CarinaSD skriver:
Hej i skønne damer.
Jeg har lige et spørgsmål til jer. Ved ikk om det har været oppe før. Så nu prøver jeg. Jeg går på barsel .. og har været sygmeldt siden uge 23 .. Og har været på barsel i 3½ månede snart. Men jeg må indrømme at jeg gerne snart vil ud og lave noget. Men har ingen ide om jeg skal sende Noah i Dp eller vuggestue ... Hva er jeres arfaringer med dette?
Altså det er ikk fordi at hader at gå hjemme med ham .. Men jeg syntes bare at dagen er den samme .. Og mødregruppen her i hobro er med kvinder fra 30 til 43 år .. Og syntes ligesom ikk rigtig at jeg passer der ind. mig og min kæreste har snakket om det her til aften. Og han syntes jo at jeg skal følge mit hjerte og gøre hva jeg syntes er bedste for mig og Noah ..
Men til sidst vil jeg spørge jer om hvornår i sendte jeres små i Dp eller vuggestue ?
Knus Carina
P.s Har ikk tænkt mig at sende ham afsted før han er omkring de 7-9 mdr ..
Det er også svært at finde ud af om man skal vælge DP eller VGST. Jeg synes der er fordele og ulemper ved begge dele og så er der også forskel fra sted til sted og på hvad vi vægter højest. Derfor vil jeg mene at det er vigtigst at I som familie snakker om hvad I forventer af det sted hvor jeres barn skal passes.
Jeg har altid selv været mest til VGST og derfor er det også endt med at vores søn er kommer i VGST. Ikke fordi jeg ikke kan lide DPér, men jeg er nok bare mere kritisk når mit barn skal passes i et privat hjem hvor man ikke ved hvem der kommer og går i løbet af dagen, om der blir røget og om der er dyr. Og så det der med at de pludselig kan komme i gæste DP er jeg heller ikke så glad for. Jeg ved der findes mange rigtig dygtige og søde DPér, men der findes godt nok også mange der ikke er helt så seriøse med børnepasningen - Men man hører jo så meget....
Og ja der er også mange ting i en VGST som man kan komme ind på, men jeg kan godt lide at det hovedsageligt er uddannet personale der passer børnene og at det ikke blot er én person der tager sig af ens barn, men at de lærer at der er flere der duer. At der er mere end 4 legekammerater, at der er større muligheder for at komme på tur, at der er køkkenpersonale der laver maden (der hvor Niklas Emil går er det hovedsageligt øko. mad) og så at de har længere åbent i begge ender.
Vi er rigtige glade for Niklas Emils VGST. Vi har indtil videre ikke haft noget som helst at klage over. Han har gået der i 3½ mdr nu og han virker til at være rigtig glad for at være der. De siger også at han altid er en glad dreng, dejligt.
Niklas Emil startede i VGST da han var 10 mdr og det virkede meget passende.
Men er sikker på der er meget forskel fra sted til sted og der er også forskel på vores børn. Nogen er stille og rolige og har måske nok i at der er 4 legekammerater og lidt mere ro omkring sig, mens andre børn har brug for flere udfodringer som der ofte er i en VGST fordi der er flere børn at lege med.
Håber I findet det rette sted for Noah