigt ikke at tage imod vaccinen, og min egen læge sagde til mig i går at hun går kan forstå jeg ikke vil tage chancen når den er så uafprøvet. Så jeg er kun blevet bekræftet i at "NEJ TAK" er det rigtige for mig

Puha, det blev et langt svar sorry!

Krammer til dig!

Anmeld

10. november 2009

Lise

Jeg skal heller ikke vaccineres. Har ikke kunne finde ud af om jeg skulle gøre det eller ej - men idag har min kæreste lagt sig med influenza, og der er konstateret tilfælde af Influenza A i min søns vuggestue idag. Så tænker det er et spørgsmål om få dage før jeg bliver syg. Har hørt at der går ca 14 dage før vaccinen virker, så nu gider jeg slet ikke tænke på den længere...

Anmeld

10. november 2009

Ansemusen

Jeg er meget i tvivl. Hælder til NEJ, men jeg vejede før graviditeten 95 kilo, vilket jo ER for meget. Men ved ikke om det ligefrem er risikogruppen, når jeg er sund og rask og tilmed ung... Nogen der ved det?

Anmeld

10. november 2009

Lise

Ansemusen skriver:

Jeg er meget i tvivl. Hælder til NEJ, men jeg vejede før graviditeten 95 kilo, vilket jo ER for meget. Men ved ikke om det ligefrem er risikogruppen, når jeg er sund og rask og tilmed ung... Nogen der ved det?

Tror hvis man kun taler om overvægt, at ens BMI skal være over 40 før man er i risikogruppe.. hvis du ellers er sund og rask, så er der vist ikke noget at være bange for.

Anmeld

10. november 2009

Maise

LauraLW skriver:

Har truffet en beslutning om den møg vaccine!

Gider ike blive ved med at læse og forske i for og imod, det gør mig ikke nødvendivis klogere.

Lægen siger som sundhedsstyrelsen... altså de gentager bare anbefalingerne "gravide skal TILBYDES vaccinen", og ja det er jo lige netop det. Vi skal tilbydes den, men skal man mon tage imod den?

Jeg føler ærlig talt at jeg gambler lige gyldigt hvad. Enten gambler jeg ved at få sygdommen, og alle de eventuelle kompikationer der følger, ellers gambler jeg måske ved at få vaccinen. Indtil videre har de to ligget lige på vægtskålen, men idag tog jeg den endelige beslutning.

Får vaccinen på næste onsdag... Om det er det rigtige, det er der jo ingen der ved... men here goes.

Laura

Selv er jeg sygeplejerske og højgravid og vil ikke have den. Der dør næsten lige så mange mennesker i dk ved en almindelig influenza hvert år. Jeg tager det ikke så tungt. Måske fordi jeg er arbejdsskadet Blev dagligt inden jeg gik på barsel udsat for bakterier og virusser som jeg synes er langt værre. Det gør de fleste i samfundet ved bare at tage offenlige transportmidler, gå på arbejde, handle ind og den dur. Det tænker vi bare ikke over det til hverdag.

Er mere bekymret overfor livstilssygdomme som ekstrem mange mennesker er påvirket af pga.f.eks. overvægt, rygning, alkohol og den dur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.