MiniMe skriver:
Tak for svar. Jeg har aldrig hørt at man kan have forstørrede ægstokke. Hvordan ved du at du haver det? Og hvordan ved du at du haver mer end 1 æl på en syklus? Tager du æl-test gennem hele syklus?
jeg ved, at mine æggestokke er forstørrede, fordi jeg er blevet scannet pga nogle smerter i underlivet. Mine æg ligger i større klynger og jeg løsner - mente gynækologen - ofte mere end eet af gangen. Når der kommer to æg i en cyklus, er det tit med en uges mellemrum cirka. Jeg har ofte målt morgentempratur og testet for ÆL med tisse-strips. Der kan godt gå en cyklus uden ÆL, der kan være en cyklus med to, men som regel har jeg en enkelt cirka to uger inden menstruation.
Der er ikke noget "farligt" eller underligt ved det. Bare et eksempel på, at det normale har vide grænser og at alle kvinder er forskellige.
Min yngste søn er bevis for, at jeg har ofte har to ÆL på en cyklus. Jeg målte morgentempratur og brugt ÆL strips i den cyklus, hvor han blev til. Jeg startede med at måle, da jeg var halvvejs henne i den cyklus, og vi var IKKE sammen i dagene inden jeg målte ÆL. Ved scanningen viste det sig da også, at han var en uge ældre end den ÆL, jeg havde konstateret
Anmeld