Råd søges...............please!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. november 2009

anna-jonas

Altså, det er ang. Ida, som nu er blevet 8 mdr. men ikke er udviklet svarende til sin alder (ja, i ved jo hvad det handler om).

Nåå, men vi har altid kunnet putte hende...............og så lagde hun hovedet på skrå, og sov efter 2-3 min. MEN.........den sidste uges tid har det BESTEMT ikke været sådan. Hun har enormt svært ved at finde ro.................fægter med arme og ben, og sutten ryger ud 10 gange. Hun skriger som en besat (det har hun ellers aldrig gjort), og det er lige meget om vi sidder og aer hende, vugger hende eller står ved siden af og siger beroligende lyde. Det eneste sted hun falder relativt hurtigt i søvn, er i barnevognen.......................vel og mærke hvis den bliver vugget. Altså...................sådan har det ALDRIG været før. Hvad sker der med vores lille Ida-pige??

Hun er også vågen flere timer hver nat..................og ligger og pludrer så højt, at vi må gå ned i stuen med hende, for at hun ikke skal vække Anna. Normalt har hun været halvvågen et par gange, og har "bedt" om en tår mælk......................og er så faldet i søvn ved brystet........................men nej, nu laver hun er farlig larm. I nat stod Jan op med hende kl. 3..................og hun sov først kl. 5.30.

Os voksne herhjemme, er snart slidt helt op...................for vi er så stage trætte, og går rundt som zoombier.

Nogle der kender til prob. ? kan forklare det? Og ikke mindst give et godt råd??

Knus en meget træt MEtte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

Vinker

Åååh nej en træls drejning med natteroen  Det er bare så hårdt når man ikke får den søvn man har behov for - Specielt når det strækker sig over flere nætter....

Min første tanke er som altid: Er det måske tænderne der generer hende???

Vi har selv bøvlet meget herhjemme med Niklas Emil (og gør det egentlig meget endnu) med nattesøvnen. Oftest skyldes det dog tænderne så plager ham voldsomt meget. Synes hver tand tar ca 1 uge med dårlige nætter, så rigtig klisteret tandbæ, varme røde kinder og til sidst; en lille spids hvid tand er tittet frem. Lige nu er det kindtænderne (åååh nej...)

Måske er hun bare blevet meget mere bevist... Altså hun vil have jer hos hende (tryghed) og prøver måske jeres grænser af?

Ja det er bare så svært med de kære små. Det ville altså være MEGET nemmere hvis de kunne snakke......

Håber på det SNART vender igen!!!!

Anmeld

8. november 2009

Klumpe-dumpe

8. november 2009

Vingummien

Vil sige ligesom Rikke at hun lyder til hun er blevet mere bevist, og måske er barnevognen mere tryg for hende nu, da den er lille og "holder" om hende, hvor en seng jo er stor og et hel rum at være i, så måske hun i en perioede skal sove deri.

Vi har jo kun haft små perioeder hvor Emil ikke har villet sove og har kun været 2 dage max han har været lidt små træls. Men mit råd er ikke hvad i kan gøre ved hende, men hvvad i kan gøre, tag en nat hver så en af jer får lov at sove, så det den ene nat er dig der har vagten og tager hende i stuen eller hvad i nu vælger og så natten efter er det så din mand der har vagten og dig der får lov at sove. Tro mig det hjælper altså, hvis man virkelig læser det hele over på den der har vagten og ikke ligger og tænker skal jegg hjælpe osv, nej den der sover skal bare vende ryggen til og så lad den anden ordne det.

Hvis jeg forstod det rigtig så ammer du stadig? Måske det er tid til flaske, hvis i vil give hende det selvf.

Anmeld

8. november 2009

Klumpe-dumpe

Forøvrigt så hjælpe det Malucca med at falde i søvn når jeg putter mig med hende i min seng.... Så falder hun (som regl) i søvn ret hurtigt.

-Jeg tror at både Ida og Malucca lige pt. har brug for mere tryghed.

Og så håber vi på det bare er en periode, for ja puha trætheden er virkelig dræbende.

Krammer.

Anmeld

8. november 2009

anna-jonas

suanne85 skriver:

Vil sige ligesom Rikke at hun lyder til hun er blevet mere bevist, og måske er barnevognen mere tryg for hende nu, da den er lille og "holder" om hende, hvor en seng jo er stor og et hel rum at være i, så måske hun i en perioede skal sove deri.

Vi har jo kun haft små perioeder hvor Emil ikke har villet sove og har kun været 2 dage max han har været lidt små træls. Men mit råd er ikke hvad i kan gøre ved hende, men hvvad i kan gøre, tag en nat hver så en af jer får lov at sove, så det den ene nat er dig der har vagten og tager hende i stuen eller hvad i nu vælger og så natten efter er det så din mand der har vagten og dig der får lov at sove. Tro mig det hjælper altså, hvis man virkelig læser det hele over på den der har vagten og ikke ligger og tænker skal jegg hjælpe osv, nej den der sover skal bare vende ryggen til og så lad den anden ordne det.

Hvis jeg forstod det rigtig så ammer du stadig? Måske det er tid til flaske, hvis i vil give hende det selvf.

