Øget produktion af råmælk omkring termin ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. november 2009

Smukkert

Hej supermødre!
Jeg er idag 37+5 og har hele min graviditet haft råmælk i brysterne. Et par dråber kunne jeg klemme ud, cirka... Her idag var jeg så lige ved at få et chok over hvor meget råmælk jeg kan klemme ud. Jeg har ikke målt, naturligvis, men vil skyde på et par spiseskefulde! . Kan det være rigtigt at man producerer så meget allerede? Måske et tegn på at fødslen nærmer sig?

Idag har vi d. 8 november hvilket var min termin beregnet ud fra sidste menstruationsdato, men til NF blev jeg rykket til d. 23 november.
Det er super spændende hvornår det bliver.
Da jeg var 35+3 lå han fast med hovedet.

Jeg er ved at være lidt utålmodig, men vil nødigt føde lige nu, hvor jeg ligger syg med snotnæse og hovedpine .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

Lise

Det lyder da meget sandsynligt at du har "så meget" umiddelbart inden fødslen. Om det så betyder at du føder imorgen eller om et par uger, vil jeg undlade at svare på...

Men du skal ikke klemme det ud. Det er jo din babys første mad

Det er sgu svært med de der terminer. Det er lang tid du er blevet skudt tilbage ved NF, synes jeg. Så det er da spændende om fødslen er lige om hjørnet. Jeg fødte første gang 11 dage før termin...  

God bedring og held og lykke

Anmeld

8. november 2009

Ni-ko-li-ne

det er ganske individuelt hvor meget af det man har :0)

Anmeld

8. november 2009

Smukkert

Lise skriver:

Det lyder da meget sandsynligt at du har "så meget" umiddelbart inden fødslen. Om det så betyder at du føder imorgen eller om et par uger, vil jeg undlade at svare på...

Men du skal ikke klemme det ud. Det er jo din babys første mad

Det er sgu svært med de der terminer. Det er lang tid du er blevet skudt tilbage ved NF, synes jeg. Så det er da spændende om fødslen er lige om hjørnet. Jeg fødte første gang 11 dage før termin...  

God bedring og held og lykke

Producerer jeg ikke bare noget nyt hvis jeg klemmer det ud? Altså der burde ikke ske noget ved det?

Jeg tror ikke jeg går helt til d. 23 for jeg synes godt nok jeg får stønnet nogle "av" hyppigere pga. plukveer der gør ondt. Kroppen øver sig på de rigtigt veer .

Anmeld

8. november 2009

Ni-ko-li-ne

T231109 skriver:

Producerer jeg ikke bare noget nyt hvis jeg klemmer det ud? Altså der burde ikke ske noget ved det?

Jeg tror ikke jeg går helt til d. 23 for jeg synes godt nok jeg får stønnet nogle "av" hyppigere pga. plukveer der gør ondt. Kroppen øver sig på de rigtigt veer .

jo din krop laver noget nyt :=) inegnting at bekymre sig om der :0) og det ændrer sig hele tiden, mælken får en anden sammensætning alt efter hvor langt du er, så den passer liige til lille bebs

Anmeld

8. november 2009

Lise

T231109 skriver:

Jo, det vil jeg mene du gør... Jeg har bare læst/fået af vide flere gange at man ikke skal klemme råmælken ud, selvom det er lidt sjovt  Jeg ved faktisk slet ikke noget om det...

Anmeld

8. november 2009

Smukkert

Lise skriver:

Jo, det vil jeg mene du gør... Jeg har bare læst/fået af vide flere gange at man ikke skal klemme råmælken ud, selvom det er lidt sjovt  Jeg ved faktisk slet ikke noget om det...

Det har jeg aldrig hørt noget om.. Det kan da godt være .
Ja, det er lidt sjovt - især når det fosser ud med så meget!

Man siger man taber sig ved amning; ... dvs. jeg kan slanke mig på forhånd ved at klemme råmælk ud? Hehe , spøg til side...

Anmeld

8. november 2009

Ni-ko-li-ne

T231109 skriver:

Det har jeg aldrig hørt noget om.. Det kan da godt være .
Ja, det er lidt sjovt - især når det fosser ud med så meget!

Man siger man taber sig ved amning; ... dvs. jeg kan slanke mig på forhånd ved at klemme råmælk ud? Hehe , spøg til side...

jeg ammede til Nikoline var 5 mdr... og tabte mig ikke ved det, selvom jeg ikke spiste mere :0)

Anmeld

8. november 2009

Lise

Ja, det havde jeg også hørt. ØV, hvor blev jeg skuffet. Den voldsomme mængde af hormoner der raserede min krop sørgede for at kalorieindtaget var for stort til det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.