Endnu engang "svineinfluenza" som overskrift..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
0 svar
0 synes godt om
6. november 2009

Bondepigen

Ringede lige til lægen for at høre om nogen i vores lille familie burde vaccineres...

Emma har muligvis astmatisk bronkitis og vi giver hende ventoline til natten.

Jeg har muligvis sarcoidose (diagnosen siger muligvis, da de ikke kan undersøge rigtig for det uden at tage en vævsprøve af lungerne... og det tør jeg altså ikke... plus, der kan ikke gøres noget ved det alligevel, og sygdommen brænder ofte ud af sig selv på et tidspunkt...) Mener det er sarcoidose pga. små pletter på lungerne. Min lungefunktionstest lignede for 3 år siden en 50 årigs (dengang var jeg 30 ). Desuden har jeg noget med ryggen, som gør at min vejrtrækning af og til bliver meget påvirket...

Ove har astma som er under kontrol... Han tager spray hver morgen og en sjælden gang om dagen...

Emma og jeg vurderes ikke at have behov for vaccine, men Ove ligger på grænsen...

Fik af vide at en del som kommer i samme lægehus allerede har haft svineinfluenza, da vores lægehus er blevet specielt udvalgt til at være med i en undersøgelse... Lægen siger det har et meget mildere forløb end alm. influenza, men kan alligevel ikke lade være med at være lidt bekymret især efter at have hørt om de norske tilfælde, hvor en pige på 8 år er død, og en sund og rask mand på 27... Og en anden læge her på lægehuset sagde osse, at forløbet er meget mildere, og at dem det skulle være værst for er kvinder i 30ërne...

Hmmm forvirret, det er jeg!! Men vælger at stole på lægen, som osse sagde at jeg skulle kontakte dem, hvis jeg fik symptomer, så ville jeg få tamiflu med det samme, og det samme med Emma...

Folk født før 1957 menes at have antistoffer i kroppen og er derfor ikke nødvendige at vaccinere medmindre de har fysiske grunde til det..fuldstændig som alm. influenza...

Man kan kun få svineinfluenza én gang ifølge min læge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.