Dumme dyr!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. november 2009

Vinker

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor de rådyr får lov at leve på så åbne områder....

Jeg kører til hverdag mellem Esbjerg og Blåvand og på hele den strækning er der stort set fare for at der kommer rådyr over vejen. Det er dog kun få kilometer der er mærket med skilte om dette (faktisk først helt ude ved Blåvand) men jeg ved de er over det hele. Faktisk er de set ude på stierne tæt på vores hus.

Hvert år ser eller hører jeg og flere ulykker pga de rådyr. De findes jo i alle størrelser. Fra de helt små søde bambier til de store kronhjorter med kæmpe gegir.

I februar 2007 rammer jeg selv et rådyr (en stor bambi eller hva de nu hedder..) Der kommer to løbende over vejen og jeg rammer den ene. Vi var 3 piger i bilen og vi begyndte at græde fordi vi blev så forskrækkede og så at vi skulle ud og kigge på det her stakkels dyr. Heldigvis var den død og lå ikke og led. Vores bil var skadet for 14.000 kr

For et år siden ramte min chef og hans kæreste en helt flok. Deres bil lignede noget der var løgn!

Og så sent som for 1 uge siden da Mortens forældre kører hjem fra os kl otte om aftenen påkører de en kæmpe kronhjort som pludselig bare står der på vejen. Hans far ser den ikke før de rammer den! Deres bil er helt smadret på hele den ene side og lidt foran. De havde lige købt spritny bil for ca 2 mdr siden!

Og nu skriver min veninde/butiksbesyrer at der lige løb 6 rådyr over vejen da hun kørte på arbejde. Heldigvis var der ingen der ramte dem!

Morten har også fortalt mig om en venindes eks kæreste som ramte en kronhjort på motorvejen. Den fløj hele vejen ind gennem bilen!

Ja jeg kan blive ved med at fortælle om ulykker med rådyr... Har set flere gange frem og tilbage fra arbejde hvor folk har holdt i sin pga skader fra rådyr!

SÅ er det jeg ikke forstår hvorfor de får lov at rende frit rundt?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2009

Ida.

Jeg er sådan lidt både-og mht de smukke dyr. Dels kan jeg udmærket godt følge dig i, at det er farligt for bilisterne - og ikke mindst for dyrene....

Samtidig er jeg et meget stort naturmenneske, og mener derfor, at vi mennesker kan styre naturen for meget nogle gange - dermed mener jeg, at der er noget af dyrelivet i DK, man er nødt til at lade leve vildt...personligt ville jeg synes, at det var MEGET synd at skulle hegne de danske skove ind (og bruge skattepenge på at sætte dem op og vedligeholde dem) og dermed indskrænke det danske dyreliv...

/Ida

Anmeld

6. november 2009

Dictes mor

Det som jeg ikke forstår er, hvorfor der ikke er blevet sat et fauna hegn op. Nu arbejder Per jo ved vejdirektoratet, og det er da noget, som de får lavet på steder med meget vildt. Jeg ved jo ikke om det er statsveje eller amtsveje, dem du taler om, men hvis du kan finde ud af om det er amtets, så kan du kontakte dem og oprette en sag om at få sat hegn op, og hvis det er statens veje, så er det vejdirektoratet du skal have fat i. På den måde er det vejene og ikke vildtet som er spærret inde, men det bliver nok en meget meget dyr affærde, da der jo også skal lave faunapassager mv. Så man kan opretholde vildtlivet, selvom vi kommer også skal kunne færdes der.

Anmeld

6. november 2009

anna-jonas

Det er drøn farligt med krydsende rådyr......................og så på en motorvej, hvor man har fart på. Hvert år sker der dødsulykker ( på mennesker) p.g.a disse rådyr. Synes det ville være mest trygt for alle, både mennesker og dyr, hvis der kom sådan et fauna hegn op.

MEtte

Anmeld

7. november 2009

Ida.

Majastina skriver:

Det som jeg ikke forstår er, hvorfor der ikke er blevet sat et fauna hegn op. Nu arbejder Per jo ved vejdirektoratet, og det er da noget, som de får lavet på steder med meget vildt. Jeg ved jo ikke om det er statsveje eller amtsveje, dem du taler om, men hvis du kan finde ud af om det er amtets, så kan du kontakte dem og oprette en sag om at få sat hegn op, og hvis det er statens veje, så er det vejdirektoratet du skal have fat i. På den måde er det vejene og ikke vildtet som er spærret inde, men det bliver nok en meget meget dyr affærde, da der jo også skal lave faunapassager mv. Så man kan opretholde vildtlivet, selvom vi kommer også skal kunne færdes der.

Ja det lyder da som en plan...gud ved om grunden ikke ganske simpelt er økonomi?

Anmeld

8. november 2009

Dictes mor

idamaria83 skriver:

Ja det lyder da som en plan...gud ved om grunden ikke ganske simpelt er økonomi?

Helt sikkert! Det er meget meget dyrt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.