Feber, pylret og udslæt (billede af numse)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.279 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august

Anonym trådstarter

Hej alle,

Da jeg hentede min datter i vuggestue, i tirsdags, opdagede jeg dette udslæt på hendes numse. Det var der ikke om morgenen. Hun har siden da udviklet høj feber (39-40 grader), er ekstremt pylret og sover stort set ikke om natten. Vi har smurt med zinksalve for at lindre evt. kløe/smerte. 

Vi har tænkt både skoldkopper, hånd, fod, mundsyge, 3 dages feber - men kan simpelthen ikke finde ud af, hvad det er. Egen læge har ferirlukket.

Hvad tænker i?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej alle,

Da jeg hentede min datter i vuggestue, i tirsdags, opdagede jeg dette udslæt på hendes numse. Det var der ikke om morgenen. Hun har siden da udviklet høj feber (39-40 grader), er ekstremt pylret og sover stort set ikke om natten. Vi har smurt med zinksalve for at lindre evt. kløe/smerte. 

Vi har tænkt både skoldkopper, hånd, fod, mundsyge, 3 dages feber - men kan simpelthen ikke finde ud af, hvad det er. Egen læge har ferirlukket.

Hvad tænker i?

Lidt flere billeder...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

13. august

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg tænker, at I skal kontakte enten lægevagten eller den læge, der har overtaget for din egen læge.. Uanset hvad det er, så et udslæt og feber noget, som skal tjekkes 

Anmeld Citér

13. august

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Har de noget i omløb i vuggestuen? Er det på hele kroppen?

Jeg synes det er vildt, hvis det på numsen har udviklet sig i løbet af en dag i vuggestue uden nogen forvarsel. Hvis det er skoldkopper er det jo “blæner” med klar væske i, indtil de springer (hvilket ikke sker på dag 1), der nærmest ligner en lille dråbe på huden 

Anmeld Citér

14. august

Anonym

Ligner på en prik som da min søn fik mund og hånd syge da han var 1,5 år. Det udvikler sig sygt hurtigt. Er ikke farligt men kan være meget generende 

Anmeld Citér

20. august

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

Har de noget i omløb i vuggestuen? Er det på hele kroppen?

Jeg synes det er vildt, hvis det på numsen har udviklet sig i løbet af en dag i vuggestue uden nogen forvarsel. Hvis det er skoldkopper er det jo “blæner” med klar væske i, indtil de springer (hvilket ikke sker på dag 1), der nærmest ligner en lille dråbe på huden 

Det var der ikke om morgenen, men var synligt da jeg hentede om eftermiddagen.

Det viste sig at være hånd-fod-mundsyge. Hele familien blev smittet

Anmeld Citér

20. august

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ligner på en prik som da min søn fik mund og hånd syge da han var 1,5 år. Det udvikler sig sygt hurtigt. Er ikke farligt men kan være meget generende 

Du har ret - det viste dig at være hånd-fod-mund syge. Det kom ud af det blå og hele familien endte med at blive smittet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.