Svag menstruation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

233 visninger
1 svar
0 synes godt om
8. august

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Min menstruation har i mange år været særdeles kraftig. Jeg har, når det har været værst, fyldt en stor menstruationskop på en time eller to, og sådan er det fortsat en hel dag, indtil det stilner lidt af. Samlet plejer min mens at vare syv dage. 

Denne cyklus har dog været helt anderledes. Den dag, det blødte mest, kunne jeg samlet fylde en kop, og det stoppede med at bløde efter tre dage. Det har selvfølgelig været vildt dejligt, men jeg undrer mig også over, hvorfor min krop gør sådan?

Det er usandsynligt at det skulle skyldes graviditet, da jeg snart bliver 39 og min mand er steriliseret.

Men vil menstruationen blive svagere, når man (måske) nærmer sig overgangsalderen? 

Min cyklus er 28-30 dage.

Nogen, der har oplevet noget lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Ja Dine hormoner begynder så småt at ændre sig omkring 40-årsalderen. Og der er ingen facit for om man bløder mere eller mindre. Alle er forskellige.

Jeg har oplevet svingende mens-mængder siden jeg var 39. Og man har altid kunne stille uret efter min mens, der har været svag. Nu er jeg 45 og i perioder er min mens så kraftig at jeg bløder igennem. Så falder det til ro igen og så skifter det igen et par måneder efter. Da jeg blev 41 gik pms amok og har aldrig oplevet pms og humørsvingninger så kraftigt før. Det er virkelig ubehageligt for jeg kommer i det mørkeste sorteste depressionshul dagene op til mens, og så letter tågen bagefter og starter forfra måneden efter. Lægen trækker bare på skuldrende og siger at det er sådan at være kvinde… 

men når det så er sagt, skal du selvfølgelig tale med lægen når din mens skifter “adfærd”. Det skal man altid! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.