Lort og lagkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

870 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. november 2009

qp

Vedr. Køb af brugt tøj over nettet - du aner (åbenbart) ikke om du har købt katten i sækken!

Hvis der er pletter/ mange nullermænd  og lignende på tøjet som er svært, at se på et foto - er det så ikke sælgers pligt, at gøre opmærksom på disse?

Jeg sidder her med følelsen af, at være blevet snydt idet jeg ikke er blevet gjort opmærksom på de ting! Jeg må da indrømme, at tanken om at spørge ind til pletter og nullermænd/ slitage slet ikke har strejfet mig en tanke da jeg virkelig ikke troede, at folk kunne finde på, at sælge tøj der ser sådan ud.

Jeg gav 200 kr for 2 bluser som er en 20 værd stk og jeg føler mig som en idiot! - Men når det så er sagt, har sælges da tilbudt mig en returhandel hvilket jeg har takket nej til da jeg simpelthen ikke orker igennem alt det lort. - Så ja det er helt klart min egen skyld... Men jeg er bare så overrasket/ rystet.

Jeg har handlet en masse private online handler og må erkende, at tøjet stort set altid har levet op til mine forventninger og jeg er derfor nok lidt forundret over hvordan man kan være da bekendt.

Måtte altså bare ud med det......

Hvad har i andre af erfaringer med privat nethandel af tøj?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2009

Honningblomst

Godaften...

Øv...kan godt forstå du er harm..jeg har kun en eneste gang købt brugt tøj over nettet og jeg blev lige så skuffet som du er nu. Det var meget slidt og var endda hul i bukserne...så jeg bestemte mig bare for ikke at gøre det igen. Men sådan burde det jo ikke være. Jeg giver tøj væk som ligner nyt og så er der mennesker der er så frække at sælge tøj der burde smides ud...øvøv..

Knus Eva.

Anmeld

7. november 2009

Mumto3

Jeg har købt en del børnetøj over trendsales, og har rigtig postive erfaringer med det. Meget af tøjet er rigtigt rigtig fint, og jeg synes at folk er gode til at skrive: der er en lille plet nedste på det ene bukseben eller hvad det nu er. så er det op til en selv om man vil have det eller ej.

Jeg har kun to gange oplevet en dårlig handel. Den ene gang købte jeg en Katvig rygsæk. I annonce stod der rygsæk, i mit spørgsmål til sælger bruger jeg ordet rygsæk, og så får jeg en net/skuldertaske tilsendt  Sælger synes nok lidt at det var noget pjat at jeg brokkede mig over det, men handlen gik retur.

Den anden gang, købte jeg et sæt næsten ubrugt regnsæt. Det var også næsten ubrugt, det kunne jeg med lethed se, MEN der var 6 små huller ved numsen på regnbukserne. Det skrev jeg til sælger, og hun undskyldte mange gange og sagde at det anede hun vitterlig ikke. Vi blev enige om at hun satte pengene jeg havde givet for sættet minus porto ind på min konto.

Jeg synes det er genialt at man kan få noget rigtig fedt børnetøj der kun er meget lidt brugt, til en 1/3del af prisen.

Men øv, hvor kan jeg godt forstå din frustration! Det lyder også af rigtig mange penge synes jeg. Jeg ville klart returnere bluserne. Der er ingen grund til at have to bluser liggende som du ikke har lyst til at bruge, og så have givet en formue for dem.

Anmeld

7. november 2009

NaFe

Øv øv da...det sku da bare noget lort..

Sælger selv meget a min datters tøj...men kun det som jeg 100% kan stå inde for er i super stand, gider slet ikke sælge det der plettede eller forvasket... Og køber også tit noget over trendsales, tror jeg 2 gange har været ude for ikke a være helt tilfreds med det jeg har modtaget... Men syntes da virkelig man har pligt for a fortælle vilken stand tøjet man sælger er i....

Anmeld

8. november 2009

qp

Tak for svar....

