Veer, HJÆLP (lidt klamt) (ligger også i Juli 07)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.458 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. november 2009

Tut

Hej piger,

Jeg har brug for råd nu. Skriver den både i Juli07 og i OEF, håber det er ok.

Vi har reddet os en gang roskildesyge herhjemme med alt hvad hører dertil. Og jeg har siden igår kl. 19 brækket mig og haft diarre i stride strømme.

Det har åbenbart sat gang i noget, for kl. 2 besluttede jeg efter at have talt med FG at jeg skulle komme op og blive tjekket. (jeg var sikker på at jeg var gået i fødsel) Jeg blev tjekket og fik kørt strimmel i 3 timer.

Jeg har veer/plukkeveer ca. hver 5-6 minut men de varer kun 20-30 sekunder. Og de bider ikke rigtig til. Kun lidt.

Så jeg blev sendt hjem igen for at hvile og se om jeg kunne spise noget.  Min roskildesyge er stortset ovre nu heldigivs, men veerne/plukkeveerne er der endnu, med samme mellemrum 5-6 min. Men de varer stadig kun 20-30 sekunder, men de niver lidt mere nu.

JM i nat sagde at de nok ville gå i sig selv igen når jeg ikke kastede op og sked mere. Men nu har jeg ikke være på toilettet siden på hospitalet kl. ca. 4.

Jeg er allerede ved at blive sindsyg over at de bare er sådan LA-LA, og ikke enten går i sig selv eller bliver til mere.

Er der ikke en eller anden gammel myte/ammestue historie som kan sætte mere gang i veerne??? (ikke sex, for manden ligger stadig og brækker sig i stride strømme)

Min JM sagde at sådan en omgang opkast/diarre sagtens kan sætte gang i en fødsel når man er så langt henne.

Håber at der er en af jer der kan hjælpe.

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2009

JustAnotherName

Ud og køre en tur hvor der er bakket, og lidt fart på over humplerne, så du får sådan et lille sus i maven af det.
  Min svigermor gjorde det og gik i fødsel.
Jeg gjorde det også og fødte indenfor et døgn.
 Det er muligvis tilfældigt, men der kan jo aldrig ske noget ved sådan en lille sjov bumle-tur

Og ja, sex er udelukket når man har dårlig mave og kaster op.
Men ellers kan det måske også være en mulighed ....og heller ikke "spild", hvis ikke det giver noget jo 

Ellers må du ud og gå en rask tur i så højt tempo, som du nu kan holde til...

Hold dig endelig fra diverse olier som nogle siger man kan spise for at få veer. Efter sigende skulle det ikke virke for ret mange, og det er slemt ved maven....så nok en farlig cocktail ovenpå roskildesygen!

Ellers er der desværre nok ikke andet for end at væbne sig med tålmodighed, vente og bare håbe at det udvikler sig hurtigt snart.

PØJ PØJ

Anmeld

7. november 2009

Mumto3

Altså det er næsten fuldstædig umuligt at gennemfører, men hvis det kan få dig selv til det, så kan du nuldre brystvorter mens du har veer/plukveer. Det virker vestimulerinerne.

Min mand har gjort det på mig ved alle tre fødsler fordi jeg hader ve-drop, og det her er næsten lige så effetivt. Men det går ondt! og når man ved at man kan stoppe veen, ved at holde op med at nudler, så kan man næsten ikke andet end lade være. Men hvis du virkelig vil have den baby ud nu. Så kunne det være vejen frem. Ellers ville jeg sige;  prøv at tage det som det kommer. Det er måske fint nok ikke at føde LIGE NU, men lade din krop lige komme sig lidt oven på roskildesygen og lade din mand komme sig inden han skal være far.

Anmeld

7. november 2009

Tanja1

Mumto3 skriver:

Altså det er næsten fuldstædig umuligt at gennemfører, men hvis det kan få dig selv til det, så kan du nuldre brystvorter mens du har veer/plukveer. Det virker vestimulerinerne.

Min mand har gjort det på mig ved alle tre fødsler fordi jeg hader ve-drop, og det her er næsten lige så effetivt. Men det går ondt! og når man ved at man kan stoppe veen, ved at holde op med at nudler, så kan man næsten ikke andet end lade være. Men hvis du virkelig vil have den baby ud nu. Så kunne det være vejen frem. Ellers ville jeg sige;  prøv at tage det som det kommer. Det er måske fint nok ikke at føde LIGE NU, men lade din krop lige komme sig lidt oven på roskildesygen og lade din mand komme sig inden han skal være far.

Det vidste jeg ikke, med brystvorterne, hmm...

Men jeg ville da også mene, at det ville være en god idé at lade kroppen komme sig oven på sygdommen, som man har krafter nok til det store arbejde med at føde...

Men når du/I så er kommet jer, så kan jeg dele af min erfaring, at vores lille blev født efter en omgang sex + en rask omgang svømning i svømmehallen dagen efter. Det kan godt være tilfældigt, men begge råd fik jeg, da jeg blev utålmodigt med at få barnet ud, og begyndte at få flere og flere plukkeveer lige så snart jeg kom hjem fra svømmehallen, og de blev til rigtige veer indenfor et døgn.

God bedring og god fødsel, når tiden endelig kommer

Anmeld

7. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Det lyder klamt, men mener at en gammel faster sagde hun tog en spiseske fuld madolie og så gik skidtet igang..

Anmeld

7. november 2009

mortil(nichlasogmathias)

jeg gik i fødsel ved at gå en laaang tur, i et godt tempo og ikke stoppe op når du får en plukvee.. den skal være lang...efter turen gik der 2½-3 timer så gik det igang... så det er mit råd..

rigtig meget held og lykke...

Anmeld

7. november 2009

Mumto3

Astrids-mor skriver:

Det lyder klamt, men mener at en gammel faster sagde hun tog en spiseske fuld madolie og så gik skidtet igang..

hehe, ja det er et godt gammelhus, men sagen er at grunden til at det virker, er at det giver tyndskid, og det kan sætte fødslen igen. Men tyndskid, det har hun jo allerede haft med roskildesygen.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.