Merkelig… 2 x ægløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.180 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. november 2009

MiniMe

Hej piger..

Nu forstår jeg ingenting… Jeg var 100 % sikker på at jeg havde ægløsning sidst weekend. Havde ægløsningsmerter (murringer i underlivet) og positiv ægløsningsteste i 2 dage (dag 18-19 i min syklus). MEN så opdaget jeg ægløsningslim-slim i går eftermiddag (det er jeg helt sikker på), og havde positiv æl-test her til morgen... Jeg er i dag på dag 27 i min syklus.

Hvad sker? Har jeg ægløsning nu?  Kan have ÆL-slim uden ÆL?

Er det nogle der har lignende erfaringer eller hvad?

Det skal så siges at jeg har haft uregelmæssige og ganske lange sykluser tidligere... Men jeg har fået positive ÆL-teste og ÆL-murriger hver syklus, og aldrig oplevet noget lignende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

Joanna

MiniMe skriver:

Hej piger..

Nu forstår jeg ingenting… Jeg var 100 % sikker på at jeg havde ægløsning sidst weekend. Havde ægløsningsmerter (murringer i underlivet) og positiv ægløsningsteste i 2 dage (dag 18-19 i min syklus). MEN så opdaget jeg ægløsningslim-slim i går eftermiddag (det er jeg helt sikker på), og havde positiv æl-test her til morgen... Jeg er i dag på dag 27 i min syklus.

Det skal så siges at jeg har haft uregelmæssige og ganske lange sykluser tidligere... Men jeg har fået positive ÆL-teste og ÆL-murriger hver syklus, og aldrig oplevet noget lignende...

ja.... der er to muligheder.

1) enten så er du een af de kvinder - ligesom mig, der har lidt forstørrede æggestokke, lange cykli og ind imellem har to ÆL med en uges tid imellem på een cyklus. Det ER muligt (min yngste søn er bevis!) og det er heller ikke så usædvanligt hos kvinder med cyklus på 30 dage +

2) du er blevet gravid i sidste weekend, og nu begynder du at mærke hormonerne. Graviditet giver også en LH stigning og en ÆL-test vil derfor vise falsk positiv. Ligesom hormoner og øget blodgennemstrømning i underlivet kan give udflåd. 

Løsningen er i begge tilfælde - slap af, så godt du kan og ha' det sex, du orker 

Anmeld

8. november 2009

MiniMe

Joanna skriver:

ja.... der er to muligheder.

1) enten så er du een af de kvinder - ligesom mig, der har lidt forstørrede æggestokke, lange cykli og ind imellem har to ÆL med en uges tid imellem på een cyklus. Det ER muligt (min yngste søn er bevis!) og det er heller ikke så usædvanligt hos kvinder med cyklus på 30 dage +

2) du er blevet gravid i sidste weekend, og nu begynder du at mærke hormonerne. Graviditet giver også en LH stigning og en ÆL-test vil derfor vise falsk positiv. Ligesom hormoner og øget blodgennemstrømning i underlivet kan give udflåd. 

Løsningen er i begge tilfælde - slap af, så godt du kan og ha' det sex, du orker 

Tak for svar. Jeg har aldrig hørt at man kan have forstørrede ægstokke. Hvordan ved du at du haver det? Og hvordan ved du at du haver mer end 1 æl på en syklus? Tager du æl-test gennem hele syklus?

Anmeld

8. november 2009

Joanna

MiniMe skriver:

Tak for svar. Jeg har aldrig hørt at man kan have forstørrede ægstokke. Hvordan ved du at du haver det? Og hvordan ved du at du haver mer end 1 æl på en syklus? Tager du æl-test gennem hele syklus?

jeg ved, at mine æggestokke er forstørrede, fordi jeg er blevet scannet pga nogle smerter i underlivet. Mine æg ligger i større klynger og jeg løsner - mente gynækologen - ofte mere end eet af gangen. Når der kommer to æg i en cyklus, er det tit med en uges mellemrum cirka. Jeg har ofte målt morgentempratur og testet for ÆL med tisse-strips. Der kan godt gå en cyklus uden ÆL, der kan være en cyklus med to, men som regel har jeg en enkelt cirka to uger inden menstruation. 

Der er ikke noget "farligt" eller underligt ved det. Bare et eksempel på, at det normale har vide grænser og at alle kvinder er forskellige. 

Min yngste søn er bevis for, at jeg har ofte har to ÆL på en cyklus. Jeg målte morgentempratur og brugt ÆL strips i den cyklus, hvor han blev til. Jeg startede med at måle, da jeg var halvvejs henne i den cyklus, og vi var IKKE sammen i dagene inden jeg målte ÆL. Ved scanningen viste det sig da også, at han var en uge ældre end den ÆL, jeg havde konstateret  

Anmeld

8. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg testede positiv med en ÆL-test 2 uger efter jeg VAR blevet gravid og troede at nu skulle der laves baby

Fandt først ud af det da jeg blev rykket 2 uger frem  ved NF...

Så måske er du allerede med rogn?

Anmeld

8. november 2009

MiniMe

Rosa skriver:

Jeg testede positiv med en ÆL-test 2 uger efter jeg VAR blevet gravid og troede at nu skulle der laves baby

Fandt først ud af det da jeg blev rykket 2 uger frem  ved NF...

Så måske er du allerede med rogn?

Uha, det er jo lov at håbe! Men det er nok bedst at sexe videre

Anmeld

8. november 2009

Lillefe

uuuuuuuuh så vil jeg da  fingre for at du er

Anmeld

8. november 2009

Ansemusen

Kroppen er simpelthen forunderlig!!

Anmeld

9. november 2009

Joanna

Ansemusen skriver:

Kroppen er simpelthen forunderlig!!

Ja! Amen! Og to streger under facit!

Hvor har du bare ret! Det tænker jeg tit på - især i de her forbindelser. Nogle gange, når mine drenge tumler, råber og griner, kører om kap på deres cykler i haven eller sidder fredeligt og leger med brio-tog... så kigger jeg kærligt på dem og på min mand og siger: "Se, der er to mennesker, vi selv har lavet!"

Det er lige så man får gåsehud op ad armene og en klump i halsen.

Anmeld

9. november 2009

Mutti2

MiniMe skriver:

Hej piger..

Nu har jeg ikke forstand på det du spørger om, og jeg kan ikke hjælpe dig med et svar!!

Men alle cykluser kan jo være helt forskellige.....

Meeeeen så er det jo bare tid til at tage en tur i høet  Man kan vel aldrig prøve for meget  Så ring til manden og sig han skal blive akut syg, og så tag resten af dagen i sengen  Hihihi.....

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.