Dp eller vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

629 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. november 2009

CarinaSB

Hej i skønne damer.

Jeg har lige et spørgsmål til jer. Ved ikk om det har været oppe før. Så nu prøver jeg. Jeg går på barsel .. og har været sygmeldt siden uge 23 .. Og har været på barsel i 3½ månede snart. Men jeg må indrømme at jeg gerne snart vil ud og lave noget. Men har ingen ide om jeg skal sende Noah i Dp eller vuggestue ... Hva er jeres arfaringer med dette?

Altså det er ikk fordi at hader at gå hjemme med ham .. Men jeg syntes bare at dagen er den samme .. Og mødregruppen her i hobro er med kvinder fra 30 til 43 år .. Og syntes ligesom ikk rigtig at jeg passer der ind. mig og min kæreste har snakket om det her til aften. Og han syntes jo at jeg skal følge mit hjerte og gøre hva jeg syntes er bedste for mig og Noah ..

Men til sidst vil jeg spørge jer om hvornår i sendte jeres små i Dp eller vuggestue ?

Knus Carina

P.s Har ikk tænkt mig at sende ham afsted før han er omkring de 7-9 mdr ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

sarahb

CarinaSD skriver:

Hej i skønne damer.

Jeg har lige et spørgsmål til jer. Ved ikk om det har været oppe før. Så nu prøver jeg. Jeg går på barsel .. og har været sygmeldt siden uge 23 .. Og har været på barsel i 3½ månede snart. Men jeg må indrømme at jeg gerne snart vil ud og lave noget. Men har ingen ide om jeg skal sende Noah i Dp eller vuggestue ... Hva er jeres arfaringer med dette?

Altså det er ikk fordi at hader at gå hjemme med ham .. Men jeg syntes bare at dagen er den samme .. Og mødregruppen her i hobro er med kvinder fra 30 til 43 år .. Og syntes ligesom ikk rigtig at jeg passer der ind. mig og min kæreste har snakket om det her til aften. Og han syntes jo at jeg skal følge mit hjerte og gøre hva jeg syntes er bedste for mig og Noah ..

Men til sidst vil jeg spørge jer om hvornår i sendte jeres små i Dp eller vuggestue ?

Knus Carina

min søn er i dp og det er helt sikkert det rigtige for os.
Jeg synes man i dp har et super tæt bånd og der er ro og overskud til det enkelte barn.. Og som situationen ser ud med pædagoger og mange børn og nedskæringer så er jeg i tvivl om mit barns behov ville blive mødt i en vuggestue og specielt i en tidlig alder.. jeg sendte min søn i dp da han var 10mdr.
Og som 7-10 mdr er der stort behov for tryghed og nærvær og opmærksomhed og det ville jeg ikke stole på de kunne i en vuggestue med så lidt pædagog pr. barn

Anmeld

8. november 2009

Honningblomst

Om du skal vælge dp, eller vs, synes jeg kommer an på hvilke steder det er...der er jo meget forskel på de forskellige, hvad de vægter og ikke mindst hvilke mennesker det er. Og så handler det da også om hvordan dit barn er. Helt små børn tror jeg dog ikke har det specielt godt hverken det ene eller andet sted, der de jo har brug for meget nærhed og omsorg og det er bare ikke muligt at give al det der burde gives.

Kan huske min veninde der var dp, hun var grædefærdig da hun fik en lille en på½ år for det barn måtte tit ligge og græde fordi hun jo havde tre-fire andre også...så det var så hårdt for den lille.

Knus Eva..

Anmeld

8. november 2009

Sara.

Jeg har valgt vuggestue da jeg personligt ser det som det bedste tilbud for os. Jeg sendte min pige afsted da hun var knap 9 mdr og lillesøster eller bror blir sendt afsted også omkring de 9 mdr da det passer med at jeg slutter med barsel og starter op på uddannelse igen der...

Grunden til at jeg går ind for vuggestue er at der er uddannet personale til at varetage mine børns behov! Og jeg ved at det kan de godt selvom mit barn er 6 - 9 -12 mdr eller hvor gammel hun er. Der er flere voksne (unge, gamle, mænd, kvinder osv) for barnet at knytte sig til / flere voksne for os forældre at knytte os til. Barnet har muligheder for at lege med børn på kryds og tværs af alder, og der vil næsten altid være nogen på barnets egen alder... Hvis en pædagog er syg vil der altid være andre faste på stuen som kender min datter og vil derfor ikke påvirke dagligdagen / rytmen.

Jeg ved at der sikkert er dagplejere som er et MINDST LIGESÅ GODT VALG... Men ja, ville stadig føle mig mest "sikker" ved at vælge vuggestue

Hvis jeg var dig ville jeg undersøge vuggestuerne / dagplejerne der hvor du bor, tage ud og besøge dem... og så finde ud af hvad der passer til jer.....

