Hjælp min datter på 12 dage vil ikke spise !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

732 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. november 2009

Brams

Hej

Er dybt bekymret, måske uden grund, men min datter på 12 dage vil pludselig i dag ikke rigtig spise. Hun bliver udelukkende ammet og alt har været fint indtil nu.

Hun sover rigtig godt om natten, 7 timer, og sundhedsplejersken siger at det er ok fordi hun tager på, men vi har aftalt at vi skal vække hende ca. hver 3. time i løbet af dagen, så hun kan nå og få de ca. 6 måltider hun skal om dagen.

I dag vågner hun efter 7 timers søvn og spiser som hun plejer, men så går det ellers ned ad bakke, næste gang det er tid til at hun skal spise spiser hun kun halvdelen af tiden hun plejer og efterfølgende (altså de sidste 5 timer fra nu) kan jeg kun få hende til at spise i ca. 5 min. hvorefter hun falder i søvn.

Jeg har læst at man skal være opmærksom på hvis barnet ikke vil spise og bare gerne vil sove, men skal jeg være opmærksom når det kun er én dag eller skal jeg se tiden an til i morgen ???

Hun har ikke gulsot mere, så jeg går ikke ud fra at det kan spille ind.

Bekymret hilsen

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2009

SaNiNa

kan du mærke forskel på hvordna hun suger? for hun kan jo suge mere til

nicklas han startede med at spise 10min på hver bryst til at spise 10min på et bryst. idag hvor han er 4½ månede spiser han 2-3 max 5 min om dagen godnat og morgen ammningen spiser ham omkring 10 min på hver bryst

Anmeld

5. november 2009

Mca<3

Brams skriver:

Hej

Er dybt bekymret, måske uden grund, men min datter på 12 dage vil pludselig i dag ikke rigtig spise. Hun bliver udelukkende ammet og alt har været fint indtil nu.

Hun sover rigtig godt om natten, 7 timer, og sundhedsplejersken siger at det er ok fordi hun tager på, men vi har aftalt at vi skal vække hende ca. hver 3. time i løbet af dagen, så hun kan nå og få de ca. 6 måltider hun skal om dagen.

I dag vågner hun efter 7 timers søvn og spiser som hun plejer, men så går det ellers ned ad bakke, næste gang det er tid til at hun skal spise spiser hun kun halvdelen af tiden hun plejer og efterfølgende (altså de sidste 5 timer fra nu) kan jeg kun få hende til at spise i ca. 5 min. hvorefter hun falder i søvn.

Jeg har læst at man skal være opmærksom på hvis barnet ikke vil spise og bare gerne vil sove, men skal jeg være opmærksom når det kun er én dag eller skal jeg se tiden an til i morgen ???

Hun har ikke gulsot mere, så jeg går ikke ud fra at det kan spille ind.

Bekymret hilsen

Trine

Har hun rigeligt med våde bleer ????

Anmeld

5. november 2009

Mumto3

Ring til en ammerådgiver. Det er gratis og du kan være anonym. Du finder deres telefonnumre på Foreningen Forældre og Fødsels hjemmeside. www.fogf.dk

De kan helt sikkert hjælpe dig! (og ved om det er noget du skal ringe til vagtlæge omkring eller ej)

Anmeld

6. november 2009

tumle81

Hej Trine

Hvordan går det med prinsessen?? Spiser hun fint igen??

Knus Kathrina

Anmeld

6. november 2009

Brams

Hej alle

Hun begyndte at spise "normalt" igen sent i går aftes og har gjort det lige siden, så det var forhåbentlig ingenting og bare mig der var meget hurtigt urolig  Gud hvor skal der ikke meget til at man tænker det værste!

Hun har haft våde bleer hele tiden - heldigvis.

Knus Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.