Jeg har som sagt aldrig oplevet noget lignende før og er derfor egentlig lidt rystet over, at folk kan finde på at være så frække. For jeg synes da det er frækt - billeder kan jo nemt snyde og når sælgeren så ikke giver dig de oplysninger du skal bruge, ja så står man der ....

Ja jeg synes også selv 200 kr er meget for 2 bluser som endda har været brugte, men de var bare såååh fede og så troede jeg jo også, at de ville være i fin stand.... Men næ nej!

En anden gang må jeg nok hellere spørge noget mere - for det jeg har lært af det her er, at man sgu ikke kan regne med folks ærlighed - nogle er nemlig skide hamrende egoistiske.... og de får netop en god handel ud af det her pga. købere som mig selv...  

Go aften/ nat til jer....

Anmeld

8. november 2009

Bondepigen

Jeg plejer at gå i genbrugen, så kan man selv se om tøjet fejler noget inden man køber det...

Anmeld

8. november 2009

Klumpe-dumpe

En gang er jeg virkelig blevet skuffet over en handel på ts.

Jeg købte en molo fleece, der stod godt nok der var en smule vaske-fnuller derpå. Men da jeg så modtog den var den simpelthen så forvasket og i kanterne var der huller i.

Anmeld

8. november 2009

prettybutterfly

Har selv købt rigtig meget på qxl. Købte bla. 18 kg børnetøj  for 800kr i str 50 til 1½ år. Jeg skev og SPURGTE om der var huller, pletter og om det var fra rygerhjem/dyrehjem. Alt lød perfekt og tøjet er virkelig flot. Har også købt mange andre ting, men jeg stiller altid ovennævnte spørgsmål inden jeg byder på noget som helst.

Hvis de ikke svarer køber jeg det ikke. Har heldigvis kun fået sandheden fra folk og fået nogle pæne ting. 1 gang et par grimme bukser, men jeg gav 16 kr for dem, så det overlevede jeg dog! Hvis jeg er i tvivl byder jeg selvfølgeligt ikke!

Ærgeligt du havde sådan en dårlig oplevelse. Håber ikke det har afskrækket dig, for der er mange penge at spare og ofte er det rigtig gode ting!

Knuser fra Mona

Anmeld

8. november 2009

LotteN

Jeg kan godt forstå du er skuffet over dit køb, når du regnede med noget andet. Mne eftersom du overhovedet ikke har spurgt ind til det, er det jo også svært for køber og vide hvad du forventer..!

men vil så også sige, at der  findes altså meget mærketøj, som efter 2-3 vaske kommer fnuller på, har slev købt brugt tøj, hvor dette er set og det er da trals, men sådan er det meddet tøj...!

og jeg syens måske ikke du kan tillade dig og blive så sur og rakke ned på sælger, når sælger har tilbudt dig og få pengene igen. så ærlig talt synes jeg  dette indlæg er unødvendigt, da køber er sød og vælger at tage handlen retur, hvilket ikke mange der gør det. men eftersom du selv takker nej, finderjeg det lidt som din egen skyld!!!!

Anmeld

8. november 2009

Mca<3

qp skriver:

Tak for svar....

Jeg har som sagt aldrig oplevet noget lignende før og er derfor egentlig lidt rystet over, at folk kan finde på at være så frække. For jeg synes da det er frækt - billeder kan jo nemt snyde og når sælgeren så ikke giver dig de oplysninger du skal bruge, ja så står man der ....

Ja jeg synes også selv 200 kr er meget for 2 bluser som endda har været brugte, men de var bare såååh fede og så troede jeg jo også, at de ville være i fin stand.... Men næ nej!

En anden gang må jeg nok hellere spørge noget mere - for det jeg har lært af det her er, at man sgu ikke kan regne med folks ærlighed - nogle er nemlig skide hamrende egoistiske.... og de får netop en god handel ud af det her pga. købere som mig selv...  

Go aften/ nat til jer....

Tror måske ikke sælger direkte har prøvet at snyde ,,  Der er bare folk der slet ikke kan se deres tøj er misfarvet og slidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.