sous assistent?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. november 2009

LouiseNielsen

Hva kræver det?

Overvejer om det er det jeg skal når jeg er færdig med min barsel engang.... Min store drøm er jo at blive falckredder, og var jo også startet da jeg blev gravid med mit første barn, men ham skulle jeg stå alene med og uddannelse som redder og en lille når man er alene, det holder ikke... Nu venter min kæreste og jeg første fælles barn, og jeg har lagt drømmen om redder på hylden for en tid. Og min 2 priotet er sous assistent, men hva kræver det?? Mener af erhvervserfaring osv.....

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

Findusinde

Hejsa..

Dette er taget direkte fra SOSUnords hjemme side..

Optagelsesbetingelser og fritagelse  

Optagelsesbetingelser
For at blive optaget på uddannelsen til social- og sundhedsassistent skal du opfylde ét af følgende krav:

• har social- og sundhedshjælper-uddannelsen eller anden uddannelse indenfor omsorgs-, pleje- og bistandsområdet
  • har arbejdserfaring og teoretisk viden, der svarer til social- og sundhedshjælperuddannelsen
  • har kvalifikationer erhvervet i udlandet, der svarer til en af ovennævnte.

Derudover bliver der lagt vægt på, at du:

• udtrykker interesse og engagement for uddannelsen og arbejdet inden for uddannelsesområdet
  • tilkendegiver interesse for og lyst til at indgå positivt i samarbejde med andre mennesker
  • giver udtryk for social forståelse
  • udtrykker interesse i fortsat personlig udvikling

Skolen optager de ansøgere, der ud fra ovenstående kvalifikationskriterier samlet må anses for bedst egnede.

Fritagelse   
Fritagelse betyder, at du kan få overført dokumenterede kvalifikationer og kompetencer fra én uddannelse til en anden. Du kan på den måde opnå fritagelse for standpunktskaratker/prøve eller afkortning af uddannelsestiden. Hvis du bliver fritaget for standpunktskarakter/prøve skal du dog stadig følge undervisningen.   

Du kan søge om fritagelse for grundfagene i uddannelsen samt for dele af praktik- og skoleforløb. 
Al fritagelse gives på baggrund af vedlagt dokumentation.   

Søger du fritagelse for grundfagene (dansk, engelsk og naturfag), skal dokumentationen indeholde niveauet for den undervisning, du har modtaget.   

Søger du fritagelse for dele af praktik- og skoleforløb, skal du vedlægge dokumentation i form af erhvervserfaring eller skolegang indenfor omsorgs-, pleje- eller bistandsområdet. Dokumentationen skal dække de mål, du skal nå på uddannelsen, og som du søger fritagelse for.

Du skal skrive dine ønsker om fritagelse i ansøgningsskemaet.  

Anmeld

9. november 2009

Kloster

LouiseLarsen skriver:

Hva kræver det?

Overvejer om det er det jeg skal når jeg er færdig med min barsel engang.... Min store drøm er jo at blive falckredder, og var jo også startet da jeg blev gravid med mit første barn, men ham skulle jeg stå alene med og uddannelse som redder og en lille når man er alene, det holder ikke... Nu venter min kæreste og jeg første fælles barn, og jeg har lagt drømmen om redder på hylden for en tid. Og min 2 priotet er sous assistent, men hva kræver det?? Mener af erhvervserfaring osv.....

Kram

Hej.

Jeg er sosu-ass. Hvis du har nogle spørgsmål udover det, der allerede er skrevet, kan du bare spørge.

Jeg blev færdig i feb i år, så det er stadig ret nyt. Men er VILD glad for denne her uddannelse. Det fede ved sosu-ass uddannelsen er, at den åbner såååå mange muligheder for evt videreuddannelse ell efteruddannelse.

Kloster

Anmeld

9. november 2009

karina1980

jeg er i fuld gang med sosu-ass. udd.

i min klasse er der 3 forskellige slags optagede elever,

der er os med en sosu-hjælper bag os

dem med erverserfaring indenfor området uden sosu-udd.

og så er der dem som sidder med en anden udd. og lidt erhverserfaring, det både datamatiker, fodterapeuter, kokke

men kig på den skoles hjemmeside som du vil gå på der står alle optagskravene,

ved at min mand kunne komme ind på sosu-ass. udd. med blot et års erfaring indenfor hjemmeplejen, på den skole hvor jeg går

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.