Anmeld

8. november 2009

Ni-ko-li-ne

Nikoline kom i dp nogen timer som 8 mdr... vi har den aller bedste dp

Anmeld

8. november 2009

Lise

Vi valgte DP fra, for at undgå gæstedagplejer og al den slags. I vuggestuen kan en-to pædagoger sagtens være syge, være på ferie eller have syge børn derhjemme, uden at det ændrer barnets hverdag. Og så kan jeg bedre lide ideen om vuggestuen.

Vores vuggestue har været fantastisk - vi elsker alle tre det sted og vi - mor og far - har det ganske elendigt med at han snart skal skifte. De har meget fokus på oplevelser og udvikling, de kører bl.a. en sproggruppe med få børn i gruppen i seks uger af gangen, som min søn har været med i.. derudover er der masser af arrangementer og tiltag i løbet af året, og vi har bare været ovenud tilfredse. Men måske, hvis han havde været i dp, vi havde syntes at det var DET der var perfekt.

Kan ikke sige om det ene er bedre end det andet, da vi kun har prøvet vuggestuen...

Anmeld

8. november 2009

frk andreasen

jeg ville helst have haft min datter i vg stue men hun har ikke fået plads endnu (hun var 13 mdr da hun begyndte fordi de ikke havde plads til hende før )og nu skal hun snart beynde i bh.(hun blir 3 til marts) så det når hun ikke..

jeg er rigtig glad for hendes dp, hun er rigtig dygtig,  jasmin elsker hende.

men u lempen er jo gæste dagpleje når hun er syg eller har ferie. men når bette musen kommer til verden og min barsel er slut.. så er der søskende ordning i min datters bh. så han har en plads i den tilhørende vuggestue. så det blir det så for ham så kan vi jo vuderer hva der er bedst for os..

tanja 21+0

Anmeld

8. november 2009

Vinker

CarinaSD skriver:

Hej i skønne damer.

Knus Carina

Det er også svært at finde ud af om man skal vælge DP eller VGST. Jeg synes der er fordele og ulemper ved begge dele og så er der også forskel fra sted til sted og på hvad vi vægter højest. Derfor vil jeg mene at det er vigtigst at I som familie snakker om hvad I forventer af det sted hvor jeres barn skal passes.

Jeg har altid selv været mest til VGST og derfor er det også endt med at vores søn er kommer i VGST. Ikke fordi jeg ikke kan lide DPér, men jeg er nok bare mere kritisk når mit barn skal passes i et privat hjem hvor man ikke ved hvem der kommer og går i løbet af dagen, om der blir røget og om der er dyr. Og så det der med at de pludselig kan komme i gæste DP er jeg heller ikke så glad for. Jeg ved der findes mange rigtig dygtige og søde DPér, men der findes godt nok også mange der ikke er helt så seriøse med børnepasningen - Men man hører jo så meget....

Og ja der er også mange ting i en VGST som man kan komme ind på, men jeg kan godt lide at det hovedsageligt er uddannet personale der passer børnene og at det ikke blot er én person der tager sig af ens barn, men at de lærer at der er flere der duer. At der er mere end 4 legekammerater, at der er større muligheder for at komme på tur, at der er køkkenpersonale der laver maden (der hvor Niklas Emil går er det hovedsageligt øko. mad) og så at de har længere åbent i begge ender.

Vi er rigtige glade for Niklas Emils VGST. Vi har indtil videre ikke haft noget som helst at klage over. Han har gået der i 3½ mdr nu og han virker til at være rigtig glad for at være der. De siger også at han altid er en glad dreng, dejligt.

Niklas Emil startede i VGST da han var 10 mdr og det virkede meget passende.

Men er sikker på der er meget forskel fra sted til sted og der er også forskel på vores børn. Nogen er stille og rolige og har måske nok i at der er 4 legekammerater og lidt mere ro omkring sig, mens andre børn har brug for flere udfodringer som der ofte er i en VGST fordi der er flere børn at lege med.

Håber I findet det rette sted for Noah

Anmeld

8. november 2009

4xGreve

CarinaSD skriver:

Hej i skønne damer.

Knus Carina

Daniella er i Dp og det er klart det valg vi er mest trygge ved da der er mere tid til hvert barn og da det er en anden form for tryghed de finder der...

Daniella var 15 måneder da vi begyndte en langsom opstart fra 7-8:30 hvor jeg var med, og det gjorde vi så i 14 dage efter 14 dage kom hun alene fra 7- 8:30 også øgede vi efter ca. 7-14 dage op til kl 10:30 og derefter til når hun vågnede fra middags lur og derefter til fuldtid (14:45)

Jeg vil ALDRIG kunne ha sendt min lille pige i vuggestue, syntes det er så upersonligt og man får ikke samme forhold og samme kontakt til den der passer ens barn da der er flere omkring ens barn...

I dp er det hele mere tæt, mere personligt, mere tygt osv.

Knus stina hønemor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.