Børn får stress af pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

965 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra fpn.dk

Lave normeringer i daginstitutionerne giver børnene stress, gør dem mere aggressive og nedsætter deres indlæringsevne.

Børn får stress af pasning

I en lang række af landets børnehaver er der nu så få pædagoger ansat, at det direkte truer børnenes sundhed. En rundspørge i 37 kommuner, som Berlingske Research har foretaget, viser, at det er normalt, at der blot er én voksen til at passe otte børn.

Flere internationale forskningsresultater viser, at børn i institutioner med få pædagoger har et forhøjet indhold af stresshormonet kortisol i kroppen, og desuden kan de lave normeringer nedsætte børnenes indlæringsevne og gøre børnene mere aggressive.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

Mama84

Jeg troede ellers lovgivning siger at én pædagog må højst passe 5 børn...

eller er det bare mig der helt galt på den?

Anmeld

9. november 2009

Mira0911

Mama84 skriver:

Jeg troede ellers lovgivning siger at én pædagog må højst passe 5 børn...

eller er det bare mig der helt galt på den?

Har hørt det samme.

Anmeld

9. november 2009

dorthemus

Ja hvad kan jeg sige...jeg er pædagog og vores normering er 1:9 børn...stakkels børn og stakkels os

Anmeld

20. november 2009

Mama84

dorthemus skriver:

Ja hvad kan jeg sige...jeg er pædagog og vores normering er 1:9 børn...stakkels børn og stakkels os

Så er vi da altså heldigt

min søn går i vuggestue nu.. der er 3 pædagog i hans stue hvor der må være højst 12 børn..

Anmeld

20. november 2009

Malene76

Det kan simpelthen gøre mig rasende det vi byder de små børn i vores institutioner for at spare penge her og nu...

Anmeld

20. november 2009

Malene76

Altså det er politikerne med deres konstante nedskærringer i normeringerne jeg øffer over ikke pædagogerne som gør det bedste de kan med det de har til rådighed..

Anmeld

20. november 2009

maria_wlt

dorthemus skriver:

Ja det er fuldstændig latterligt.. Ingen mennesker til at tage sig af mange... Kender alt for godt problemet.. Er SOSU.. og der kan man komme ind fra gaden og passe hvad som helst.. Virkelig en flov måde at gøre tingene på når det er mennesker det handler om..

Anmeld

20. november 2009

dorthemus

Mama84 skriver:

Så er vi da altså heldigt

min søn går i vuggestue nu.. der er 3 pædagog i hans stue hvor der må være højst 12 børn..

Jeg er pædagog i en børnehave...normeringen i vuggestuer er, trods alt, bedre der

Anmeld

20. november 2009

dorthemus

maria_wt skriver:

Ja det er fuldstændig latterligt.. Ingen mennesker til at tage sig af mange... Kender alt for godt problemet.. Er SOSU.. og der kan man komme ind fra gaden og passe hvad som helst.. Virkelig en flov måde at gøre tingene på når det er mennesker det handler om..

ja det må du nok sige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.