hvad kan jeg gøre for forkølede bøtter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

650 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. november 2009

Milka

suanne85 skrev lige i en kommentar at de skal sove køligt (det gør de i forvejen). og så saltvandsdråber, men de har ikke stoppede næser, tværtimod, det løber ud af dem med klar snot 

skal vi blive indendøre? ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre andet end at give dem rigelig med væske og lige holde øje med temperaturen. sp sagde at jeg skulle søge læge hvis de begynder at hoste...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

KWL

Ja de skal sove køligt og du kunne måske hæve hovedenden i deres seng.

Tror ikke du skal blive indendørs så længe de ikke har feder. Frisk luft er altid godt. Men en god hue og noget godt så halsen ikke er kold.

Kristine

Anmeld

9. november 2009

Ida.

Sålænge de bare er snottede, så kan I sagtens gå ud

Og så vil jeg bare sige, at det er rigtig rigtig GODT at deres næse løber med klar snot - det er først, hvis det begynder at blive gulligt/grønligt (lækkert emne ), det er skidt (læs: tegn på en værre forkølelse)...sålænge det render, så sætter det sig ikke i ører, bihuler eller andre steder - samt det er et tegn på, at de får nok væske...

God bedring til bøtterne!

/Ida

Anmeld

9. november 2009

TbCp

idamaria83 skriver:

Og så vil jeg bare sige, at det er rigtig rigtig GODT at deres næse løber med klar snot - det er først, hvis det begynder at blive gulligt/grønligt (lækkert emne ), det er skidt (læs: tegn på en værre forkølelse)...sålænge det render, så sætter det sig ikke i ører, bihuler eller andre steder - samt det er et tegn på, at de får nok væske...

/Ida

Jeg fik lige at vide af en af forældrene til mit ene dagplejebarn at når det er helt klart/gennemsigtigt snot så smitter det.
Når det bliver det der tykke, grønne stads er det fordi det er ved at være overstået

Anmeld

9. november 2009

Ida.

TbCp skriver:

Jeg fik lige at vide af en af forældrene til mit ene dagplejebarn at når det er helt klart/gennemsigtigt snot så smitter det.
Når det bliver det der tykke, grønne stads er det fordi det er ved at være overstået

Okay, jeg har altid hørt det modsatte...og synes også det grønne/gullige ser mere "sygt" ud...

Mener jeg lærte det af min au pair-mor i sin tid - hun var datter af en sygeplejerske....

hmmm

Anmeld

9. november 2009

Ida.

TbCp skriver:

Jeg retter mig selv - og bliver klogere samtidig

Fandt lige det her fra pålidelig kilde (dr1's program Ha' det godt):

Hvad er snot:
Snot kommer fra næsens slimhinde. Når den eksempelvis er angrebet af forkølelsesvirus, så svulmer slimhinden op og producerer masser af slim - og det kalder vi så for snot. Først er det klart; der smitter man mest. Men efterhånden begynder bakterier at vokse i det, og så bliver det mere tyktflydende og gult - og efterhånden, som bakterierne dør, bliver det sejt og grønt.

Så lærte jeg også det idag....

/Ida

Anmeld

9. november 2009

TbCp

idamaria83 skriver:

Okay, jeg har altid hørt det modsatte...og synes også det grønne/gullige ser mere "sygt" ud...

Mener jeg lærte det af min au pair-mor i sin tid - hun var datter af en sygeplejerske....

hmmm

Hmm jeg har egentlig også altid hørt det med det grønne...

Nå under alle omstændigheder er snot bare ikke særlig rart

Anmeld

9. november 2009

TbCp

idamaria83 skriver:

Jeg retter mig selv - og bliver klogere samtidig

Fandt lige det her fra pålidelig kilde (dr1's program Ha' det godt):

Hvad er snot:
Snot kommer fra næsens slimhinde. Når den eksempelvis er angrebet af forkølelsesvirus, så svulmer slimhinden op og producerer masser af slim - og det kalder vi så for snot. Først er det klart; der smitter man mest. Men efterhånden begynder bakterier at vokse i det, og så bliver det mere tyktflydende og gult - og efterhånden, som bakterierne dør, bliver det sejt og grønt.

Så lærte jeg også det idag....

/Ida

Ahhhh der var forklaringen

Anmeld

9. november 2009

Ni-ko-li-ne

idamaria83 skriver:

/Ida

er det er så også sådan at så længe det er klart er det fordi immunforsvaret er igang med at udrydde virus.... når det bliver gult/grønt er det fordi det er døde vira der kommer ud :0)

Anmeld

9. november 2009

anna-jonas

Hævet hovedgærde, saltvands-næsedråber..........også til klar snot, og så en panodil til natten. Pas på at de ikke smider dynerne, så de ligger og bliver afkølede.

God bedring med Bøtte-børnene.

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.