Jeg ville hjertens gerne køre Ida over på flaske.................men en del af Ida's hjerneskade har noget med mundmotorikken at gøre. Så derfor kan hun ikke finde ud af at spise endnu, og kan heller ikke finde ud af at tage flaske. Heldigvis kan hun finde ud af at die........men det holder hende jo ikke mæt så længe ad gangen mere. Fyssen nævnte at sonde kan være en sidste udvej..............så Ida får det hun skal have. Men vi skal kobles på en ergoterapeut fra på torsdag.............så håber jeg at hun kan hjælpe med at træne hendes motorik. Ida spiser nuværende ca. 1/2 dl. tynd frugtgrød 2 gange om dagen.............resten er amning. Er sgu' ved at være godt brugt.

Anmeld

8. november 2009

anna-jonas

malucca09 skriver:

Jeg tror du kan takke Milka for hvordan Ida-musen opføre sig.

Malucca er fuldstændig på sammen måde

Jeg har lige fundet nogle hjemmeside til dig.

http://voresborn.dk/barnets-udvikling-fra-a-z/folg-din-babys-udvikling-uge-for-uge/3920-uge-36-baby-har-adskillelsesangst-om-natten

http://www.protac.dk/Default.aspx?ID=5

http://www.handicstore.dk/shop.asp?ID=203&gclid=CNzA9vvs-50CFcsz3godiV6mqQ

Tak Søde Trine..............finder stor trøst i, at i går igennem det samme, dig og Malucca. Mon ikke det er en overgang, mens tigeren er på besøg.

Knus

Anmeld

8. november 2009

Vingummien

Anna-jonas skriver:

Jeg ville hjertens gerne køre Ida over på flaske.................men en del af Ida's hjerneskade har noget med mundmotorikken at gøre. Så derfor kan hun ikke finde ud af at spise endnu, og kan heller ikke finde ud af at tage flaske. Heldigvis kan hun finde ud af at die........men det holder hende jo ikke mæt så længe ad gangen mere. Fyssen nævnte at sonde kan være en sidste udvej..............så Ida får det hun skal have. Men vi skal kobles på en ergoterapeut fra på torsdag.............så håber jeg at hun kan hjælpe med at træne hendes motorik. Ida spiser nuværende ca. 1/2 dl. tynd frugtgrød 2 gange om dagen.............resten er amning. Er sgu' ved at være godt brugt.

Gud ja det er rigtigt, havde jeg ikke lige tænkt på vidste jeg da egentlig godt. Nok fordi mange af os forbinder flaske med det samme som at få fra bryst.

Så kan keg godt forstå du er brugt for så er det det jo ligesom dig der skal op osv når hun skal have noget at spise. Puha håber godt nok hun finder en hurtig løsnign som kan hjælpe jer, for kan jo være fodi hun ikke får nok mad nu at det er derfor hun sover så skidt, ved jeg fra Emil af, og har du måske prøvet med de andre 2.

Håber i finder en løsning inden sonde for det vil være synd for hende og synd og træls for jer. En skam mænd ikke kan amme når vi andre er færdig.

Anmeld

8. november 2009

Klumpe-dumpe

Anna-jonas skriver:

Tak Søde Trine..............finder stor trøst i, at i går igennem det samme, dig og Malucca. Mon ikke det er en overgang, mens tigeren er på besøg.

Knus

Ej jeg tror seriøst at det er fase. Lige nu ligger Malucca og snakker inden i sengen ENDNU. og hun har mac sovet 2 timer siden hun stod op kl. 715. hun har render om øjnene af træthed men overgive sig gør hun IKKE før jeg ligger mig ind til hende.

(Af princip tage jeg hende aldrig op igen når jeg har puttet hende. )

Men har du kikket det sidste link. der er der også noget med at styrke mund motorikken. (Ved godt i får ergo på torsdag)

og så overvejer jeg stadig kraftig at ansøge om at få en kuglesdyne på prøve. Jeg har KUN hørt meget positivt om dem, og jeg tror helt ærligt at det også kunne være en ting for Ida. Så jeg synes du skal tage en snak med ergoen om disse dyne.

-Og du ved jo hvad sonde drejer sig om, måske det alligevel ikke er en hel dum ide?

Anmeld

9. november 2009

anna-jonas

malucca09 skriver:

Ej jeg tror seriøst at det er fase. Lige nu ligger Malucca og snakker inden i sengen ENDNU. og hun har mac sovet 2 timer siden hun stod op kl. 715. hun har render om øjnene af træthed men overgive sig gør hun IKKE før jeg ligger mig ind til hende.

(Af princip tage jeg hende aldrig op igen når jeg har puttet hende. )

Men har du kikket det sidste link. der er der også noget med at styrke mund motorikken. (Ved godt i får ergo på torsdag)

og så overvejer jeg stadig kraftig at ansøge om at få en kuglesdyne på prøve. Jeg har KUN hørt meget positivt om dem, og jeg tror helt ærligt at det også kunne være en ting for Ida. Så jeg synes du skal tage en snak med ergoen om disse dyne.

-Og du ved jo hvad sonde drejer sig om, måske det alligevel ikke er en hel dum ide?

Puhh..........sådan en sonde er svær at komme af med..........jeg håber at vi kan hjælpe Ida, uden at hun skal have sådan en.

Det er stadig et værre bøvl at få Ida til at sove............hvornår mon man kan forvente at Tigeren stikker videre til næste bebs??

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.