årh hvor kan livet dog være svært nogle gange :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. november 2009

N1

Jeg føler mig så forvirret og har haft det sådan et stykke tid nu!

Jeg vil gerne have mange børn, ikke 3 eller 4, nærmere 5 eller 7. Ved ikke hvorfor jeg har det sådan, vi er selv 3 børn i min familie, så det er ikke "hjemmefra" at jeg har den mærkelige lyst  Men når jeg nu har den indstilling at få mange børn, så kan jeg bare heller ikke komme hurtigt nok igang?! Og det er dét der skrammer mig!  Jeg er meget ansvarlig og moden af min alder, har arbejdet i en børnetøjsbutik i 2 år (ja, skaden er sket med alt det baby halløj) hvor jeg allerede fra 15-årig passede butikken helt alene, åben-luk og nøj hvor har jeg været glad for det, og hvor har jeg bare lært en helt masse ting!  for et år siden, skete der nogle ting i familien som gjorde at jeg måtte tage sig af min lillebror på 6, hvilket jeg gjorde af egen fri vilje! Jeg sørgede for at han kom i skole, kom i bad, fik aftensmad, handlede ind, vaskede tøj, lavede lektier mm. Alt det samtidig med at jeg gik i skole og passe mit arbejde. Det var da hårdt i de 7 måneder det stod på, men da min mor så igen var klar til at give kærlighed til alle hendes børn, gjorde det bare så forfærdeligt ondt, at min dejlige bror blev "taget fra mig"  Det er nu et halvt år siden, og jeg har da lært at leve med at han er min bror, og ikke mit barn!

Men.. På den anden side vil jeg også rigtig gerne have min ungdom.. Tage på en masse ferie, få en masse oplevelser, en fed uddannelse osv osv. Men føler bare ikke jeg kan nå alle tingene her i livet?! og man lever jo kun én gang!  skræmmende..

Jeg har ingen planer om at blive gravid nu, sådan skal i ikke opfatte det! Men iih, jeg er bare SÅ skruk! alt jeg er ved at blive sindsyg!

Jeg er forresten på p-piller, men jeg begyndte så at bløde mandag, hvor jeg om aftene skulle tage min sidste p-pille. Jeg blødte meget svagt i 3 dage, hvor jeg normalt bløder fuldstændig igennem efter 2 timer  denne gang holdt tamponen hele dagen, og intet blod i bindet om natten.. Kan jeg være blevet gravid på p-piller?

Ved slet ikke hvor jeg vil hen med indlægget, havde bare brug for at komme af med noget af det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

Kloster

Hej.

Måtte da lige ind på din profil og kigge... 16 år... Sådan en fin alder til en ungdom

Ved heller ikke rigtig , hvad du vil med dit indlæg, men vil lige skrive et par ord til dig...

Så flot, du tog dig af din lillebror, da der var krise i familien. Men du skal VIRKELIG nyde din ungdom. Den kan hurtig nok blive færdig ell taget væk. Tag ud og rejs. Drag nogle erfaringer, lav nogle småfejl og lær livet at kende. Lær dig selv at kende! og find MANDEN i dit liv.

Du har sikkert kæreste på nu, men som 16 årig er livet stadig så nyt og interessant.

Da jeg selv var 16 år.... Åhh en tid...... Synes jeg også bare jeg var klar til børn. Jeg glædede mig sååå enorm til jeg skulle have børn. Men gud ske lov for, jeg ikke fik dem der. Fik dem så som 21, 22 og 27 årig. Og jeg har fortrudt ligeså stille at jeg ikke bare startede som 27 årig.

Hvad med uddannelse?

Selvom du vil have mange børn, er livet jo ikke forbi, når man er 30 år. Man vokser VIRKELIG med alderen. Ved godt, nogle får børn som teenagere, men jeg er ikke for dette valg. Håber bare sååå meget, mine drenge bliver en hel del ældre, før de bliver fædre.

Ved nu heller ikke hvad jeg vil med mit indlæg, men jeg vil bare fortælle, at jeg kan huske dine tanker fra mig selv. Men selvom de tanker er der, behøver de ikke blive fuldførte  LIGE NU...

Bare et råd og et langt indlæg

Kloster

Anmeld

8. november 2009

N1

Tusind tak for dit indlæg  dejligt at høre at du også har haft den slags tanker! Dit indlæg har virkelig gjort indtryk på mig, og vil tage alle dine ord til mig med kys hånd!

Anmeld

8. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Hej Natter

Jeg kan godt forstå du er skruk. Sådan havde jeg det nemlig også da jeg var 16 år. Ligesom dig havde jeg heller ikke tænkt mig at blive gravid, da jeg bestemt godt kunne se det upraktiske i det, men jeg kunne næsten ikke vente før jeg fandt manden i mit liv osv osv. Der skulle så gå 9 år. Men nu står jeg lige foran målet og skal have første barn om et par uger. Jeg er glad for at det først er nu, på trods af jeg i modsætning til dig ikke er specielt eventyrlysten og aldrig har været det. Jeg har hverken rejst eller gået meget i byen, men jeg har lært mig selv rigtig godt at kende og føler jeg har lært en masse af livet og de mennesker jeg har mødt på mig. Ting jeg vil give videre og ting jeg vil lære mine børn at styre udenom eller at takle.

Det kan jo være at når du har fået et par børn, at du alligevel har nok i dem, så det skal du nok ikke tænke så meget over. Vil du til den tid gerne have flere må vi bare håbe din mand er enig. Hehe...

Jeg synes det er fornuftig med en uddannelse først, så det bliver så nemt for dig som muligt at have børn, for det gør det nu engang lettere at have råd til det.

Til sidst vil jeg bare lige spørge dig. Hvorfor i alverden arbejder du i butik og ikke i en børnhave?  Det lader til du har meget at give af.

edit: Ja, man kan godt blive gravid på p-piller, selvom det er yderst sjældent at det sker ved korrekt brug, så er du i tvivl så tag en test. Husk at den dog godt kan være negativ hvis du får taget den for tidligt.

Anmeld

8. november 2009

Barbamama

Uha... Ja du skal nyde din ungdom nu i fulde drag. Børnene kan du altid få, men du kan ikke få din ungdom igen. Du skal til fester, bud og rejse måske og tage en uddannelse som du bliver glad for osv osv. Finde en sød kæreste eller to og så bare nyde livet. Jeg troede jeg var klar til en baby dengang jeg var 18, men uha hvor er jeg glad for at min kæreste på det tidspunkt ikke var med på den for jeg ville ikke have været foruden alt det der er sket i mit liv og nu er jeg 29 og har fået mit første barn. Jeg siger ikke du skal vente så længe men sørg for at nyde din ungdom for lige pludselig er den væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.