Ikke sådan når man er uvidende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

567 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. november 2009

Vinker

Igår ringer de fra Niklas Emils vuggestue, og siger at han har øjenbetændelse, så Morten må fra arbejde for at hente ham. Men inden da ringer Morten til lægen for at høre om han skal købe noget til hans øjne for vi ved faktisk ikke ret meget om den slags. (og jeg har bilen inkl. autostol med på arbejde så de ville ikke kunne komme ind og hente noget senere) Han får at vide at hvis øjet ikke er helt rødt og han ikke skyr lys så skulle det være nok med en gang saltvand.

Morten henter ham så i vuggestuen og siger til dem hvad lægen har sagt. Niklas Emils øjne er nemlig ikke røde. Han har bare noget snask i øjenkrogene.... De siger til ham at han først må komme i vuggestue igen når han er i behandling og at saltvand ikke er behandling nok. Morten siger så at det sagde lægen nu at han gerne måtte, men de så bare undrende på ham....

Resten af dagen igår var der ikke ret meget at se i hans øjne. Først til aften kommer der noget snask frem. Vi gir ham saltvand.

Jeg valgte at blive hjemme fra arbejde idag da der var en del i hans øjne til morgen og han virkede meget varm og er vildt snottet (godt at ha en grund til at blive hjemme fra arbejde, ikk ) og har så læst en del om emnet på nettet.

Jeg er nu blevet så klog at det faktisk ikke var nødvendigt at vuggestuen ringede efter os igår. Han måtte gerne være der når det var så lidt. Vi har ret til at aflevere ham..... Så det tyder på at de ikke er vel informeret om det. Super ærgeligt at Morten måtte spilde næsten en hel arbejdsdag eftersom han har svært ved at tage fra arbejdet for tiden uden problemer

Men nå, så blev vi jo så meget klogere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

anna-jonas

Æv............... Men her i vores vuggestue må vi heller ikke aflevere børn med snask i øjnene....................de skal være i behandling, uanset om det er røde øjne eller ej.

Men lyder til at det "bare" er snot, der kommer ud af øjnene på ham.

God bedring med ham

Knus Mette

Anmeld

10. november 2009

Vinker

Anna-jonas skriver:

Æv............... Men her i vores vuggestue må vi heller ikke aflevere børn med snask i øjnene....................de skal være i behandling, uanset om det er røde øjne eller ej.

Men lyder til at det "bare" er snot, der kommer ud af øjnene på ham.

God bedring med ham

Knus Mette

Ja tror også bare det er den "snot-virus" han har der er hoppet i øjnene på ham  men blir bare lidt forvirret når jeg læser på nettet at vi har ret til at få vores børn passet når det kun er en smule der er snakke om, men vuggestuen siger noget andet.... Synes det er synd at give ham noget mod det udover saltvand hvis når det er så mild en grad han har det i ?

Anmeld

10. november 2009

Vingummien

Er meget normalt at de gør det. Da Emil havde den øjenbetændelse der smitter var hans øjen slet ikke røde, og han skulle i behandling. vil sige at jeres læge ikke kan udtale sig helt om det før han har set ham. For kan godt være forskelligt. Nok også derfor vuggestuen vil være helt sikker på det ikke smitter, for det går stærkt.
Kan godt være der ikke er røde øjne idag men kommer imorgen. Jeg vil i hvert fald få en læge til at tjekke for at være sikker og tage det i opløbet.

God bedring med bettemanden

Anmeld

10. november 2009

KWL

Det er bare ikke rigtigt. Det snask i øjnene er IKKE øjenbetændelse og du skal altså få det sagt i vuggestuen. Det er tårekanalerne der bliver tilstoppet når der er snot og andet i luftvejene.

Begge tøser har lidt meget af "snask" i øjnene. Jeg er blevet ringet til så mange gange. Min svigermor er helt på mærkerne når der er snask... men er øjet ikke rødt så er det ikke betændelse. Det er vildt træls at nogle er så påståelige og bedre vidende. Tænk at de ikke rigtig troede på Morten da han havde snakket med lægen ??

Nå men så har i to jo en fri hyggge dag - det er vel også godt nok

Mange knus

Anmeld

10. november 2009

Vinker

Har bl.a. læst dette flere steder på nettet og matcher meget det Kristine skriver:

"Betændelse i øjets slimhinde ("det hvide i øjet") skyldes bakterier eller virus. Den hyppigste form for øjenbetændelse ses som led i en forkølelse. Typisk ses der gule klatter i begge øjne, mens det hvide i øjnene ikke er rødt. En sådan øjenbetændelse skal ikke behandles med øjendråber, og barnet kan uden videre sendes i daginstitution."

Anmeld

10. november 2009

Vinker

suanne85 skriver:

Er meget normalt at de gør det. Da Emil havde den øjenbetændelse der smitter var hans øjen slet ikke røde, og han skulle i behandling. vil sige at jeres læge ikke kan udtale sig helt om det før han har set ham. For kan godt være forskelligt. Nok også derfor vuggestuen vil være helt sikker på det ikke smitter, for det går stærkt.
Kan godt være der ikke er røde øjne idag men kommer imorgen. Jeg vil i hvert fald få en læge til at tjekke for at være sikker og tage det i opløbet.

God bedring med bettemanden

Det er da også træls hvis de smitter hinanden med den slags, men jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at han skal have behandling hvis der ikke er grund til det!?

Han har lige været ude og sove og der er stort set intet i hans øjne. En meget lille gul tør klat ved det ene øje, men det er så lidt at det næsten lige så godt kunne være alm søvn....

Anmeld

10. november 2009

Vingummien

Vinker skriver:

Det er da også træls hvis de smitter hinanden med den slags, men jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at han skal have behandling hvis der ikke er grund til det!?

Han har lige været ude og sove og der er stort set intet i hans øjne. En meget lille gul tør klat ved det ene øje, men det er så lidt at det næsten lige så godt kunne være alm søvn....

Ja prøv at sende ham afsted i morgen. Men Emils startede bare også sådan og i løbet af 2 dage var det bare virkelig slemt, men de blev aldrig røde, de var bare meget fugtige at se på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.