Hvor meget tog i på i de forskellige trimestre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.034 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. november 2009

Ansemusen

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvor meget i tog på i jeres graviditet(er) i henholdsvis 1., 2. og 3. trimester! For at få en idé om hvor vægtøgningen generelt er størst, og hvor meget mere jeg kan regne med at tage på i 2. og 3. trimester i forhold til 1. Jeg ved godt jeg ikke kan regne med det som sådan, da vi alle er froskellige, men det vil være rigtig spændende at få en idé om det, synes jeg

Så tøser kom frit frem med de forbudte tal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Uha Anna. Ja, de er meget forbudte.

Jeg tog 3 kilo på i 1. trimester.

Så tog jeg vist ca 18 på i 2. trimester.

Og indtil videre er vi oppe på 6 kilo i 3. trimester.

Anmeld

8. november 2009

Linea

Ja jeg kan altså ikke tale med om hele 2. trimester og 3. trimester endnu, da jeg kun er i uge 24. Men ville alligevel lige skrive med på tråden. Jeg er en smule over min normalvægt, og tog 1 kg under 1. trimester og det har nu ændret sig til 3 kg. Jeg håber jeg kan holde vægten på 8 kg, men det vil tiden jo vise - det kommer jo også an på hvor meget vand man får i kroppen.

Anmeld

8. november 2009

Tulle28

Er i 2. trimester (uge 19) og har taget 3 kg på i alt. BMI på 19 inden jeg blev gravid.

Anmeld

8. november 2009

Hjaltesmor

1. trimester: 0 kg

2. trimester: 0,5 kg

3. trimester: 9 kg (2 første måned, 4 anden måned og 3 sidste måned

Anmeld

8. november 2009

Ansemusen

Pu ha, ud fra jeres mønster ser det da ud til at mine 4 kilo i første trimester er for meget og ender med meget meget mere

Anmeld

8. november 2009

NaFe

1. trimester 0 kg

2. trimester 4 kg

3 trimester  6 kg

Anmeld

8. november 2009

siouxiee

Ej.. Jeg tror altså ikke du skal være så bekymret.. Det kommer jo i ryk.. Nogle tager meget på i starten, hvorefter der er stilstand.. og så lige pludselig ryger der så flere kilo på igen :-)

Så længe man er bevidst om hvad man putter i munden.. Passer på ikke at indtage bagerens flødekager hver eneste dag, og at man får rørt sig dagligt.. Så går det nok.

Det er værre med væsken.. Den er svær at styre. Min ellers så slanke veninde tog 32 kilo på under hendes graviditet.. Det meste i væske.. Og det var jo ret ubehageligt!!

Jeg er selv i uge 16 nu og har taget 20 kilo på indtil videre.. Men lige pludselig så rykker det nok :-D

Kram og rigtig god graviditet fra mig

Anmeld

8. november 2009

siouxiee

Hahaha!!! 2 kg.. Ikke 20 kilo.. For så ville jeg da ihvertfald også være totalt bekymret for den videre vægt udvikling!!

Anmeld

8. november 2009

Maise

1 sem : ca 4 kg

2 sem : ca 9 kg

3 sem : indtil videre ca 2,5 kg

er i uge 32 så har 8 uger igen, så skal godt nok passe på. Har dog ikke taget noget på de sidste 14 dage. Godt jeg havde tabt 10 kilo lige inden jeg blev gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.