Igår ringer de fra Niklas Emils vuggestue, og siger at han har øjenbetændelse, så Morten må fra arbejde for at hente ham. Men inden da ringer Morten til lægen for at høre om han skal købe noget til hans øjne for vi ved faktisk ikke ret meget om den slags. (og jeg har bilen inkl. autostol med på arbejde så de ville ikke kunne komme ind og hente noget senere) Han får at vide at hvis øjet ikke er helt rødt og han ikke skyr lys så skulle det være nok med en gang saltvand.
Morten henter ham så i vuggestuen og siger til dem hvad lægen har sagt. Niklas Emils øjne er nemlig ikke røde. Han har bare noget snask i øjenkrogene.... De siger til ham at han først må komme i vuggestue igen når han er i behandling og at saltvand ikke er behandling nok. Morten siger så at det sagde lægen nu at han gerne måtte, men de så bare undrende på ham....
Resten af dagen igår var der ikke ret meget at se i hans øjne. Først til aften kommer der noget snask frem. Vi gir ham saltvand.
Jeg valgte at blive hjemme fra arbejde idag da der var en del i hans øjne til morgen og han virkede meget varm og er vildt snottet (godt at ha en grund til at blive hjemme fra arbejde, ikk
) og har så læst en del om emnet på nettet.
Jeg er nu blevet så klog at det faktisk ikke var nødvendigt at vuggestuen ringede efter os igår. Han måtte gerne være der når det var så lidt. Vi har ret til at aflevere ham..... Så det tyder på at de ikke er vel informeret om det. Super ærgeligt at Morten måtte spilde næsten en hel arbejdsdag eftersom han har svært ved at tage fra arbejdet for tiden uden problemer 
Men nå, så blev vi jo så meget klogere...
Anmeld